Альтернативна школа «КрОК» завершила свій перший рік: здобутки, висновки, плани

Все почалось зі знайомства з досвідом схожої школи - «Беркошко» у Києві - й переросло у новий заклад

0
517
кількість переглядів

У Кропивницькому Альтернативна школа КрОК почала працювати у вересні 2017 року. Її створення розпочалося у травні того ж року з зустрічі ініціативних батьків, які разом з педагогами і випрацювали концепцію навчального закладу.

Займаються діти у школі з 9:00 до 13:00 або 14:00. Заклад розміщується у приміщенні школи «Мортімер» на вулиці Пашутінській.

Про здобутки і найближчі плани CBN розповіла Зоя Лебідь, активна мама і виконавчий директор закладу.

– Цей навчальний рік закінчили десять учнів. Педагогічний колектив формувався протягом цілого року, і на сьогодні це два тьютори (з англ. tutor – учитель; той, хто організовує та стимулює самостійний навчальний процес) і викладачі-предметники.

Щодо особливостей навчально-виховного процесу, то у закладі займаються за оптимізованою шкільною програмою. Серед важливого – обов’язкова активна участь батьків у освітньому процесі, адже відповідальність за навчання – на батьках і самих дітях. У розкладі є певні кроки на день, але час від часу у школі проводять тематичні тижні, коли один з предметів є головним протягом тижня.

– Також у нас є власна система оцінювання дітей, – продовжує Зоя Лебідь. – У класах навчається по чотири – десять учнів. У школі ми вчимо «вчитися», привчаємо до свідомого процесу отримання знань, а більшість завдань виконуємо у школі.

У закладі розвивають компетенції, які враховують реалії сучасного життя, практикують індивідуальний підхід до учнів (у кожного своя швидкість, і вчителі це враховують).

Серед ексклюзивних предметів – медіаграмотність та акторська майстерність. Також протягом року були години «громадянської освіти» – зустрічі з правозахисниками, представниками громадських організацій, журналістами.

Документи про освіту в закладі звичайні – офіційно діти навчаються дистанційно у Харківській школі Ангстрем, а тут, на місці, організовується освітній простір за своєю програмою.

– Фактично школа є корпоративним homeschooling (з англ. «навчання вдома») і потребує включеності батьків і поступової самостійності учнів, – говорить виконавчий директор. – На волонтерських засадах у нас мами виконують функції бухгалтера, директора тощо. Були і труднощі – кілька дітей через різні причини перейшли до звичайних шкіл. Так само педагогічний колектив остаточно сформувався вже у другому півріччі.

Учнем альтернативної школи «КрОК» у Кропивницькому може стати будь-яка дитина. Але перед вступом у заклад учнів тестують, а з батьками проводять співбесіди:

– Це тести на самостійність, вміння навчатися. Тобто – не на знання. Це необхідно, щоб визначити, на якому рівні дитина, і знати, як далі з цим працювати і батькам, і викладачам.

Співбесіда для батьків – з роз’ясненням цінностей і пріоритетів школи. Бо у цьому закладі здати дитину «як у сейф» і пред’являти комусь претензії не вийде. Після всього учасники підписують договір.

– Щодо подальших планів та здобутків – наступного року добиратимемо учнів та працюватимемо далі, – каже Зоя Лебідь. – Як мама одного з учнів можу сказати, що син став більш самостійним, став ґрунтовніше вчитися, полюбив алгебру-геометрію. Цей рік був незвичайним і завершився він нестандартно. Останній дзвоник ми провели в урочищі «Каскади». Екскурсія, водоспади, фантастичні гранітні брили, купання, куліш і трохи офіціозу – підсумки року і вручення дипломів.

Ліля Кочерга, CBN
Фото: Facebook