У Кропивницькому обговорювали, як перебороти у школі втому від Шевченка

Перегляди: 1137

Як перебороти у школі втому від Шевченка – цій проблемі був присвячений круглий стіл, який відбувся 10 березня в стінах Центральноукраїнського державного педагогічного університету, передає кореспондент CBN.

На заході зібралися учні, студенти, вчителі шкіл та викладачі кафедри української та зарубіжної літератури університету.

Ви є у Telegram? Підпишіться на наш телеграм-канал, там ми часто повідомляємо те, про що на сайті не пишемо: https://t.me/cbnua

Учасники круглого столу озвучили чинники появи проблеми «втоми учнів від Шевченка». Шукали відповідь на запитання: чи є оптимальним вибір поезій Тараса Шевченка, що вивчаються в школі, як домогтися зближення внутрішнього світу сучасного школяра і художнього світу поезії Кобзаря? Які підходи - традиційні чи інноваційні – допоможуть перебороти «втому від Шевченка», чи стимулюють інтерес учнів до творчості Шевченка сучасні кіно/телефільми про нього та інші.

У знам’янській школі №1 імені Шевченка провели анкетування для учнів старшої школи та вчителів. Одним з запитань було: які твори Шевченка є важким для розуміння підлітків? Як зазначила вчитель рідної мови та літератури Тетяна Дубок, учні відповідали запитанням на запитання: може, ми самі не доросли до поезії Шевченка, і в нас недостатньо знань, щоб зрозуміти актуальність його творів?

Проте варто трохи змінити спосіб викладання, вважає Тетяна Дубок, знайти такі методи і прийоми, які б зацікавили учнів.

А на думку студента першого курсу Максима Брички, надзвичайно важливо сьогодні донести дітям, що Шевченко - вельми актуальна особистість, а його творчість має бути представлена як сьогодення, «тому що насправді теми Шевченка перегукуються з тим, що відбувається сьогодні не тільки в Україні, а й усьому світі».

«Я вважаю, варто донести дітям, що Шевченко – це не архаїчне, не застаріле ХІХ століття, а те, що відбувається тут і зараз», - висловився Максим Бричка.

«Ідеї стають продуктивними, коли вони оволодівають масами. Нам необхідно виробити якійсь концепт, як треба по-новому викладати творчість Тараса Шевченка, і максимально розповсюдити його серед вчителів школи. Журнал “Дивослово” запропонував опублікувати засідання круглого столу, щоб вчителі знайомилися, і таким чином відбуватиметься вплив на вчительське середовище. Це загальноукраїнська проблема, вона стосується інтелектуального, патріотичного рівня нашого молодого покоління, яке ми повинні виховувати на слові Шевченка. Його слово безсмертне», - зазначив доктор філологічних наук, професор, завідувач кафедри української літератури ЦДПУ ім. Винниченка Григорій Клочек.