У Кропивницькому німецька делегація поділилася досвідом дуальної освіти у ВНЗ (ФОТО)

Перегляди: 2567

Представники Програми уряду Німеччини «Пілотний проект дуальної вищої освіти в Україні» відвідали обласний центр в рамках співпраці з підприємствами «Ельворті ГРУП» і «Гідросила ГРУП» та Економіко-технологічним інститутом імені Роберта Ельворті.

Вони поділилися досвідом Німеччини у впровадженні дуальної системи освіти в навчальних закладах, передає кореспондент CBN.

Ви є у Telegram? Підпишіться на наш телеграм-канал, там ми часто повідомляємо те, про що на сайті не пишемо: https://t.me/cbnua

Історія співпраці почалася 15 лютого 2017 року, коли на платформі Федерації роботодавців України (ФРУ) відбувся круглий стіл «Дуальна освіта - виклик безробіттю», на якому дуальну вищу освіту презентували представники німецького проекту «Дуальна освіта в діалозі». На заході були присутні Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич та її перший заступник Володимир Ковтунець. Підводячи підсумки круглого столу, вони підтримали ініціативу ФРУ про доцільність створення робочої групи з розробки «дорожньої карти» з впровадження дуальної вищої освіти в Україні.

Підприємства «Ельворті ГРУП» і «Гідросила ГРУП» з огляду на проблему з неякісною підготовкою кадрів для машинобудування зацікавились проектом, і у листопаді минулого року делегація з Кіровоградщини на чолі з головою правління Кіровоградського обласного об’єднання організацій роботодавців Павлом Штутманом відвідала в Німеччині головний офіс групи комунальних підприємств м. Ерфурт, керівники якого були учасниками програми уряду ФРН «Дуальна освіта в діалозі».

Метою цієї зустрічі було з’ясувати, як організована програма дуальної вищої освіти на конкретному підприємстві у Німеччині. Після поїздки підприємства «Ельворті ГРУП» і «Гідросила ГРУП», а також Економіко-технологічний інститут імені Роберта Ельворті були включені в наступний «Пілотний проект дуальної вищої освіти в Україні», що втілюється сьогодні також під патронатом уряду ФРН. Поки дуальне навчання в ЕТІ ім. Роберта Ельворті здійснюється за економічними спеціальностями.

Дуальна система передбачає, що 50% часу навчання студенти проводять на підприємствах, відповідно до майбутньої спеціальності. При цьому кількість аудиторних годин – така ж, як і на стаціонарній денній формі навчання.

Метою відвідин Кіровоградщини німецькими партнерами цього разу є надання методик, рекомендацій та практичних порад для успішного втілення Проекту українською стороною.

Учасники делегації: Доктор Райнхард Дуддек, спікер міської ради м. Ерфурт з питань фінансово-економічної політики; Удо Бауер, керівник кадрового департаменту підприємства комунальних послуг м. Ерфурт; Іван Гаврилюк, професор Вищої дуальної школи Гера-Айзенах (Тюрюнгія).

На зустріч з учасниками «Пілотного проекту дуальної вищої освіти в Україні» запросили представників Національного університету кораблебудування імені адмірала Макарова (Миколаїв), Криворізького національного університету, Черкаського державного технологічного університету, Таврійського державного агротехнологічного університету, Уманського національного університету садівництва, Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка, Льотної академії Національного авіаційного університету, механіко-технологічного факультету Центральноукраїнського національного технічного університету.

Основним плюсом такої системи є втілення отриманих знань на практиці під час роботи на підприємстві. В ЕТІ ім. Роберта Ельворті, наприклад, за дуальною системою навчаються 10 студентів. Вони три дні підслуховують курс лекцій, три дні працюють на підприємствах, які зацікавлені у відповідно кваліфікованих кадрах. Студенти отримують заробітну платню. Після закінчення навчального закладу студент одразу може приступити до роботи на тому ж підприємстві, на якому працював. Відповідно, студент гарантовано отримує робоче місце, а підприємство – кваліфікованого працівника.

За словами директора департаменту освіти і науки Кіровоградської ОДА Володимира Таборанського, поки в Україні можливе лише часткове впровадження дуальної освіти, оскільки поки немає відповідної законодавчої бази. До того ж, поки що більшість замовлень від роботодавців стосуються професійно-технічних, економічний спеціальностей, які готують, в основному, комерційні вузи. Навчальні заклади державної форми власності поки з обережністю відносяться до дуальної системи до появи відповідного положення.