У Кропивницькому відбувся всеукраїнський фестиваль STEM-освіти «Stem-весна-2019»

STEM-освіта - це відмова від застарілої предметної системи на користь інтегрованого навчання

287
кількість переглядів

Про те, як можна привернути увагу учнів до вивчення природничо-математичних дисциплін, показати, що наука може бути цікавою, та допомогти формуванню у молоді цілісної картини світу через поєднання науки і мистецтва у прес-центрі CBN розповіли педагоги гімназії ім. Шевченка.

Як зазначила директор гімназії Галина Война, STEM зараз є передовою світовою технологію навчання для дітей.

«Радянська школа себе віджила. Для того, щоб сьогодні працювати з поколінням Z, учнями цифрової епохи, учнями-візуалами, в першу чергу має змінитися вчитель і подумати, яким чином заохотити учня до вивчення певного предмету», – розповіла вона.

За її переконанням, STEM-практика – річ важка, тому що вчитель-предметник, який звик викладати за програмою певну тему і давати обмежену кількість інформації, сьогодні повинен подати тему, приєднавши предмети, які близькі до неї. Тобто, вийти за рамки свого предмету. Поки таких вчителів небагато, але в гімназії такі педагоги є і вже створені алгоритми STEM -роботи з предметами.

Другий рік поспіль гімназія проводить всеукраїнський фестиваль STEM-освіти разом із Льотною академію Національного авіаційного університету. Минулого року фестиваль відвідали майже 700 учасників. Цього року було багато гостей з області.

На фестивалі працювало три локації: перша – лекції, виставки, майстер-класи, друга – анімаційна програма та науково-хімічне шоу, третя – низка уроків, на яких вчителі мали можливість побачити, як саме використовується STEM на практиці.

Як розповіла учитель англійської мови Ганна Дудіч, марафон STEM-уроків пройшов під знаком повітряної кулі. Справа в тому, що в гімназії замість предметних тижнів започаткували міжпредметні декади. Темою, об’єктом однієї з них було повітря, яке учні досліджували с точки зору абсолютно усіх шкільних дисциплін.

«Ми побачили, що такій підхід викликав у учнів більшу зацікавленість у вивченні природничо-математичних дисциплін, що у них формується цілісна картина світу», – розповіла Ганна Дудіч.

Гімназія подавала свої STEM-проекти на міжнародні конкурси, отримувала перші місця, а вчителі набували досвіду у «Класній лабораторії майбутнього» в Брюселі. Звідти вони привезли ідею зонування, яка дозволяє зробити розподіл діяльності в класі таким чином, щоб усі учні, поділені на групи, працювали одночасно.

Учитель біології Яна Холіна розповіла, як на практиці працює ідея зонування на її уроках на прикладі вивчення теми «Еволюція людини». Діти познайомилися із діяльністю посла миру ООН, приматолога, етолога і антрополога з Великої Британії Джейн Гудолл, Національним парком Гомбе-Стрим в Танзанії. Вони поспілкувалися із Джейн Гудолл під час скайп-конференції та поставили актуальні питання.