У Кропивницькому почали масштабний ремонт Полтавської: що там планують зробити

Перегляди: 3759

Сергій Полулях, «Україна-Центр»

Цей відрізок окремо взятої вулиці Полтавської вписується у загальноміську стратегію модернізації міської транспортної інфраструктури. Вона ж, у свою чергу, реалізується в повній відповідності з ідеологією мера Кропивницького Андрія Райковича, а саме, системним і комплексним підходом при вирішенні проблемних завдань. Як приклад можна привести відому всім арку, яку зробили не саму по собі, а паралельно реконструювали не лише прилеглі вулиці, а й комунальні комунікації, а також зв'язок і освітлення.

Ви є у Telegram? Підпишіться на наш телеграм-канал, там ми часто повідомляємо те, про що на сайті не пишемо: https://t.me/cbnua

На Полтавщині спочатку провели ремонт шляхопроводу по провулку Об'їзному, він же Знам’янський або Полтавський міст (до речі, чи не час визначитися з його назвою, можливо, провести конкурс?) Потім з Полтавською з'єднали об'їзну дорогу вулицею Кропивницького, але ці об'єкти теж не можна вважати закінченими без розширення і реконструкції однієї з найважливіших міських магістралей. У розвинених країнах транспортні магістралі будуються з урахуванням майбутніх потреб, а у нас усе доводиться виправляти на ходу.

Цей об'єкт - насправді досить складний і, якщо так можна сказати, багаторівневий. На Полтавській будівельники повинні замінити на пластик понад 650 метрів старого магістрального водопроводу, реконструювати технологічні камери, а також повністю замінити засувки, щоб перепідключити кілька десятків будівель. Саме ця фаза зараз проводиться найбільш активно - будівельники демонтують старі бетонні кільця в колодязях і замінюють їх новими, прокладають трубопровід, монтують запірну арматуру. Паралельно проводиться заміна близько 60 освітлювальних опор контактної мережі, на яких будуть розміщені сучасні світильники. Здається, що все це складно поєднати в просторі й часі, але підготовчі роботи й узгодження велися ще на етапі проектування, адже найголовніше - це забезпечити синхронність дій підрядників і виконавців робіт.

До початку активної фази реконструкції, яка стартувала 14 липня, були отримані всі дозвільні документи, проавансована закупівля і забезпечене завезення всіх необхідних матеріалів і комплектуючих, чим було задано необхідний темп. Одночасно з земляними роботами на боці вулиці з приватним сектором почали укладати тротуар і бурити ями під нові опори, але все ж основним елементом залишається розширення дороги на чотири метри з боку багатоповерхівок і укладання асфальтобетонного покриття. Все це треба закінчити до 15 жовтня, причому роботи сплановані таким чином, щоб максимально зберегти безперервність руху транспорту. Але без зміни графіків не обійтися. Поки змінюють контактну мережу, тролейбуси будуть слідувати з боку центру тільки до швейної фабрики, але з площі Богдана Хмельницького в бік Лісопаркової через арку будуть ходити з вівторка чотири автобуси. Ці тимчасові об'їзні схеми будуть діяти близько двох місяців.

Більш того, розширенням самої Полтавської справа не обмежується, тому що в ході проектування було вирішено відмовитися від світлофорного регулювання на повороті до мосту за рахунок спорудження взагалі нової кільцевої розв'язки! Це повинно мінімізувати затримки руху - світлофори на цій ділянці значною мірою сприяють накопиченню транспорту та утворення тягучок. В результаті ми незабаром побачимо не тільки широченну магістраль, але і нову розв'язку, пасажирські зупинки, а також нові тротуари і першу в місті велодоріжку, яку прокладуть з боку багатоповерхівок. Ясна річ, що не залишаться осторонь і питання озеленення, буде висаджено близько півсотні дерев, відновлено газонна частина.

Директор генпідрядної організації Андрій Жила розповів нам, що проект вартістю близько 40 мільйонів гривень розроблений детально, і тому особливих труднощів не повинно бути. Така впевненість свідчить не тільки про досвід, а й напрацьований за останні п’ять років технічний та інтелектуальний потенціал, що дозволяє місту справлятися з викликами зараз і вирішувати амбітні проекти в майбутньому.