Кілька запитань до кропивницьких «монетизаторів»

Перегляди: 1297

Пільги, надані державою своїм громадянам, - архаїзм радянського минулого. Ну, або визнання факту неможливості реальної допомоги. «Ми вам - пільги дали? Ось і не чіпайте нас більше». Наприклад, бібліотекарі-пенсіонери, що живуть у сільській місцевості, мають 100% пільгу на придбання твердого палива. От їм пощастило, можна подумати. Лише знайти такого пенсіонера, який би вдало цим скористався, на жаль, не вдалося...

У середині квітня відбулася нарада при голові обласного центру, на якій його заступник Олександр Мосін доповідав про виконання вимог, що проголошені у постановах Кабміну за номерами 196 і 197. Датовані вони серединою березня, а значить місяць пішов на вивчення та втілення.

Ви є у Telegram? Підпишіться на наш телеграм-канал, там ми часто повідомляємо те, про що на сайті не пишемо: https://t.me/cbnua

А мова у цих документах йде про монетизацію пільг на проїзд у громадському транспорті. Тепер їх оплачуватимуть усім пільговикам у вигляді надходжень на особистий рахунок. Здавалося б, ідея правильна і потрібна. Завдяки їй знімаються проблеми невдоволення маршрутників, обурення касирів на автовокзалах і роздратованість чиновників.

Але не все так склалося як писалося. У цьому варіанті, з яким ознайомив присутніх Олександр Володимирович, до пільговиків відносяться десять категорій осіб, серед яких немає пенсіонерів за віком. Вони й так від держави гроші нізащо отримують, адже не працюють, тому дармоїди і нероби?

Проте десятці отримувачів пільг «пощастило»! Їм дозволено проїхати містом аж 30 (тридцять!) разів на місяць. Тепер вони мають право на 11 поїздок тролейбусом, 11 - автобусом міського сполучення (у звичайному режимі руху) та вісім - транспортом приміського сполучення. Адже саме такі норми пропонує міська влада, посилаючись на згадані вище постанови вищої інстанції.

Розрахунок компенсації за ці поїздки теж цікавий: за словами керівника фінансового управління Любові Бочкової, мінімальна гарантована середньомісячна виплата становитиме 97,5 гривні. Ця сума вийшла завдяки простій арифметиці. Якщо вартість проїзду в автобусі становить 4 гривні, а в тролейбусі – 2,50, то середня вартість однієї поїздки становить 3 гривні 25 копійок. Отже, за розрахунками наших шановних можновладців, стільки коштує і проїзд транспортом приміського сполучення. Тільки цікаво – де саме? І це – перше запитання.

Друге: що робити пільговику, який потребує більшої кількості поїздок на місяць? Наприклад, потрібно щодня потрапити у лікарню. За логікою очільників міста, або з лікарні треба йти пішки, або навпаки. Або не хворіти…

Третє запитання - трохи складніше. Уявіть собі, іноді жителі нашого міста виїжджають за його межі. А в інших містах вартість проїзду в громадському транспорті може відрізнятися від встановленої у Кропивницькому, причому часто - перевищувати. Що робити в таких випадках? Тренувати ноги?

Ще одне запитання виникне в тих, хто має право на пільги з оплати проїзду транспортом загального користування на міжміських маршрутах. Щедрою рукою нашої влади розмір щомісячної готівкової виплати їм збільшується на 20 відсотків. Тобто аж на 19 з половиною гривень! Але проїзд до найближчого райцентру – Бобринця - коштує трошки більше 53 гривень. Відповідно до розрахунків фінансового управління міськвиконкому, пільговики можуть проїхати в напрямку Бобринця третину відстані, далі йти пішки. Або ж три місяці накопичувати монети на проїзд в один бік, а потім ще стільки ж - на повернення. А якщо треба відвідати, боронь Боже, Гайворон (а це 238 гривень в один бік), то час на збирання коштів у два кінці складає понад два роки. За цей час демографічна ситуація в одній окремо взятій родині може змінитися, і потреба в таких мандрах відпаде через відсутність саме цього споживача цієї послуги. Можливо, на це й сподіваються?

І наостанок: у постановах Кабінету Міністрів є одне словосполучення, яке завзято ігнорують всі ті, хто відповідає за монетизацію пільг в обласному центрі: «мінімальна кількість». Тобто Кабмін зобов’язує місцеві органи влади встановити не менше як 30 поїздок для мешканців Кропивницького. Більше – можна, менше – ні!

Сподіваємось, що відповіді ми все ж таки отримаємо. Адже мер Кропивницького Aндрій Рaйкович ззначив: перед тим як прийняти остаточне рішення щодо монетизaції пільг, ще необхідно провести громaдські слухaння, a тaкож зробити це питaння головною темою нaйближчого дня депутaтa у міській рaді.

Олексій Гора, CBN