Андрій Райкович: Транспортні проблеми мають вирішуватись на 10-15 років

1856
кількість переглядів

Ремонт так званого «полтавського мосту», який зараз створює транспортні незручності для жителів Кропивницького, та будівництво нової арки під залізничним мостом по вулиці Миколи Левитського (колишній Колгоспній), яке за ним слідує – частина великого плану зі створення нової дорожньої системи міста.

У ній не буде тупикових напрямків, зате буде можливість охоплення цілого ряду сьогоднішніх ведмежих кутів маршрутами комунальних тролейбусів та автобусів – стверджує міський голова обласного центру Андрій Райкович.

Незручність або катастрофа

Шляхопровід на провулку Об’їзному, він же міст над залізницею між Полтавською та аеропортом, був збудований у 1968-му – цьогоріч йому якраз виконується 50. Вже десять років як сплив термін, у який міст мали капітально ремонтувати, та руки до цієї роботи дійшли лише у нинішньої каденції міської влади.

Протягом років будівельні конструкції оголилися – це залізобетон, бетон повідпадав, залізо оголене, піддається впливу іржі, втрачається несуча спроможність. Через це можливі аварії, – констатує Райкович. – Зараз це все буде оновлено, відремонтоване, повністю відновлений бетон, використані сучасні інженерні рішення по безпеці експлуатації мосту – демпферні гасники під ригелями тощо. Буде зроблено дорожнє покриття, тротуарна частина, огорожа, необхідна затехнікою безпеки, адже внизу проходить залізниця з контактною мережею.

Але це лише перша «черга». Друга – провулок Об’їзний аж до Далекосхідного кладовища стане транспортним. Ми цю дорогу будемо вводити в ремонти у наступному році, вона складна, але маршрутні таксі та комунальні автобуси середнього класу там проїдуть. Вони обслуговуватимуть Велику Балку, яка перестане бути тупиковим мікрорайоном. З Балки ми будемо діставатися у місто за 15 хвилин повз Далекосхідне, по Об’їзному, і будь-ласка – автовокзал.

Кропивницький вирізнявся тим, що багато напрямків були тупиковими, не було закільцьованості. Ще в радянський період це планувалося виправити, але в комуністів не вистачило часу.

Автономний хід

За словами міського голови, наріжна ідея, якій підпорядковується не лише згаданий проект, а й уся сукупність дорожніх ремонтів та будівництва у місті в останні роки – саме у створенні нової якості руху громадського транспорту.

Ми взяли головний напрямок – розвинути громадський транспорт, привести його до ладу. На це в минулому та поточному році витрачені колосальні суми. В межах 70 мільйонів витрачається на капітальні ремонти, плюс поточні – біля 100 мільйонів в цілому піде до кінця 2018 року на ремонти доріг. 75 мільйонів було в 2017 році.

Для чого це робиться? Щоб громадський транспорт забезпечив регулярний та якісний підвіз людей до об’єктів соціальної інфраструктури – амбулаторії, дитячого садка, школи, ЦНАПу, центру надання соціальних послуг тощо.

Перспектива до кінця наступного року, за Райковичем,- 50 тролейбусів та 30 автобусів, які працюватимуть у місті. Але для цього треба зовсім іншої якості і дороги, і транспортні розв’язки.

Ми працюємо зараз вже у фінальній фазі з Європейським банком реконструкції та розвитку(щодо закупівлі 30 нових тролейбусів. – Авт.), до кінця цього року в нас мають бути 5 тролейбусів з автономним ходом, які ми беремо у лізинг. Ми їх перевіряємо, як вони працюють на наших лініях, і одразу на виході підписання угоди з ЄБРР. Це сумарна угода, і ми будемо думати, чи заповнювати її на повну суму, чи брати частково, бо ми вже розробили схему, яка не потребує реконструкції нашої тягової мережі.

У Кривому Розі чи Дніпрі було б гірше, там великі відстані, а тут ми на 10 кілометрів проїхали в один бік і повернулися, знову під дроти, зарядилися, і знову на круг поїхали.

Це вигідніше та набагато швидше, ніж тягти нові дроти та будувати нові підстанції. Це колосальні гроші. Один тролейбус з автономним ходом коштує 200 тисяч євро – приблизно 7 млн. гривень. А підстанція, яких треба п’ять для того, щоб, наприклад, забезпечити рух електротранспорту по Яновського, доїхати по Кропивницького і виїхати на Полтавську, одна коштує мільйон євро. Плюс мідного дроту хтозна скільки.

Нові напрямки

На маршруті, про який йде мова, вже найближчим часом мають розпочатися дорожні роботи, на які в 2018-му передбачено 3 мільйони гривень, і які мають бути закінчені вже наступного року.

Частина вулиці Кропивницького, яка від Полтавської – широка, класна, її розпочали будувати (за СРСР, – Авт.), але знову ж, не вистачило духу. А вже у пострадянський період цю пряму забудували приватними будинками. На превеликий жаль, тепер вже неможливо зробити так, щоб рух був у три ряди в обох напрямках, але у нас буде дорога у сім метрів там зроблена. Буде двосторонній рух в один ряд. Для цього місце є.

Дорога буде зроблена для проїзду тільки легкового та громадського транспорту, вона буде закрита для проїзду вантажних машин. Ми забезпечимо проїзд від 3-ї поліклініки по Кропивницького до Полтавської. Ми пустимо туди якраз маршрут нового бездротового тролейбусу. Він буде працювати від залізничного вокзалу до старого автовокзалу, там він опустив контакти і поїхав по Яновського, потім по Кропивницького до 3-ї поліклініки і далі. До Полтавської, знову під’єднався до мережі й поїхав – до нового автовокзалу, і, можливо, далі до Лісопаркової.

Таку ж семиметрову дорогу закінчують на вулиці Тютюшкіна (колишня Бабушкіна) на Новомиколаївці. Початок будівництва там супроводжувався протестами частини місцевих жителів, які побоювались руйнування власних будинків через можливий рух великовагового транспорту.

Вже зараз на Тютюшкіна люди зрозуміли, що не для скотовозів «Ятрані» це зроблено, вони задоволені. Перша черга закінчена, а від Варшавської до Короленка ще ні – там будуть замінювати водогін. В цьому році, ми гроші не знімаємо, ще сподіваємось і дорожнє покриття зробити, – уточнює Райкович.

Паралельно в мікрорайоні капітально ремонтують частину Братиславської, у найближчих планах мерії – капремонт на Краснокутського (колишня Куйбишева), частині Авіаційної, Севастопольській, яка збиратиме воду при дощах, таянні снігу, та відводитиме її в Інгул. Логіці оздоровлення маршрутної системи громадського і не тільки транспорту, за словами міського голови, підпорядкований ще цілий ряд розпочатого та запланованого.

Для цього і Велика Пермська, для цього і Гірниче – по кільцю щоб проїхати через селище, для цього і маловисківський напрямок зроблений в бік селища Нового, для цього Лелеківка, для цього вулиця Короленка робиться.

Крім того, ми ведемо зараз проектування мосту, який буде з’єднувати стару Балашівку з Лелеківкою, біля старого Лелеківського кладовища. Там є старий міст через русло річки. На наступний рік буде початок будівництва, і в 2020 році – ввід в експлуатацію. Люди зможуть швидко і вільно зі Старої Балашівки доїхати до лікарні швидкої допомоги (№4), до всіх інших об’єктів, і центральної частини міста.

Це дасть можливість Старій Балашівці, як і Великій Балці, бути не околицею, тупиковими мікрорайонами, а розбудуватися як нормальні, престижні райони міста. Так само, як і Новомиколаївка після вводу в експлуатацію цієї дороги, яка від початку була скандальною. Ви побачите, і громада підтвердить це, що ціни на нерухомість там суттєво зростуть. Бо по цій дорозі піде маршрутне таксі, поїде автобус

Вже в грудні?

Перші п’ять «бездротових» тролейбусів виготовляють для Кропивницького саме зараз. Цей процес, розрахований орієнтовно до кінця року, може бути прискореним – вважає Райкович.

Є завдання відповідним фахівцям опрацювати з постачальниками, щоб все ж, можливо, раніше закінчити виробництво, і забезпечити транспортне забезпечення Лісопаркової та інших районів, де зараз зняли електричні лінії. Це актуально, бо капітальний ремонт шляхопроводу (на Об’їзному, «полтавський міст». – Авт.) по графіку робіт розтягнутий на три місяці. Якщо така можливість буде, то вони запрацюють до нового року.

Зараз тролейбус розвертається на площі Дружби Народів, а тоді буде від’єднуватись від мережі, проїжджати шляхопровід – його частина буде постійно відкрита під час ремонту, знову під’єднуватись до контактної мережі та їхати далі до Лісопаркової.

Довга перспектива

Не з першого разу через не завжди зрозумілу активність контролюючих відомств, але нарешті пройшов і тендер на виконання робіт з реконструкції транспортної арки на колишній Колгоспній, пропускна можливість якої має в результаті зрости мінімум удвічі.

Є переможець, він вже починає, перш за все, переговорні роботи, пов’язані з виробленням металевих конструкцій – це найголовніше (металеві труби відповідного розміру і якості виготовляють за межами України, зокрема у Польщі. – Авт.). Реконструкція арки в цьому році починається, гроші будуть освоєні ефективно – як і передбачалося бюджетом, запланована сума буде використана. 25 мільйонів буде освоєно в цьому році, і ще 25 – може, більше – в наступному. Це не нове будівництво на порожньому місці, це роботи, пов’язані з демонтажем тощо, можуть бути непередбачені витрати, – зазначає Райкович.

Розширення дорожнього полотна заплановане на наступний рік серед інших робіт.

Неменше 80 мільйонів плануємо виділити в 2019-му на ремонти дорожнього покриття. Але в нас головний напрямок, магістральна вулиця Короленка, вже буде зроблена. Вона нам вартуватиме 35 мільйонів гривень.Це виключно гроші міського бюджету, навіть не з Дорожнього фонду, не кредити, не позики.Транспортні проблеми мають вирішуватись разово – і потім не існувати протягом 10-15 років. Тому зараз така увага і необхідність залучити європейські кошти на покупку тролейбусів, друга програма пов’язана з реконструкцією системи теплопостачання, його впорядкуванням. І ми бережемо наші фінансово-кредитні ресурси, щоб використати на теплосанацію, повну модернізацію комунального господарства міста в нову систему опалення. Це підготовка до майбутнього комунального простору міста. І це справа не одного місяця, не одного року.

Записав Андрій Трубачев.




35 COMMENTS

  1. My partner and I stumbled over here coming from a different web page and thought I might check things out.

    I like what I see so i am just following you. Look forward to looking at your web
    page again.

  2. Greetings from Ohio! I’m bored at work so I decided to browse your website on my iphone during lunch break. I love the info you present here and can’t wait to take a look when I get home. I’m surprised at how fast your blog loaded on my cell phone .. I’m not even using WIFI, just 3G .. Anyways, great blog!

  3. What i do not realize is if truth be told how you’re now not really a lot more well-appreciated than you might be now. You are very intelligent. You know therefore considerably when it comes to this topic, produced me in my opinion believe it from a lot of varied angles. Its like women and men are not interested until it is one thing to accomplish with Girl gaga! Your individual stuffs excellent. Always handle it up!

  4. I discovered your blog site on google and check a few of your early posts. Continue to keep up the very good operate. I just additional up your RSS feed to my MSN News Reader. Seeking forward to reading more from you later on!…

  5. The subsequent time I read a weblog, I hope that it doesnt disappoint me as a lot as this one. I imply, I know it was my choice to learn, but I really thought youd have one thing attention-grabbing to say. All I hear is a bunch of whining about one thing that you would fix for those who werent too busy searching for attention.

  6. There are some fascinating closing dates on this article but I don’t know if I see all of them center to heart. There may be some validity however I will take maintain opinion until I look into it further. Good article , thanks and we would like extra! Added to FeedBurner as effectively

  7. Needed to send you that bit of word in order to thank you very much yet again for the great views you’ve discussed on this site. This has been so wonderfully generous of people like you to deliver publicly exactly what many individuals could possibly have distributed for an electronic book in making some money for themselves, precisely considering that you could possibly have tried it in case you desired. Those secrets also served as a fantastic way to fully grasp most people have the same desire similar to my own to know a lot more around this problem. I know there are some more fun times up front for those who find out your site.

  8. There are definitely quite a lot of details like that to take into consideration. That is a great point to carry up. I offer the ideas above as common inspiration but clearly there are questions just like the one you carry up the place a very powerful thing can be working in sincere good faith. I don?t know if greatest practices have emerged around issues like that, but I’m sure that your job is clearly recognized as a fair game. Both boys and girls feel the influence of only a moment’s pleasure, for the remainder of their lives.

  9. The crux of your writing while appearing agreeable originally, did not really work very well with me personally after some time. Someplace within the sentences you actually were able to make me a believer unfortunately just for a very short while. I still have got a problem with your leaps in assumptions and you might do nicely to fill in those breaks. If you actually can accomplish that, I will definitely end up being impressed.

  10. Thank you so much for providing individuals with a very superb opportunity to check tips from this site. It really is very great and as well , packed with fun for me personally and my office co-workers to visit your site really 3 times a week to read through the newest issues you have got. And of course, I am just usually motivated considering the beautiful hints served by you. Some 1 facts in this post are certainly the most impressive I have ever had.

  11. I’m not that much of a online reader to be honest but your blogs really nice, keep it up! I’ll go ahead and bookmark your website to come back later. Many thanks

  12. I have been surfing online more than 3 hours these days, yet I never discovered any interesting article like yours. It is lovely worth enough for me. Personally, if all web owners and bloggers made excellent content as you did, the web will likely be a lot more useful than ever before.

  13. This is very interesting, You are a very skilled blogger. I’ve joined your rss feed and look forward to seeking more of your magnificent post. Also, I’ve shared your web site in my social networks!

  14. Thank you for any other informative blog. The place else may I am getting that type of info written in such a perfect manner? I’ve a project that I am just now operating on, and I have been on the look out for such info.

  15. It’s appropriate time to make some plans for the long run and it’s time to be happy. I have learn this submit and if I could I desire to recommend you some fascinating issues or advice. Maybe you can write next articles referring to this article. I desire to read even more issues about it!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here