У Кропивницькому з’явився новий театр

Ідея створити незалежну трупу з’явилася дуже давно

1301
кількість переглядів

Роман Любарський, «Народне слово»

Напередодні нового року у Кропивницькому народився новий театр. Його мати – міфічна Талія, а земний батько – актор і режисер Роман Бутовський. Саме йому належить ідея та головна роль у створенні «СТС» – «Сучасного театру сатири».

– Скажіть, будь ласка, коли і як зародилася ідея створити новий театр?

– Ідея створити незалежну трупу з’явилася дуже давно. Але реалізація цього проекту стала можливою лише зараз. Після того, як я набув певного досвіду, побувавши на багатьох фестивалях, на виставах у різних театрах України. Отже, думка про те, що місту потрібен новий нестандартний театр, нарешті знайшла свою форму, і разом з друзями ми створили театр суто комедійного спрямування. Це антрепризний проектний театр.

– Чудово. Та мені здається, доречно було б додати ще слово «авторський». Адже ви особисто проявили себе вже в багатьох іпостасях – актор, співак, режисер, гример, дизайнер. То, може, ще й п’єсу напишете?

– Можливо. Лише Господь Бог знає, що буде попереду. Але авторський театр передбачає ставку на одну особу. Проте я намагаюся створити театр, де усі рівноправні. У нас немає такого статусу, як режисер. Наші вистави народжуються безпосередньо під час спілкування. Кожна пропозиція заслуховується і обговорюється. Все вирішується колегіально.

– Тобто немає ніякого диктату режисерської думки? Навіть на репетиціях?

– Поки немає… Жартую. Його немає і не може бути, оскільки: «Когда в товарищах согласья нет, на лад их дело не идёт». Тому я за те, що усі мають право мати свою думку і відстоювати її. Особливо, якщо це гідна пропозиція.

– Отже, концепт театру, по-перше, комедійний сатиричний матеріал, по-друге, колегіальна командна робота.

– Так.

– А до чого ви ще прагнете?

– Дуже хочеться випускати якомога більше вистав протягом року. Тому відбиратимемо камерні п’єси, де буде задіяно від трьох до п’яти-шести акторів. Вистави будуть спрямовані на безпосередньо акторську гру. Тобто такі, де кожен актор розкриється у своєму творчому амплуа, буде розвивати і стверджувати його.

– Чому ви зробили ставку саме на сатиру?

– У світі існує, як на мене, два важелі впливу на якісь події, на якісь суспільні процеси, на людські вади. Це – повне абсолютне викорінення насильницьким фізичним шляхом і… висміювання. Наш метод більш дієвий. Як сказав один письменник, гумор – це сміх до сліз, а сатира – це сміх крізь сльози.

– Ви три роки брали участь у роботі театру «Резонанс». Чи можна вважати вас послідовником чи прибічником дейнекінської театральної школи?

– Почну з того, що я прийшов у «Резонанс» не в легкий для нього час. Дуже багато роботи випало і на мою долю. Для мене театр «Резонанс» – це насправді школа. Не можу сказати, що це школа безпосередньо Валерія Дмитровича Дейнекіна, але дещо з його настанов прищепила Ірина Іллівна. Багато чого я для себе там знайшов, відкрив, пізнав. Але людина, яка не бажає розвиватися, починає деградувати. Тому наразі зайнявся питанням отримання режисерської освіти.

– Щодо поповнення трупи новими акторами. Окрім Олени Франтасової та Олександра Теслі, кого ще плануєте запрошувати в антрепризу?

– Переговори ведуться. В наступній після прем’єрної виставі, напевно, будуть задіяні професійні актори.

Про Олену Франтасову можу сказати, що це дуже талановита актриса і взагалі людина. Мій вибір був зроблений правильно. Чому я його зробив? Тому що відштовхнувся від тогочасного рішення Валерія Дейнекіна взяти її на роль Проні Прокопівни у виставі «За двома зайцями». Роль дуже характерна, екстравагантна. В ній вона і розкрила свій колосальний потенціал. І я його хочу використати. Саме на її грі в основному тримається дія у прем’єрній виставі хорватського драматурга Міро Гаврана «Чоловік моєї дружини».

– Про що вона?

– Нетривіальна ситуація. Жінка працює провідницею у потязі «Спліт – Любляна». У кожному з цих міст вона має законного чоловіка. А між ними – ще й коханця, який живе у Загребі. Жінка дуже харизматична. Чому у неї три чоловіки? Не тому що вона сексуально стурбована. У кожному з них вона відшукує те, з чого прагне зліпити ідеального чоловіка. Решту ви побачите на сцені.