Скільки витратили грошей мажоритарники, що балотувалися у 100 окрузі (центр – Бобринець)

Рекордсмен із витрат на дочасних парламентських виборах-2019 - самовисуванець Євгеній Лучков

527
кількість переглядів

Ірина Іванова, «Кіровоградська правда»

Дев’ять кандидатів-мажоритарників, які балотувалися на позачергових виборах до Верховної Ради в Кіровоградській області, подали остаточні фінансові звіти про виборчу кампанію. Відповідні дані оприлюднені на сайті ЦВК.

Звіти подали кандидати з округу №100: Станіслав Березкін, Володимир Духно, Юрій Кожушко, Юрій Крутько, Євгеній Лучков, Андрій Маліцький, Сергій Негра, Ігор Семеняка та Ігор Мурдій.

Рекордсмен із витрат на дочасних парламентських виборах-2019 – самовисуванець Євгеній Лучков. Його виборчий фонд становив 852 тисячі 825 гривень і 88 копійок. Кошти вніс сам. Найбільше витратив на агітацію у ЗМІ – 354 тисячі 934 гривні 36 копійок. Агітматеріалів замовив на 86 тисяч 294 гривні. Лучков також вказав у звіті, що трохи менше 3 тисяч гривень помилково надійшли на його рахунок. Залишок фонду – нуль гривень.

На другому місці – Юрій Крутько. Балотувався від Аграрної партії. Кандидат витратив на вибори 644 тисячі гривень. Левову частку його виборчого фонду поповнили юридичні особи – на 410 тисяч. Серед спонсорів – дві агрофірми з Івано-Франківською пропискою і одним засновником, а також фермер із Кіровоградщини.

44 тисячі гривень перерахували фізичні особи. Ще 190 тисяч Юрій Крутько доклав сам. На виготовлення агітматеріалів витратив 529 тисяч 760 гривень і 12 копійок. ЗМІ використав на 77 тисяч 371 гривню 88 копійок. Залишок коштів на рахунку виборчого фонду – нуль.

Третій у рейтингу найзаможніших кандидатів – Станіслав Березкін. Він відзвітував, що на виборчу кампанію витратив понад півмільйона гривень. На поточний рахунок його виборчого фонду загалом надійшло 532 тисячі гривень. Із них 462 тисячі добровільно перерахувало іноземне підприємство «Вікінг» ще 70 тисяч – кінцевий бенефіціар «Вікінга» Руслана Матіко у рівних частинах із Геннадієм Солдецьким – у 2014-му представник Благодійного фонду Березкіна «Добротвір».

На виготовлення матеріалів передвиборчої агітації кандидат витратив 287 тисяч 370 гривень і 50 копійок. На агітацію у медіа в Березкіна пішло 161 тисяча 48 гривень. Залишок коштів на рахунку – трохи менше 2,5 тисяч гривень.

Самовисуванець, очільник управління захисту економіки в області Володимир Духно за свою передвиборчу кампанію сплачував сам. На рахунок фонду поклав 350 тисяч гривень. Більшу частину грошей витратив на агітматеріали – 191 тисячу 781 гривню. ЗМІ кандидат використав на 81 тисячу 657 гривень 20 копійок. На кінець виборів на рахунку Духна залишилося 758 гривень і 13 копійок.

Кандидат Ігор Семеняка від Громадянської позиції на поточний рахунок свого виборчого фонду отримав 103 тисячі 690 гривень. 38 тисяч 690 гривень – власні кошти, 5 тисяч пожертвували фізичні особи і ще 60 тисяч юридичні. Виготовлення передвиборчої агітації коштувало кандидатові 31 тисячу 400 гривень. ЗМІ Семеняка використав на 70 тисяч 782 гривні 40 копійок.

Свободівець Сергій Негра – вів свою кампанію із 22 тисячами 164 гривнями 32 копійками в кишені, а точніше на рахунку фонду. Із цієї суми 2 тисячі 950 гривень поклав сам. Ще 19 тисяч 214 гривень і 32 копійки добровільно перерахували фізичні особи. На виготовлення матеріалів передвиборчої агітації кандидат витратив 9,5 тисячі гривень, а на агітацію у ЗМІ – 12 тисяч 654 гривні 32 копійки.

Трохи менше за конкурента витратив Юрій Кожушко. Аграрій із Новоархангельського району на вибори йшов від Радикальної партії Ляшка. За виборчу кампанію сплачував сам. На рахунок фонду перерахував 22 тисячі гривень. Із цих грошей основну частину використав на агітпродукцію – 19 тисяч. Решту скерував на рекламу у ЗМІ. У підсумку витратив усе до копійки.

Опоплатформівець і зажиттівець Андрій Маліцький за обсягом виборчого фонду встановив антирекорд. Кампанія йому обійшлася у трохи більше як 9 тисяч гривень. На рахунок із власних коштів поклав 9 тисяч 480 гривень. Виготовлення агітматеріалів коштувало кандидатові 350 гривень і ще 8 тисяч 998 гривень і 80 копійок – реклама у ЗМІ. Більше того, Маліцький зекономив навіть 131 гривню 20 копійок – такий залишок на рахунку виборчого фонду.

Переможець по «мажоритарці» в 100 окрузі, «слуга народу» Ігор Мурдій зібрав у свій виборчий фонд 454 600 гривен. З них власних коштів – 60 тисяч. 145 тисяч перерахувало приватне підприємство «Ескалібур-3000», решту внесли фізичні особи-підприємці.

Витратив 446 тисяч 825 гривень. На виготовлення агітаційних матеріалів пішло 105 тисяч 628 гривень. 147 тисяч 139 гривень Ігорю Мурдію коштувала реклама в ЗМІ, 117 тисяч 58 гривень склали інші витрати – транспорт, оренда приміщень та обладнання тощо.

Вибори відбулися 21 липня.

Приєднуйтеся до нас у Facebook, читайте в Telegram, Viber і Twitter.