Мер Кропивницького розповів, коли нарешті почнеться реконструкція арки на колишній Колгоспній

Оскільки арка є пам'ятником архітектури, а зверху нею проходять залізничні колії, перед тим як вийти на тендер, довелося пройти величезну кількість погоджень

1095
кількість переглядів
Андрій Райкович. Фото Павла Волошина, «УЦ»

Андрій Трубачев, «Україна-Центр»

Реконструкція транспортної арки на колишній вулиці Колгоспній в обласному центрі буде проведена в цьому році, продовжує стверджувати міський голова Андрій Райкович. Про те, чому посунулись анонсовані раніше терміни, хто винен і що буде робити, він розповів ексклюзивно для «УЦ».

Причина, через яку досі не почалися роботи за давно розробленим проектом за вже виділені гроші, до банальності проста.

– На тендер подали заявки дві фірми. Потім з’явилися попереджувальні зауваження поліції, управління у справах захисту економіки, яке знайшло проблеми в оформленні фінансової документації в обох. Новий тендер призначений на 13 вересня, ми сподіваємося, що до цієї дати всі проблеми будуть усунені, вже після 16 вересня у нас буде підрядник, і ми зможемо приступити до підготовчих робіт з розбирання арки і будівництва бетонної основи, – каже міський голова.

Тільки після цього можна буде почати працювати з польським виробником труб великого діаметру, які стануть основою тепер уже двох транспортних арок. Інститут, який готував проект реконструкції, дав конкретні рекомендації щодо виробників, які можуть виготовити труби з необхідними характеристиками, щоб конструкція могла витримувати рух залізничного транспорту.

– Термін їх виготовлення – два місяці, – пояснює Райкович. – Але проводити переговори, замовити їх ми зможемо тільки після того, як відбудеться тендер, коли у нас буде підрядник. 50 мільйонів гривень чекають, вони недоторканні, їх виділили на бюджетній сесії на початку січня 2018 року.

Оскільки арка є пам’ятником архітектури, а зверху нею проходять залізничні колії, перед тим як вийти на тендер, довелося пройти величезну кількість погоджень. Ця частина роботи вже позаду.

– З керівництвом Одеської залізниці є чітка домовленість, що у нас буде 20 днів на проведення робіт після розбирання колій – нам цього вистачить. Пройде тендер, і будівництво почнеться в цьому році, на наступний не переносимо, – наголошує Райкович.

Хоча при найбільш оптимістичному сценарії лише труби будуть готові наприкінці листопада, міський голова стверджує, що більш ніж можливі на той час холод і опади на заваді не стануть – сьогодні є технології, які дозволяють проводити будівельні роботи в будь-яку погоду.

Андрій Райкович уточнює: мова йде тільки про конструкції арки, принципово нова дорожня розв’язка буде створюватися вже в наступному році, як і було заплановано спочатку. Капітальний ремонт Короленка і низки допоміжних вулиць на Новомиколаївці, який проводиться сьогодні, – частина цієї роботи.

Теперішня затримка – не перший випадок, коли тендерні процедури і втручання контролюючих органів стають перешкодою для реалізації планів міської влади щодо створення адекватної транспортної інфраструктури. Зокрема, дорогу на Короленка повинні були побудувати ще в минулому році.

– Тоді результати тендеру були опротестовані Антимонопольним комітетом України, в результаті ремонт довелося перенести на 2018-й. Міський бюджет через це втратив близько 10 мільйонів гривень на різниці цін, які сьогодні швидко змінюються, – зазначає міський голова.

Ще один тендер, на ремонт аварійного мостопроводу на провулку Об’їзному – між Полтавською та аеропортом, не був проведений вже в цьому році, тому що на нього подав заявку тільки один учасник.

– Таких організацій, які займаються мостобудуванням, в Україні дуже мало, – констатує Райкович. – Нам потрібно вмовляти фірму, щоб вона приїхала у Кропивницький будувати. Фірма є. Уже через кілька днів повинен бути результат.

Ремонт мосту безпосередньо пов’язаний з ремонтом арки – коли почнеться реконструкція і під нею буде перекрито рух, весь потік автотранспорту між двома частинами міста піде Об’їзною. Тобто ремонт мостопроводу потрібно закінчити до цього моменту.

– Ми замахнулися на великі об’єкти, і ці об’єкти ми побудуємо, – впевнений Райкович.

У подальших планах – з’єднати автодорогами Лелеківку з Балашівкою та Полтавську з Шевченка. Щоб місто стало містом і жоден його район не був більше ізольованим тупиком. Тій же меті повинна послужити закупівля п’яти тролейбусів з 20 кілометрами автономного ходу. Рішення про їх придбання в лізинг міська рада повинна прийняти на сесії 6 вересня. Термін лізингу – два роки. Якраз до кінця каденції Андрія Райковича.

– Це дозволить розширити мережу тролейбусних маршрутів без прокладки нових ліній. З’єднати старий і новий автовокзали, зациклити рух пасажирського транспорту «малим кільцем» у центральній частині міста, – пояснює він.

Зокрема, «бездротові» тролейбуси нарешті підуть до третьої поліклініки, де обслуговується значна частина жителів центральної частини міста, новою дорогою між Шевченка і Полтавською.

Приєднуйтеся до нас у Facebook, читайте в Telegram, Viber і Twitter.