Півдороги на Миколаїв: зволікання за сусідами

Служба автодоріг Кіровоградщини вже провела тендер на ремонт 33 кілометрів від обласного центру до Полтавки Компаніївського району за 371 мільйон державних гривень

0
377
кількість переглядів

Андрій Трубачев, «Україна-Центр»

Ремонт кілометра скандально відомої траси Олександрівка – Кропивницький – Миколаїв у Кіровоградській області обходиться в 2,5 разу дешевше, ніж у Миколаївській. І чи буде щось взагалі робитися в цьому році на «їхньому» боці – незрозуміло.

Втім, Служба автодоріг (САД) Кіровоградщини вже провела тендер на ремонт 33 кілометрів від обласного центру до Полтавки Компаніївського району за 371 мільйон державних гривень, переможці торгів готові зробити на 30 мільйонів дешевше. У сусідній області, за оцінками водіїв, яким через якісь причини доводиться їздити Н-14 сьогодні, зі станом (читай наявністю) покриття справи йдуть набагато гірше.

– Їжджу практично щотижня по ній. На Кіровоградщині добре, а в Миколаївській – погано. Якщо виражатися літературно. Я їжджу, іноді в «Фейсбуці» публікую всякі бридкі відео, – каже колишній прокурор Кіровоградської області, громадський активіст і фотохудожник Сергій Жолонко, якого ми попросили виступити в якості експерта. – У березні в Возсіятському стали перекривати дорогу. Там люди нещасні, їх закрили, зробили гетто. Я двадцять років там їжджу, раніше Возсіятське процвітало, про нього писали 15 років тому в газеті «Факти», що там краща українська кухня тощо. Зараз там усе вимирає. Розбита дорога, взимку не проїдеш, а влітку пил стовпом стоїть, як на джип-сафарі десь у Саудівській Аравії. Місяць тому там посипали гравієм. Пару дощів було, знову колійність, ями по півметра є, по 80 сантиметрів. Це катастрофа.

За його інформацією, тендери, оголошені в системі «Прозорро» миколаївськими дорожниками, повинні закінчитися десь до серпня.

– І, відповідно, ніхто нічого в цьому році робити не буде, – вважає Жолонко.

Про торги на одну з ділянок електронні ЗМІ повідомляли на початку травня – заявлена прогнозна вартість ремонту семи кілометрів траси в Миколаївській області склала 138,2 мільйона гривень. Як уточнили в тамтешній службі автодоріг, йшлося якраз про ділянку між селами Возсіятське і Водяно-Лорине, який наш співрозмовник і багато його товаришів по нещастю називають найбільш проблемною на всій «убитій» трасі.

Ще два оголошених ними тендери – теж на ділянки біля Возсіятського, протяжністю до трьох і один кілометр сто тридцять чотири метри. Їх планують відремонтувати за 81 з невеликим і (увага!) без 600 тисяч 60 мільйонів гривень відповідно. Планують оголошувати ще один – на ремонт трьох кілометрів у селі Водяно-Лорине, – але проведення ремонту на них, мовляв, можливе лише за умови додаткового фінансування.

– Строки – складно спрогнозувати, коли завершиться тендерний процес, – каже прес-секретар миколаївської САД Світлана Довженко.

Простий підрахунок показує, що якщо в Кіровоградській області ремонт кілометра коштує в середньому 11 з чвертю мільйонів, то в Миколаївській може обійтися в понад 25 мільйонів.

– У нас ділянка в Компаніївському районі – найгірша, відбувся тендер, зараз буде повністю перекладатися дорога, район повороту на Устинівку. У нас це роблять, – констатує Жолонко.

Згідно з інформацією, наданою обласною службою автодоріг, на території Кіровоградщини запланований середній поточний ремонт, технологія, використання якої він передбачає, – укладання покриття в три шари.

– Регенерація конструктивних шарів – це коли знімається старий шар асфальтобетону спеціальною машиною, додаються туди бітум, цемент, інші добавки, товщиною 18-20 сантиметрів все це укочується. Відстоюється скільки треба, далі вирівнюючий шар крупнозернистого асфальтобетону, в середньому це 10 сантиметрів, третій шар – щебенево-мастиковий асфальтобетон. Ми проводимо ремонт за маршрутним принципом. Починаємо дорогу і продовжуємо, наскільки дається фінансування. Якщо нам дадуть додатково кошти, ми будемо робити цю дорогу до кінця. У рамках проекту закладена вся дорога (в межах області. – Авт.). На початку року нам затвердили ці 33 кілометри, що під них буде фінансування. Так ми працювали по дорозі МР-4, почали від шостого кілометра і зараз дійшли до 71-го, – пояснює прес-секретар САД у Кіровоградській області Жанна Петрович.

А з Миколаєва гроші на початку року перекинули на Кривий Ріг, стверджує Сергій Жолонко, не в останню чергу – через позицію глави їхньої обласної державної адміністрації.

– Кіровоградців більше турбує дорога на Миколаїв, бо їм їхати в Коблево, в Рибаківку, а миколаївцям все одно, і їхньому губернатору теж, – каже він.

Думка активіста і досвідченого водія: трасу, яка давно відома всій країні як напрям, на якому замість дороги – «місячний пейзаж» з метровими ямами, за визначенням не можна робити сегментами.

– Це пастки для автомобільних пригод, людина набирає швидкість, а потім раз – дороги немає, – наголошує Жолонко. – Ті, хто їздить, знають і на ці хитрощі вже не попадаються, а для людини, яку навігація туди заведе, це може закінчитися трагічно. Щоб люди вірили, що щось відбувається позитивне, – потрібно починати з доріг, з того, по чому людина ходить і їздить і де вона живе. Люди повинні спокійно пересуватися хоча б у рамках міжобласних.

За половину дороги, втім, до Коблєвого не доїдеш, і автомобілісти з Кіровоградщини, як і транзитні, поки залишаються заручниками відносини і вправності чиновників приморського регіону. Один з наших колег звідти, втім, розвінчує міф про непотрібність Н-14 його землякам.

– У нас купа військ, які постійно на схід їдуть, це зручний напрямок. Я туди особисто в АТО намагався кілька разів проїхати, але неможливо. Вона потрібна, звичайно, – каже журналіст з Миколаєва на умовах анонімності.

Ставлення керівництва області до ремонту він пояснює просто – воно до всього так ставиться. Мовляв, крім аеропорту, теперішній голова ОДА Олексій Савченко зараз нічим не займається, це іміджевий проект, і «все бабло туди пішло».

Тим часом за якість тришарового ремонту на нашій ділянці траси теж дадуть гості області – торги на ремонт двох його частин виграли ТОВ «Ростдорстрой», зареєстроване в Одесі, і ТОВ «ДС Пром Груп» з Броварів, яке вже відзначилося на нашій території напівскандалом. Саме воно виграло від нещодавнього рішення тендерної комісії Кропивницького, що не допустила переможця торгів, державний «Кіровоградський облавтодор», до масштабного ремонту вулиці Короленка в обласному центрі…