У Кропивницькому обговорювали, як перебороти у школі втому від Шевченка

655
кількість переглядів

Як перебороти у школі втому від Шевченка – цій проблемі був присвячений круглий стіл, який відбувся 10 березня в стінах Центральноукраїнського державного педагогічного університету, передає кореспондент CBN.

На заході зібралися учні, студенти, вчителі шкіл та викладачі кафедри української та зарубіжної літератури університету.

Учасники круглого столу озвучили чинники появи проблеми «втоми учнів від Шевченка». Шукали відповідь на запитання: чи є оптимальним вибір поезій Тараса Шевченка, що вивчаються в школі, як домогтися зближення внутрішнього світу сучасного школяра і художнього світу поезії Кобзаря? Які підходи – традиційні чи інноваційні – допоможуть перебороти «втому від Шевченка», чи стимулюють інтерес учнів до творчості Шевченка сучасні кіно/телефільми про нього та інші.

У знам’янській школі №1 імені Шевченка провели анкетування для учнів старшої школи та вчителів. Одним з запитань було: які твори Шевченка є важким для розуміння підлітків? Як зазначила вчитель рідної мови та літератури Тетяна Дубок, учні відповідали запитанням на запитання: може, ми самі не доросли до поезії Шевченка, і в нас недостатньо знань, щоб зрозуміти актуальність його творів?

Проте варто трохи змінити спосіб викладання, вважає Тетяна Дубок, знайти такі методи і прийоми, які б зацікавили учнів.

А на думку студента першого курсу Максима Брички, надзвичайно важливо сьогодні донести дітям, що Шевченко – вельми актуальна особистість, а його творчість має бути представлена як сьогодення, «тому що насправді теми Шевченка перегукуються з тим, що відбувається сьогодні не тільки в Україні, а й усьому світі».

«Я вважаю, варто донести дітям, що Шевченко – це не архаїчне, не застаріле ХІХ століття, а те, що відбувається тут і зараз», – висловився Максим Бричка.

«Ідеї стають продуктивними, коли вони оволодівають масами. Нам необхідно виробити якійсь концепт, як треба по-новому викладати творчість Тараса Шевченка, і максимально розповсюдити його серед вчителів школи. Журнал “Дивослово” запропонував опублікувати засідання круглого столу, щоб вчителі знайомилися, і таким чином відбуватиметься вплив на вчительське середовище. Це загальноукраїнська проблема, вона стосується інтелектуального, патріотичного рівня нашого молодого покоління, яке ми повинні виховувати на слові Шевченка. Його слово безсмертне», – зазначив доктор філологічних наук, професор, завідувач кафедри української літератури ЦДПУ ім. Винниченка Григорій Клочек.

Приєднуйтеся до нас у Facebook, читайте в Telegram і Twitter.