Мер Кропивницького розповів про реконструкцію арки, а також про те, чи йде на вибори

Перегляди: 2516

Андрій Трубачев, «Україна-Центр»

Чи сильно «просідає» новозбудована арка на Левитського і що там досі пір роблять, хто проти розвитку транспортної інфраструктури Кропивницького, куди подіти вантажівки з насінням і зерном, які розбивають дороги в обласному центрі, говорили з мером Андрієм Райковичем. Також спеціально для тих, хто цікавиться політикою, відповідь на запитання, чи йде мер на парламентські вибори.

Ви є у Telegram? Підпишіться на наш телеграм-канал, там ми часто повідомляємо те, про що на сайті не пишемо: https://t.me/cbnua

Але спочатку - про якість уже виконаних робіт на об'єкті №1, про які серед користувачів місцевого сегмента соцмереж в останні тижні йде жвава дискусія.

Loading...

- Ми невелике місто, і у нас кількість розумних людей на квадратний метр максимальна, - вважає Райкович. - Тому в нас усі - проектанти, будівельники, фахівці та науковці, які мають неліцензовані права на ті чи інші висновки. Це просто бажання долучитися до важливої теми, яка дійсно заслуговує на увагу і підтримку, - в місті цей об'єкт повинен бути, про нього говорять протягом десятків років. Розмови велися, ведуться і, напевно, перестануть вестися, тільки коли ми її введемо в експлуатацію і через неї піде потік транспорту.

Монтаж власне арки закінчений, всі динамічні випробування проведені, свідченням тому є відкриття руху і відновлення пасажирських перевезень залізницею. Ніяких порушень встановлених нормативів немає, конструкція поводиться відповідно до представлених інженерних розрахунків, проектних висновків. Фахівці «Укрзалізниці», приймаючи її в експлуатацію, були задоволені всіма без винятку показниками. 0,6 міліметра деформації для такого об'єкта - це взагалі «ні про що». Крок за кроком ведуться роботи, передбачені планом і графіком, вони виконуються, зараз зрозуміло, що об'єкт буде повністю закінчено з деяким випередженням. Уже в середині серпня цим маршрутом може піти рух в обох напрямках. Минулого тижня монтувалися залізобетонні підпірні стіни, щоб утримати ґрунт від зсувів. З боку заводу «Червона зірка» висота бетонного щита становить 13 з половиною метрів. Далі пазухи засипають ґрунтом і утрамбовують. Ремонту потребує також конструкція другої «старої» арки (так, насправді їх і було дві), якою колись проходила заводська залізниця, - ці роботи не були передбачені поточним проектом, їх додали в процесі. До відкриття нового об'єкту потрібно ще замінити каналізаційні системи під ним, зрізати стару дорогу, посилити щебеневу подушку, зробити нове асфальтове покриття...

- Мене вже турбують інші справи - наприклад, коли люди, передбачаючи якісь надмірні вантажні потоки, перевантаження, прогнозують, що різко зміняться в гірший бік рівень шуму, загазованість, вібрація, які буде викликати інтенсивний рух. Мовляв, впадуть будинки. Це від лукавого.

- Про яких конкретно людей мова?

- Спочатку були звернення від частини громадян, що проживають на вулиці Левитського, про те, що не треба будувати арку. Тепер громадяни, що проживають по вулиці Василя Нікітіна, ремонт якої запланований на цей рік, приходять ініціативною групою і на особистий прийом, і на пленарне засідання міськради з дивними питаннями і закликами. Я хочу пояснити - влада буде робити все, щоб життя в місті було зручним і комфортним. Зручність і комфорт припускають, що дороги повинні бути відремонтовані, заасфальтовані, мати газонну і тротуарну частини. Дороги будують для того, щоб ними рухалися автомобілі, - не тільки приватні, що належать громадянам. Інтенсивність, ефективність руху визначається зовсім іншими нормативами, для цього є правила дорожнього руху, знаки тощо. Є патрульна поліція, яка здійснює контроль руху на дорогах.

Будівництво арки не передбачає направлення через неї всіх головних транспортних потоків. Воно передбачає якраз, що рух транспорту в місті буде оптимізовано. Коли на Левитського пробки, «тягучка» - це і шум, і загазованість, і всі інші проблеми. Рух транспорту без ускладнень, навпаки, зменшить ці навантаження. Люди можуть турбуватися - «а що буде?», незнання цього і викликає такі розмови. Це нормально. Але масла у вогонь додають окремі громадські діячі, які хочуть отримати дешевий авторитет. Ми це вже бачили торік на початку реконструкції вулиці Тютюшкіна (проти якої протестувала частина місцевих за участі колишнього кандидата в депутати міськради від «Батьківщини» Олександра Крившенка. - Авт.), і по багатьох інших приводах. Потім, правда, дякують.

- На Тютюшкіна, до речі, ремонт закінчений?

- Так, перша черга зроблена, друга зараз робиться. І нічого - будинки не падають, люди зрозуміли, що все нормально. Потрібно рухатися крок за кроком, ініціювати і планувати розвиток міста, і разом з тим - постійно розмовляти, пояснювати, роз'яснювати небайдужим громадянам, що, як і для чого робиться. Ми не можемо стояти на місці. Вимоги часу такі. Я впевнений, що, коли все буде зроблено, всі розв'язки побудовані - дай Бог, щоб у нас вистачило часу і ресурсів, - люди будуть задоволені.

Ми вже домовляємося з керівником Національної поліції в області про те, що будемо зараз залучати фахівців і робити план-схему руху великовантажного транспорту. У місті дуже багато вантажівок, автопоїздів, які їдуть до переробних підприємств. Вага цих машин перевищує 60 тонн, це проблема, основа дорожнього покриття не була розрахована на таке навантаження. Не в асфальті справа - просідання дають ґрунт, щебенева подушка. Ця проблема - серйозний виклик для нас. Її можна вирішити тільки за рахунок регулювання руху вантажівок - ми повинні відпрацювати ефективний маршрут Об'їзною, потім через Балашовську промзону і так до олієжиркомбінату. Комбінат хлібопродуктів №1 Держрезерву буде завантажуватися за рахунок вулиці Варшавської. Але ми не можемо дозволити, щоб у пікові години там стояли колони автомобілів. Машини не глушать, вони дизельні, забруднюють повітря, шум, вібрація... Тому ми на в'їзді в місто повинні мати майданчики для відстою транспорту, а диспетчерські служби разом з патрульними - правильно регулювати вантажні потоки. Диспетчер олієжиркомбінату або комбінату хлібопродуктів повинен бачити: одна машина вивантажується, термін вивантаження п'ять хвилин, наступна машина, нехай дві-три повинні стояти в черзі, а не кілометрова колона. Так буде, обов'язково.

- Багато говорили про вашу можливу участь у парламентських виборах - йдете?

- Я це рішення давно для себе прийняв. Мене обрали міським головою на п'ять років, я йшов на цю посаду з власною програмою, це для мене найголовніше. Я - господарник, не заполітизована людина. Вважаю, що служити державі кожен повинен на своєму місці. Тому я не йду на вибори до Верховної Ради, продовжую працювати. Прийде час - будемо розмовляти з людьми, говорити про те, що вдалося чи не вдалося зробити. І неважливо, яка політична сила підтримала ту чи іншу кандидатуру, - впевнений, що не по політиці треба судити, а по справах. Тоді буде користь і для держави, і для суспільства, і для місця, де людина живе, працює.