Андрій Райкович: Транспортні проблеми мають вирішуватись на 10-15 років

1360
кількість переглядів

Ремонт так званого «полтавського мосту», який зараз створює транспортні незручності для жителів Кропивницького, та будівництво нової арки під залізничним мостом по вулиці Миколи Левитського (колишній Колгоспній), яке за ним слідує – частина великого плану зі створення нової дорожньої системи міста.

У ній не буде тупикових напрямків, зате буде можливість охоплення цілого ряду сьогоднішніх ведмежих кутів маршрутами комунальних тролейбусів та автобусів – стверджує міський голова обласного центру Андрій Райкович.

Незручність або катастрофа

Шляхопровід на провулку Об’їзному, він же міст над залізницею між Полтавською та аеропортом, був збудований у 1968-му – цьогоріч йому якраз виконується 50. Вже десять років як сплив термін, у який міст мали капітально ремонтувати, та руки до цієї роботи дійшли лише у нинішньої каденції міської влади.

Протягом років будівельні конструкції оголилися – це залізобетон, бетон повідпадав, залізо оголене, піддається впливу іржі, втрачається несуча спроможність. Через це можливі аварії, – констатує Райкович. – Зараз це все буде оновлено, відремонтоване, повністю відновлений бетон, використані сучасні інженерні рішення по безпеці експлуатації мосту – демпферні гасники під ригелями тощо. Буде зроблено дорожнє покриття, тротуарна частина, огорожа, необхідна затехнікою безпеки, адже внизу проходить залізниця з контактною мережею.

Але це лише перша «черга». Друга – провулок Об’їзний аж до Далекосхідного кладовища стане транспортним. Ми цю дорогу будемо вводити в ремонти у наступному році, вона складна, але маршрутні таксі та комунальні автобуси середнього класу там проїдуть. Вони обслуговуватимуть Велику Балку, яка перестане бути тупиковим мікрорайоном. З Балки ми будемо діставатися у місто за 15 хвилин повз Далекосхідне, по Об’їзному, і будь-ласка – автовокзал.

Кропивницький вирізнявся тим, що багато напрямків були тупиковими, не було закільцьованості. Ще в радянський період це планувалося виправити, але в комуністів не вистачило часу.

Автономний хід

За словами міського голови, наріжна ідея, якій підпорядковується не лише згаданий проект, а й уся сукупність дорожніх ремонтів та будівництва у місті в останні роки – саме у створенні нової якості руху громадського транспорту.

Ми взяли головний напрямок – розвинути громадський транспорт, привести його до ладу. На це в минулому та поточному році витрачені колосальні суми. В межах 70 мільйонів витрачається на капітальні ремонти, плюс поточні – біля 100 мільйонів в цілому піде до кінця 2018 року на ремонти доріг. 75 мільйонів було в 2017 році.

Для чого це робиться? Щоб громадський транспорт забезпечив регулярний та якісний підвіз людей до об’єктів соціальної інфраструктури – амбулаторії, дитячого садка, школи, ЦНАПу, центру надання соціальних послуг тощо.

Перспектива до кінця наступного року, за Райковичем,- 50 тролейбусів та 30 автобусів, які працюватимуть у місті. Але для цього треба зовсім іншої якості і дороги, і транспортні розв’язки.

Ми працюємо зараз вже у фінальній фазі з Європейським банком реконструкції та розвитку(щодо закупівлі 30 нових тролейбусів. – Авт.), до кінця цього року в нас мають бути 5 тролейбусів з автономним ходом, які ми беремо у лізинг. Ми їх перевіряємо, як вони працюють на наших лініях, і одразу на виході підписання угоди з ЄБРР. Це сумарна угода, і ми будемо думати, чи заповнювати її на повну суму, чи брати частково, бо ми вже розробили схему, яка не потребує реконструкції нашої тягової мережі.

У Кривому Розі чи Дніпрі було б гірше, там великі відстані, а тут ми на 10 кілометрів проїхали в один бік і повернулися, знову під дроти, зарядилися, і знову на круг поїхали.

Це вигідніше та набагато швидше, ніж тягти нові дроти та будувати нові підстанції. Це колосальні гроші. Один тролейбус з автономним ходом коштує 200 тисяч євро – приблизно 7 млн. гривень. А підстанція, яких треба п’ять для того, щоб, наприклад, забезпечити рух електротранспорту по Яновського, доїхати по Кропивницького і виїхати на Полтавську, одна коштує мільйон євро. Плюс мідного дроту хтозна скільки.

Нові напрямки

На маршруті, про який йде мова, вже найближчим часом мають розпочатися дорожні роботи, на які в 2018-му передбачено 3 мільйони гривень, і які мають бути закінчені вже наступного року.

Частина вулиці Кропивницького, яка від Полтавської – широка, класна, її розпочали будувати (за СРСР, – Авт.), але знову ж, не вистачило духу. А вже у пострадянський період цю пряму забудували приватними будинками. На превеликий жаль, тепер вже неможливо зробити так, щоб рух був у три ряди в обох напрямках, але у нас буде дорога у сім метрів там зроблена. Буде двосторонній рух в один ряд. Для цього місце є.

Дорога буде зроблена для проїзду тільки легкового та громадського транспорту, вона буде закрита для проїзду вантажних машин. Ми забезпечимо проїзд від 3-ї поліклініки по Кропивницького до Полтавської. Ми пустимо туди якраз маршрут нового бездротового тролейбусу. Він буде працювати від залізничного вокзалу до старого автовокзалу, там він опустив контакти і поїхав по Яновського, потім по Кропивницького до 3-ї поліклініки і далі. До Полтавської, знову під’єднався до мережі й поїхав – до нового автовокзалу, і, можливо, далі до Лісопаркової.

Таку ж семиметрову дорогу закінчують на вулиці Тютюшкіна (колишня Бабушкіна) на Новомиколаївці. Початок будівництва там супроводжувався протестами частини місцевих жителів, які побоювались руйнування власних будинків через можливий рух великовагового транспорту.

Вже зараз на Тютюшкіна люди зрозуміли, що не для скотовозів «Ятрані» це зроблено, вони задоволені. Перша черга закінчена, а від Варшавської до Короленка ще ні – там будуть замінювати водогін. В цьому році, ми гроші не знімаємо, ще сподіваємось і дорожнє покриття зробити, – уточнює Райкович.

Паралельно в мікрорайоні капітально ремонтують частину Братиславської, у найближчих планах мерії – капремонт на Краснокутського (колишня Куйбишева), частині Авіаційної, Севастопольській, яка збиратиме воду при дощах, таянні снігу, та відводитиме її в Інгул. Логіці оздоровлення маршрутної системи громадського і не тільки транспорту, за словами міського голови, підпорядкований ще цілий ряд розпочатого та запланованого.

Для цього і Велика Пермська, для цього і Гірниче – по кільцю щоб проїхати через селище, для цього і маловисківський напрямок зроблений в бік селища Нового, для цього Лелеківка, для цього вулиця Короленка робиться.

Крім того, ми ведемо зараз проектування мосту, який буде з’єднувати стару Балашівку з Лелеківкою, біля старого Лелеківського кладовища. Там є старий міст через русло річки. На наступний рік буде початок будівництва, і в 2020 році – ввід в експлуатацію. Люди зможуть швидко і вільно зі Старої Балашівки доїхати до лікарні швидкої допомоги (№4), до всіх інших об’єктів, і центральної частини міста.

Це дасть можливість Старій Балашівці, як і Великій Балці, бути не околицею, тупиковими мікрорайонами, а розбудуватися як нормальні, престижні райони міста. Так само, як і Новомиколаївка після вводу в експлуатацію цієї дороги, яка від початку була скандальною. Ви побачите, і громада підтвердить це, що ціни на нерухомість там суттєво зростуть. Бо по цій дорозі піде маршрутне таксі, поїде автобус

Вже в грудні?

Перші п’ять «бездротових» тролейбусів виготовляють для Кропивницького саме зараз. Цей процес, розрахований орієнтовно до кінця року, може бути прискореним – вважає Райкович.

Є завдання відповідним фахівцям опрацювати з постачальниками, щоб все ж, можливо, раніше закінчити виробництво, і забезпечити транспортне забезпечення Лісопаркової та інших районів, де зараз зняли електричні лінії. Це актуально, бо капітальний ремонт шляхопроводу (на Об’їзному, «полтавський міст». – Авт.) по графіку робіт розтягнутий на три місяці. Якщо така можливість буде, то вони запрацюють до нового року.

Зараз тролейбус розвертається на площі Дружби Народів, а тоді буде від’єднуватись від мережі, проїжджати шляхопровід – його частина буде постійно відкрита під час ремонту, знову під’єднуватись до контактної мережі та їхати далі до Лісопаркової.

Довга перспектива

Не з першого разу через не завжди зрозумілу активність контролюючих відомств, але нарешті пройшов і тендер на виконання робіт з реконструкції транспортної арки на колишній Колгоспній, пропускна можливість якої має в результаті зрости мінімум удвічі.

Є переможець, він вже починає, перш за все, переговорні роботи, пов’язані з виробленням металевих конструкцій – це найголовніше (металеві труби відповідного розміру і якості виготовляють за межами України, зокрема у Польщі. – Авт.). Реконструкція арки в цьому році починається, гроші будуть освоєні ефективно – як і передбачалося бюджетом, запланована сума буде використана. 25 мільйонів буде освоєно в цьому році, і ще 25 – може, більше – в наступному. Це не нове будівництво на порожньому місці, це роботи, пов’язані з демонтажем тощо, можуть бути непередбачені витрати, – зазначає Райкович.

Розширення дорожнього полотна заплановане на наступний рік серед інших робіт.

Неменше 80 мільйонів плануємо виділити в 2019-му на ремонти дорожнього покриття. Але в нас головний напрямок, магістральна вулиця Короленка, вже буде зроблена. Вона нам вартуватиме 35 мільйонів гривень.Це виключно гроші міського бюджету, навіть не з Дорожнього фонду, не кредити, не позики.Транспортні проблеми мають вирішуватись разово – і потім не існувати протягом 10-15 років. Тому зараз така увага і необхідність залучити європейські кошти на покупку тролейбусів, друга програма пов’язана з реконструкцією системи теплопостачання, його впорядкуванням. І ми бережемо наші фінансово-кредитні ресурси, щоб використати на теплосанацію, повну модернізацію комунального господарства міста в нову систему опалення. Це підготовка до майбутнього комунального простору міста. І це справа не одного місяця, не одного року.

Записав Андрій Трубачев.



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here