У Кропивницькому створять ще два освітні центри для дітей з особливими потребами

Один такий центр вже функціонує, а створять ще два

335
кількість переглядів

Створення інклюзивно-ресурсних центрів для охоплення дітей з особливими потребами від двох до 18 років індивідуальними освітніми програмами заплановане у Кропивницькому наприкінці 2018-го та восени наступного року.

Про це CBN повідомила начальник міського управління освіти Лариса Костенко.

За її словами, з 2017 року вже напрацьована нормативно-законодавча база щодо створення інклюзивно-ресурсних центрів для обслуговування і надання допомоги дітям з особливими потребами.

«На початку листопада на сесії міської ради буде розглядатися питання про створення трьох інклюзивно-ресурсних центрів, – сказала Костенко. – Один такий центр у нас уже є – це колишня психолого-медико-педагогічна консультація, яка розташована в дошкільному навчальному закладі №17. Ми приводимо документи цього закладу у відповідність. Після цього буде створено додатково ще два інклюзивно-ресурсних центри. Наприкінці листопада – на початку грудня відкриється ІРЦ№2 на базі 29 школи – там візьмемо в оренду приміщення на базі школи, – і в 2019 році після облаштування приміщень буде створений ІРЦ№3 на базі 26 школи».

Всі три центри охоплять дітей з особливими потребами віком від двох до 18 років – це діти, які перебувають у дошкільних установах, школах, професійно-технічних навчальних закладах. Також центри зможуть надавати допомогу за угодами й найближчим районам, тому що там такі центри не створюються.

«Ми вважаємо, що це доцільно та суттєво поліпшить корекційну роботу з дітками, які цього потребують», – зазначила Костенко.

Ці установи створюються в рамках меморандуму, який підписали міський голова Кропивницького Андрій Райкович, голова Кіровоградської ОДА Сергій Кузьменко та Мариною Порошенко, яка представляє фонд Порошенка. Кількість ІРЦ обраховується кількістю дітей, які потребують особливих освітніх програм. Центри працюватимуть із закладами освіти, в яких створені інклюзивні класи, групи та спеціальні класи. Всім їм допомагатимуть у розробці програм, за якими потім у школах працюватимуть спеціалісти. На сьогодні на інклюзивну освіту виділяються кошти з освітньої субвенції.

«Фахівці ІРЦ визначатимуть, яка саме додаткова корекційна допомога необхідна діткам, які навчаються в інклюзивних класах, – зауважила чиновниця. – Чи це заняття з психологом, чи з логопедом, заняття з лікувальної фізкультури – це визначатимуть спеціальні люди. Уже в нас створено більше інклюзивних класів – діти виводяться з індивідуальних форм навчання, тобто, вони отримували освіту вдома, а тепер – навчаються в інклюзивних класах, і плюс ще до цього їм надається додаткова корекційна допомога за індивідуальними програмами».

Навчальні заклади для ІРЦ обирали за кількома принципами.

«По-перше, ми обирали заклади, які зайняті та доступні для дітей з особливими потребами – щоб можна було облаштувати пандус, спеціальні туалети, а також щоб установи були розташовані в різних районах міста. По-друге, в останній школі, яку ми обирали – 26-й – уже відкриті спеціальні класи. Ми зробимо так, щоб один центр був більше спрямований, наприклад, на дошкільну, інший – на загальну середню, третій – на спеціальну професійно-технічну освіту», – розповіла Костенко.

Якщо ІРЦ№1 вже працює, то на кожен новостворений ІРЦ залучать додаткові кадри – по 12 педагогів, набраних шляхом конкурсного відбору.

Після того, як 6 листопада на сесії приймуть рішення про створення ще двох центрів, проведуть юридичні процедури, й орієнтовно 1 грудня ІРЦ№2 вже буде готовий набирати штат.

ІРЦ№3 планують відкрити восени 2019 року.

Поки що центри фінансуватимуться за рахунок коштів міського бюджету, а з 1 січня 2019 року – державної освітньої субвенції.




LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here