Мер Кропивницького: «Політика політикою, а хазяйнувати треба»

Арка аркою, а питання стану міських доріг після сходу сильних снігів, що випали за зиму, встає, що називається, ребром

1244
кількість переглядів

Андрій Трубачев, «Україна-Центр»

Державна «Укрзалізниця» виставляє Кропивницькому вже третій розрахунок збитків, яких нібито зазнає через зміну руху поїздів при виконанні робіт з монтажу транспортної арки на Левитського – кожен раз з більшими сумами.

Міський голова Андрій Райкович розповів, що думають і роблять з цього приводу в мерії, а також які вулиці в цьому році відремонтують капітально, скільки дерев висадять цієї весни і як особисто він ставиться до відновлення будівництва в Лісопарковій.

– Політика політикою, а весна прийшла, треба господарювати, – зазначає мер. – «Полтавський міст» треба готувати до роботи з максимальним навантаженням, його треба доробити. Тому що починали в холодну пору року, зробили основу, а ще під мостом багато треба зробити. І ці роботи повинні виконувати за узгодженням з «Укрзалізницею». Те ж стосується початку монтажу арки – ми в переговорному процесі. Я звертався з листами до керівника «Укрзалізниці», звернувся до чинного Президента з проханням надати нам допомогу у вирішенні цього питання. Поки все у стадії переговорів. Рішення, які пропонують в Одеській залізниці, нас не задовольняють, вони пропонують тимчасове «вікно» на початку осені, з 15 вересня. Ми будемо робити і 15 вересня цю роботу, якщо ніяк інакше не вирішиться, але це вже період ризиків. Набагато краще було б раніше, ми готові, монтується тіло арки…

Хоча переговори з залізничниками розпочаті ще торік, навіть було досягнуто певне порозуміння, потім втрутився форс-мажор – «текучка кадрів» у держструктурі.

– Тих, з ким погоджували, вже немає. Керівника Одеської залізниці замінили. Ми попередньо домовилися, нам дали підтвердження, всі дозволи для початку будівництва. І про дати ми говорили. А зараз все це намагаються відстрочити, мовляв, велика кількість вантажів, велика завантаженість, стільки поїздів пасажирських, стільки товарних. Стільки потрібно на місцях відстою загальмувати, припинити рух вантажних поїздів, маршрути руху пасажирських треба міняти. Все це вже було втілено в цифри, в останньому листі від «Укрзалізниці» кажуть про збитки у 80 мільйонів гривень, які підприємство отримає від зміни маршрутів руху пасажирських поїздів або їх скасування. Далі, на час проведення робіт є технічна можливість 16 пар вантажних поїздів перенаправити, а 13 пар треба залишити без руху, орієнтовна сума збитків – 300 мільйонів гривень. Сума зростає навіть не в арифметичній прогресії. Ми говорили спочатку про 67 мільйонів, потім про 310, зараз вже про 380. Я звернувся до керівника «Укрзалізниці» особисто, як голова міста. Ми ще не «вмикали» соціальний аспект, ті важелі, якими сьогодні успішно користуються політики, не ходили з плакатами, з вимогами – це не амбіції, а потреба міста. У будь-якому випадку шляхопровід буде побудований, подобається це комусь чи ні.

Арка аркою, а питання стану міських доріг після сходу сильних снігів, що випали за зиму, встає, що називається, ребром. Зокрема, на графік ямкового ремонту, за словами Райковича, поки впливає сезонний фактор.

– Зараз якраз той період року, коли ще не запустили на повну потужність асфальтові заводи. Сухою асфальтовою сумішшю ремонтувати недоцільно – по-перше, вона занадто дорога, по-друге, ремонт потрібно виконувати технологічно правильно, асфальтове покриття повинне бути без просадок і горбів, це можна зробити тільки за допомогою матеріалу, однотипного з покладеним раніше. Що стосується основних напрямків – це капітальні ремонти доріг, це зроблена вулиця Короленка, такою буде Полтавська від мосту до площі Дружби народів. Вона буде розширена від мосту до Васнецова і від Васнецова до Дружби народів приведена у відповідність. Також уже приступили до практично будівництва нової вулиці Кропивницького. Плюс буде побудований провулок Об’їзний від Полтавської до Далекосхідного кладовища. Ми про це говорили, все це підтверджено проектами, проекти виставлені на конкурс у Кабінеті Міністрів, щоб отримати державне фінансування. Вулиці будуть зроблені такими, щоб не вимагати ремонтів протягом мінімум десятиліття. Це також дасть можливість громадському транспорту піти за запланованим раніше маршрутом – вулицею Яновського дотертьої поліклініки з виходом на Полтавську по Кропивницького. Це ми повинні зробити в поточному році.

Крім капремонту вулиць, в місті має продовжитися власне житлове будівництво.

– Триває підготовка до переміщення великого будівельного крана на новий майданчик, наприкінці травня вводимо в експлуатацію 50-квартирний житловий будинок на Жадова і поруч будемо закладати новий будинок на два під’їзди, близько 100 квартир. Терміни в межах двох з половиною років. Так, цього недостатньо, щоб задовольнити черги і потреби, але це те, що ми можемо робити за рахунок коштів громади, міського бюджету. Міське господарство вимагає великих вкладень. Чого варта тільки тепломодернізація…

Напередодні початку сезону традиційних суботників від громадськості поки не надійшло пропозицій про зміну цього цілком радянського і віджилого формату заходів з благоустрою, констатує Райкович, відзначаючи, втім, що він вже частково змінений.

– Ми не обираємо окремі території або об’єкти, концентруємо увагу на висадці парків, нових дерев. Ця весна також буде використана для того, щоб висадити 265 лип. Перші почнуть висаджувати вже 13 квітня, ми маємо намір створити великий новий сквер біля озера Копань на Ковалівці, на висадку запрошені й місцеві екоактивісти. Ще 100 лип висадимо в сквері Молодіжному на Некрасівці, де зараз накопичилася значна кількість сухостою, є великі прогалини, заплановані також висадки у сквері Шевченка, на площі Богдана Хмельницького, а також на вулиці Кропивницького.

Говорячи про створення нових насаджень, згадали і про відновлення будівництва в зеленій зоні міста – Лісопарковій, біля озера Котяче око, яке пов’язують з колишнім депутатом міськради Віктором Ніколаєнком.

– Це все сумновідоме 405 рішення, 2008 рік, документи на землю у забудовників з тих часів, – зазначає Райкович. – Я особисто – хоч не ставив би, не йшов би врозріз з думкою людей. Певні особи, я вважаю, з не найвищим рівнем свідомості, кидають таким чином виклик громадськості: «А що ви можете, у мене все на законних підставах». Громадськість багато що може. У забудовника ще є час подумати, чи продовжувати будівництво, чи йти проти громади. Я не впевнений, що будівництво буде доведене до завершення, але у в тому, що воно не буде в форматі довгобуду, розритого майданчика, окрасою нашого міста. Люди витратили кошти, почистили це озеро, зроблена обрізка дерев, там дитячий майданчик, цей пустир прибраний. Це вже зона відпочинку.

Однозначно мені це будівництво не подобається. Але прямих важелів впливу у міської ради немає. Через громаду ми висловили свою оцінку й ставлення до цього процесу. Громадська рада попередила, що вони не будуть байдужими, не дозволять забудовувати цю зелену зону. Інструмент адміністративний один – закінчити оформлення природоохоронної зони на цьому місці. Так як зараз ніби все визнано, але проекту немає, межі природоохоронної зони не встановлені. Тому остапи бендери мають можливість маніпулювати…