Арка у Кропивницькому: завершальний етап (ФОТО)

Перегляди: 8524

Сергій Полулях, «Україна-Центр». Фото автора

Ранок на будівництві арки починається з оперативної наради керівництва, хоча монтажники вже щосили стукають важкими молотками, розбираючи опалубку чергового блоку підпірної стіни з боку заводу «Гідросила». Вона починається біля сполучення зі старою аркою і, поступово знижуючись, йде до вулиці Братиславської, вид на яку перекривають гори щебеню, - йде підготовка до укладання асфальтового покриття.

Ви є у Telegram? Підпишіться на наш телеграм-канал, там ми часто повідомляємо те, про що на сайті не пишемо: https://t.me/cbnua

Втім, наради на об'єкті бувають не тільки оперативні. Директор «Кронос-лідер» Андрій Жила не приховує: «Керівництво міста тут кожного дня. У терміни повинні вкластися, хоча складно, всі втомлені. Все-таки три місяці напруженої праці. Але настрій бойовий».

На перший погляд, після завершення основних робіт з будівництва нової арки лишилися дрібниці, але це зовсім не так. Навпаки, обсяги дуже зросли. Це стосується і потужних підпірних стін довжиною близько двох кілометрів, яких не було в первинному проекті, а це - не багато не мало - кілька сотень кубометрів бетону плюс час на виготовлення кожної секції стіни. Для цього треба змонтувати металеву опалубку, зібрати арматурний каркас, залити високоякісним бетоном і дати час на затвердіння, провести демонтаж металоконструкцій. До того ж замовник вирішив спрацювати на перспективу і розширити дорожнє полотно з дев’яти до 16 метрів. Згодом тут планується влаштувати чотирисмуговий рух, але поки буде три смуги - дві в бік Новомиколаївки і одна - у зворотному напрямку, тобто вниз, у місто. Біля підпірних стін планується облаштування велосипедних доріжок. Щоб дорога відповідала транспортному трафіку, її довелося не тільки розширити, а й поглибити на 60 сантиметрів заради потужної подушки з суміші гравію й піску, яка зараз проходить необхідний процес ущільнення і досипання. Приблизно через тиждень планується початок укладання асфальту, спочатку - вирівнюючого шару завтовшки 10 сантиметрів. Крім проїжджої частини, облаштовуються і пішохідні доріжки.

Значні обсяги завершальних робіт треба провести і в плані обладнання каналізаційних люків, а також монтажу системи зовнішнього освітлення. Від вулиці Братиславської до арки і нижче її вже прокладені електричні кабелі, залишилося встановити опори і змонтувати світильники. До речі, сама нова арка буде освітлена кількома світильниками, а стара - одним або двома, тому що вона значно коротше нової. Для зручності та безпеки пішоходів монтуються і поручні вздовж тротуарів. На все про все лишилося трохи більше двох тижнів.