У Кропивницькому планують відкрити туристично-інформаційний центр

У великих містах усі послуги таких центрів безкоштовні

673
кількість переглядів
Фото Павла Волошина, «УЦ»

Геннадій Рибченков, «Україна-Центр»

У Кропивницькому скоро повинен з’явитися свій туристично-інформаційний центр. Такі існують у всьому світі у всіх пристойних містах. Наш ТІЦ буде розміщений на місці колишнього Художнього салону на розі Великої Перспективної і Гоголя, «центріше» місця не буває.

А взагалі, що таке ТІЦ, які вони в Нью-Йорку чи Аддіс-Абебі? Стандартно, туристично-інформаційний центр – це сервісна служба, яка надає інформацію про місцеві туристичні продукти, пам’ятки, історичні цінності регіону, заходи, екскурсійни маршрути, транспорт, шопінг, розваги тощо. ТІЦ можуть також продавати квитки на місцевий громадський транспорт, продавати або безкоштовно роздавати (найчастіше) туристичні матеріали – карти, буклети, краєзнавчу та історичну літературу. Тут можна замовити екскурсії, а також ТІЦ можуть торгувати сувенірами, продукцією місцевих ремісників, майстрів, художників. У багатьох ТІЦ є договори з готелями і хостелами, і вони надають знижки на проживання.

У великих містах усі послуги таких центрів безкоштовні.

Безсумнівно, нашому місту такий інформаційний центр дуже потрібен, якщо ми хочемо, щоб до нас їздили туристи. Коли запрацює Туристично-інформаційний центр Кропивницького, залежить тільки від фінансування. Про це розповів заступник міського голови Андрій Паливода.

– Звільнене орендарями приміщення Художнього салону передано на баланс відповідного комунального підприємства. Воно потребує ремонту, за коштами на який ми будемо звертатися до депутатського корпусу.

Це обов’язковий об’єкт, який повинен бути в місті, що орієнтується на розвиток туризму. У всіх туристичних містах нашої держави я бував у таких центрах, маю розуміння, яким він повинен бути.

Перехрестя Гоголя і Великої Перспективної повністю відповідає вимогам до місця розміщення ТІЦ як організації, де турист може отримати інформацію, пораду, допомогу, сувенірну продукцію.

Це повинно бути на «червоній лінії», це повинно бути одне з цікавих місць. Будівля міської ради – одне з привабливих з погляду архітектури, тут пам’ятник Пашутіну, і більшість екскурсій центральною частиною міста починаються звідси. Тому, якщо туристичний інформаційний центр буде розміщений неподалік, це буде дуже здорово. Паралельно працюємо над програмою, вже є проект, у цій програмі закладаємо діяльність інформаційного центру.

Інше питання, що там повинен бути якийсь продукт. Повинні бути затверджені екскурсійні маршрути, продукція, обладнання. Ми рухаємося, у нас вже оцифровано більшість елементів культурної спадщини, небагато міст України таке мають. Намагаємося бути в тренді популярних технологій, якими користуються. Наприклад, просканувавши QR-код, можна отримати і аудіоекскурсію, і візуальну інформацію. Далі треба працювати.

В управлінні культури створено окремий сектор, який буде займатися виключно розвитком туризму, оскільки його головний фокус саме на місцевому культурному надбанні – театр, архітектура тощо. У розробці також маршрути індустріального туризму на унікальні підприємства області, в тому числі на уранову шахту.

ТІЦ повинен стати також центром творчості, в першу чергу, самі кропивничани повинні усвідомити, що наше місто туристично привабливе.

Головне питання внутрішнього туризму – інформаційна робота. Ми маємо певне надбання, повинні його позиціонувати, робити популярним, щоб люди про нього знали. У Чернігові, наприклад, у такому центрі постійно з городянами проводять різні заходи, конкурси на кращий бренд, сувенір, залучають їх до цього процесу, реалізують хендмейд тощо. Проводяться конкурси екскурсоводів, постійний рух відбувається, в ньому на більш ніж 80% задіяні самі жителі Чернігова, які отримують нову інформацію, і таким чином змінюється їх усвідомлення свого міста.

Такому центру обов’язково потрібен сильний сайт. Наша порада людям, що працюють над проектом, – зверніть увагу, наприклад, на сайт харківського ТІЦ. Чого там тільки немає! Безліч інформації про місто, включаючи історії відомих харків’ян, сотні екскурсій, які просто на сайті можна замовити, причому вибрати собі екскурсовода зі списку з розповіддю про те, хто ця людина. А там і професори історії, краєзнавці, культурологи, окремо організатори велоекскурсій.

Є розділи про міські легенди, найдокладніший календар усіх цікавих подій і багато ще чого. І все це шістьма мовами! Для іноземців докладно описано, як і що у нас влаштовано в країні – про валюту, про те, скільки вольт у наших розетках, як перетинати український кордон, як працюють телефони, до якого часу у нас робочий день, скільки прийнято давати чайових тощо.

Нашому майбутньому ТІЦ, думається, також потрібен такий сайт.

Приєднуйтеся до нас у Facebook, читайте в Telegram, Viber і Twitter.