МОЗ видало нові рекомендації для людей, які підозрюють у себе коронавірус

Перегляди: 3758

Заступниця міністра охорони здоров'я Ірина Микичак розповіла на пресбрифінгу про алгоритм лікування пацієнтів, які мають підозру на Covid-19, пише «УП. Життя».

«Якщо у вас є симптоми Covid-19, то в першу чергу ви маєте дистанційно зв'язатись зі своїм сімейним лікарем. У випадку, якщо у вас немає декларації, ви все одно можете звернутись в територіальну поліклініку, в районі обслуговування якої ви проживаєте чи проживали історично. Або ж звернутись на гарячу лінію територіального департаменту охорони здоров'я, який надасть всю необхідну інформацію щодо медичної допомоги», – каже вона.

Ви є у Telegram? Підпишіться на наш телеграм-канал, там ми часто повідомляємо те, про що на сайті не пишемо: https://t.me/cbnua

Микичак пояснює, що за необхідності сімейний лікар скерує до вас мобільну бригаду для взяття аналізів на Covid-19: «Пацієнт не має самотужки шукати цю мобільну бригаду. Організація виїзду мобільної бригади належить до функції сімейного лікаря. Робота мобільної бригади оплачується Національною службою здоров'я України (НСЗУ)».

У разі якщо лікаря немає або сімейний лікар відмовився викликати бригаду попри те, що ви маєте симптоми, характерні для Covid-19, ви можете зателефонувати на регіональну гарячу лінію Covid-19.

Тоді бригаду викличе диспетчер цієї гарячої лінії.

«Такі гарячі лінії є в кожній області. Ви можете отримати додаткову інформацію про конкретний телефон у вашій області на сайті covid-19.gov.ua», – каже Микичак.

Вона уточнює, що результати тестування будуть повідомлені сімейному лікарю або особисто вам на той контакт, який ви залишите сімейній бригаді.

[caption id="" align="aligncenter" width="755"] Щоб збільшити зображення, натисніть на нього.[/caption]

Якщо діагноз підтверджено

Якщо ви отримуєте ПЛР-позитивний тест, ваш лікар надасть вам рекомендації щодо самоізоляції.

«При легкому перебігу захворювання ви зможете лікуватись вдома. Якщо перебіг захворювання потребує госпіталізації, то сімейний лікар має цю госпіталізацію організувати: лікар викликає "швидку", й пацієнта доставляють до лікарні, яка має статус "ковідної"», – пояснює Ірина Микичак.

Вона уточнює, що критичні стани – це висока температура та утруднене дихання.

Такі критичні стани потребують виклику екстреної допомоги за номером 103: «Бригада оцінить ваш стан та за необхідності відвезе до відповідної лікарні. Пацієнт не організовує госпіталізацію самостійно. У кожній області є особи-координатори, які мають забезпечити цю роботу».

Що входить в безоплатний пакет послуг лікування пацієнтів з Covid-19

За словами Ірини Микичак, це такі послуги:

  • тестування на COVID-19;
  • лабораторні та інструментальні дослідження;
  • медична допомога відповідно до галузевих стандартів;
  • киснева підтримка;
  • інтенсивна терапія включно зі штучною вентиляцією легень;
  • медикаментозна терапія та знеболення;
  • консультація лікарів усіх необхідних спеціальностей.

Всі ліки, які передбачені Національним протоколом Covid-19, включені до тарифів, за якими НСЗУ оплачує послуги лікарень.

«Лікування для пацієнта є безоплатним», – наголошує Микичак.

Все про коронавірус читайте за посиланням.