Новий телеканал на Кіровоградщині: що від нього очікувати, і коли він запрацює
Сергій Полулях, «Україна-Центр»
Інформаційне агентство CBN (Центральноукраїнське бюро новин) очікує ліцензію на мовлення в цифровому телевізійному форматі у Кропивницькому й Олександрії. Про це повідомив директор ТОВ «Центральноукраїнське бюро новин» Вадим Мурований і поділився більш детальною інформацією з читачами «УЦ».
- 27 вересня на засіданні Національної ради з питань телебачення і радіомовлення було проголосовано рішення про виділення нам частоти. Члени Нацради запитували і про конкретні терміни виходу в ефір. Я сказав, що все буде залежати від того, наскільки оперативно отримаємо обладнання, яке плануємо замовляти за кордоном. У разі нормального розвитку подій, тобто вирішення всіх організаційних і фінансових питань, нам буде потрібно днів 40 - 45. Вони навіть уточнили: «До Нового року точно вийдете в ефір?» Я відповів ствердно: «Напевно, так».
- Головне запитання для всіх ЗМІ: як будете вирішувати фінансові проблеми?
- Час, коли в Кіровограді створювалося телебачення, умовно кажучи, першої хвилі, в середині 90 років, минуло. Я теж працював на одному з телевізійних каналів, «ТБ-Центр», і прекрасно пам'ятаю, що таке малобюджетний канал. Треба усвідомлювати, що рекламний ринок у нас не росте. Якийсь приріст, порівняно з 90-ми, є, щось усе-таки змінюється, але на рекламі поки телебачення не зробиш. Ми б і не починали проект, якби, для мене принаймні, не були ясними ці питання.
На мій погляд, ми зробили абсолютно логічний крок, коли створили інформаційне агентство, якого не було. Три популярних видання («УЦ», «Народне слово» і «Кіровоградська правда») зібралися, ми все ретельно обговорили, вирішили, що повинно бути, і ось маємо інформаційне агентство CBN. Воно за півроку існування увійшло до трійки лідерів серед місцевих сайтів за відвідуваністю. Цією динамікою ми всі задоволені, і все добре, щоб не наврочити. Коли ми дізналися, що Нацрада виставляє на конкурс частоту в Кропивницькому, то вирішили взятися за цю справу. Ми будемо вести мовлення в «цифрі», на одному з 35 каналів незабаром з'явиться і наш.
У Кропивницькому відео наше вже є - підсумковий випуск новин CBN люди дивляться на нашому сайті, дивляться і на YouTube. Інтернет розвивається, інформаційні сайти розвиваються, і ми розуміємо, що багато людей охочіше дивляться відео, а не читають довгий текст. Людина ледача, вона ввімкнула телевізор або монітор, і їй зручніше дивитися і слухати, ніж читати багато букв. Тому ми в СBN вже через місяць-півтора після відкриття почали робити теленовини. У тому числі й тому, що у нас велика група фахівців-телевізійників, і ми не можемо без цього.
- Але не заради ж одного задоволення ви зважилися на телепроект?
- Відеоскладова навіть у роботі інформаційного порталу - велика, нею треба займатися, тому, дізнавшись про конкурс, ми порадилися (суперечок особливих не було) і вирішили брати участь, тому що це крок вперед для нас. Новий канал - це велика подія насправді. Для того, щоб вийшло так, як я хочу, треба ще дуже багато питань опрацювати, придумати так, щоб це було смачно і добре і щоб не було потім боляче за безцільно прожиті роки і витрачені гроші.
Відповідаю на ваше запитання: природно, ми б не йшли на ліцензію і не подавали б на конкурс, якби не було домовленостей з деякими рекламодавцями, інвесторами, якби я не розумів, що нам вдасться все це зробити протягом якогось реального часу. Тому що запуск каналу - це перш за все технічні серйозні вимоги, вони ж тягнуть за собою і фінансові.
- А кадри?
- Кадри є. У нас працюють люди, які мають «телевізійні» імена; Інна Примак, Юлія Бабак, Настя Мусатенко, Олексій Симонов... Розраховуємо, що підключиться й Андрій Богданович.
- Але цього ж мало в форматі цілодобового мовлення?
- Думаю, що в форматі цілодобового мовлення суто новинний канал у нас абсолютно не потрібен.
- Наскільки ви зможете закривати ефір своїм власним продуктом?
- Своїми силами все закрити неможливо. Коли я працював на каналі «Кіровоград», нам вдавалося закривати на добу 5,5 - 6 годин власного мовлення, і то ми працювали не цілодобово, а 12 чи 13 годин. У ліцензії буде все розписано, які програми потрібно створювати. Ми взяли на себе зобов'язання робити 3,5 години власного продукту на добу. Це будуть абсолютно різні за напрямком і тематикою програми.
- А чому мовлення тільки на Кропивницький і Олександрію?
- Це два великих міста, де можна розраховувати на велику аудиторію. В області є шість передавачів, крім найбільших міст, вони стоять в Устинівці, Новоукраїнці, Новомиргороді й Новоархангельську, але краще рухатися поступально, в нашому випадку - від великої аудиторії до меншої. У Кропивницькому й Олександрії є аудиторія, і є люди, з якими ми будемо працювати. Звичайно, хотілося б накрити всю область, але, на жаль, цифровий сигнал всю область не покриває, є величезні «білі плями», той же Світловодськ. Незрозуміло зі Знам'янкою, там сигнал отримують то звідти, то звідти. Проблеми з прийомом сигналу завжди були в Бобринці, але люди знаходять вихід і дивляться «супутник». А ще все буде залежати від того, що люди захочуть дивитися. Головне - викликати інтерес.
- Ну а надзавдання у вас є?
- В першу чергу хочеться поконкурувати на місцевому ринку, завдання таке. Всі соціологічні опитування свідчать, що за ступенем отримання інформації, як не крути, на першому місці - телевізор, на другому - Інтернет. Радіо йде все далі й далі, особливо FM, а телебачення залишається флагманом в плані забезпечення інформацією. Це логічне пояснення тих кроків, які ми робимо. Ми будемо серйозно конкурувати з місцевими каналами в плані створення обласних новин, тому що у нас підписані договори практично з усіма ЗМІ області, у всякому разі є домовленості про співпрацю, тому у нас, в СBN, дуже швидко з'являється інформація навіть з далеких районів. Єдине, що ще можу сказати: канал не буде називатися CBN.