На Кіровоградщині святкує 120-річчя вузькоколійка (ФОТО)

Перегляди: 1631

1 жовтня 2018 року працівники Гайворонської дистанції колії регіональної філії «Одеська залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» святкують 120-річний ювілей із дня заснування вузької колії.

Про це CBN повідомили у прес-центрі регіональної філії «Одеська залізниця» ПАТ «Укрзалізниця».

Ви є у Telegram? Підпишіться на наш телеграм-канал, там ми часто повідомляємо те, про що на сайті не пишемо: https://t.me/cbnua

Від початку свого функціонування ця вузькоколійна залізниця була важливою транспортною артерією, що пов’язувала між собою кілька областей України. Плодюча земля регіону щорічно примножувала валовий збір зерна, що сприяло будівництву вузької колії на дільницях Бердичів – Гайворон, Холонівська – Семки, Гуменне – Вінниця, Гайворон – Підгородня, Гайворон – Рудниця, Дохно – Чечельник. Основні будівельні роботи на колії велися у період з кінця 1860-х до початку 1890 років, а формування дистанції колії, околотків, бригади як адміністративних одиниць повністю завершилося на початку минулого століття.

З 1940 року розпочався середній ремонт колії з заміною забрудненого баласту і підійманням колії при значній заміні шпал.

22 червня 1941 року колійники дистанції робили все для забезпечення перевезення вантажів у воєнний час.

Наприкінці 1944-го колектив дистанції забезпечив тимчасове відновлення колії, штучних споруд і пропуск поїздів, а протягом наступних п’яти років на відстані всієї вузької колії висадили лісосмуги, що надало можливість прибрати сотні тисяч снігових щитів.

На сьогоднішній день на дистанції працюють 248 залізничників, з них - 113 монтерів, які займаються поточним утриманням. Очолює виробничий підрозділ Володимир Недзеленко.

Розгорнута довжина головних колій Гайворонської дистанції становить 160,6 км та 130,5 км - головних колій вузькоколійної ділянки. У межах вузькоколійки діють 59 залізничних переїздів (21 з них - із автобусним рухом) та 214 штучних споруд (в тому числі 25 мостів). У своїй структурі дільниця нараховує сім цехів та вісім околотків.

Серед ключових проблем виробничого підрозділу – зношеність основних фондів та неможливість подальшого утримання збиткової вузькоколійної дільниці, через що залізничники звертаються до місцевих адміністрацій щодо компенсації збитків магістралі від діяльності вузькоколійної залізниці у повному об’ємі з місцевого бюджету.

Вузькоколійка на Одеській магістралі приваблює чимало туристів, зокрема з Німеччини, Італії, Нідерландів, Греції тощо. Щороку тут проводяться кілька ознайомчих масштабних екскурсій і подорожей, під час яких до старовинного паровоза, що працює на вугіллі, чіпляють кілька вагонів, й іноземці насолоджуються мандрівкою ретро-поїздом і краєвидами Центральної України.