«Прозорий офіс» у Кропивницькому: перевірено - скарг немає

Перегляди: 2669

Олена Нікітіна, «Україна-Центр»

Ми теж спочатку не повірили, що протягом одного дня в новому Центрі надання адміністративних послуг було 1100 відвідувачів. Зрозуміло, що відкриття ЦНАПу чекали з нетерпінням, багато про це писали. Можна навіть зрозуміти, чому туди «кинулися» городяни. Але як в один день задовольнити запити такої кількості клієнтів? Загалом, треба було йти розбиратися. І ми пішли.

Ви є у Telegram? Підпишіться на наш телеграм-канал, там ми часто повідомляємо те, про що на сайті не пишемо: https://t.me/cbnua

- У перший день було навіть більше людей, тому що приходили ще і просто подивитися. А 1100 - це ті, хто взяв талони, - розповів директор департаменту надання адміністративних послуг Кропивницького Сергій Коваленко. - У цьому будинку дійсно надаються 364 послуги. У перспективі ще видача паспортів і реєстрація автомобілів - чекаємо завершення конкурсу з прийому на роботу фахівців.

До речі, «Прозорий офіс» так названий не тільки за своїм функціональним призначенням, не тільки тому, що надання послуг тут не забюрократизоване. Головний архітектор проекту Людмила Харламова додала «прозорості» і в саме архітектурне рішення. Всередині ви не побачите моторошних перегородок і глухих дверей. А якщо підняти жалюзі на вікнах, що виходять у двір, ЦНАП виявиться прозорим наскрізь.

Тепер про надання послуг.

Сергій Коваленко пояснив, за рахунок чого забезпечується така висока пропускна здатність «Прозорого офісу». На першому поверсі 76 робочих місць за викликом, 84 робочих місця, які здійснюють прийом, плюс 100 - у бек-офісі другого, третього і четвертого поверхів, де обробляються документи без присутності відвідувачів. За рахунок простору черга не відчувається, як це було у вузькому коридорі міськвиконкому. Хоча вона, черга, є, електронна. Люди сидять на зручних диванах і чекають запрошення. Час від часу приємний чоловічий голос оголошує: «Шановний клієнт з чеком 252, прохання підійти на робоче місце №34».

Директор департаменту повідомив, що незабаром буде можливість онлайн-запису на прийом на зручний час. Зараз над цим працюють програмісти. І Сергій Коваленко запропонував поспілкуватися з адміністраторами на рецепціях, що ми і зробили. Рецепцій три: пенсійні послуги, адміністративні та соціальні. Отримана інформація надзвичайно корисна всім.

Якщо ви прийшли в «Прозорий офіс» вперше, відразу йдіть до потрібної вам рецепції. Розкажіть адміністратору про мету візиту, і він пояснить, чи треба вам брати талончик і чекати виклику, чи слід прийти ще раз з пакетом необхідних документів.

Отже, що можна вирішити в ЦНАПі.

Пенсійні послуги

Причини звернень найрізноманітніші залежно від віку, соціального статусу громадянина. Тут надаються 30 послуг. Серед них - замовлення та виготовлення пенсійного посвідчення, заміна документа, отримання довідки для лікарняного. Тут допоможуть порахувати стаж, стати на облік первинного призначення пенсії - за віком, інвалідністю, вислугою, втратою годувальника.

Людей багато. Протягом минулого тижня звернулися 650 осіб. Це поки, тому що не всі знають, що не треба звертатися в управління Пенсійного фонду, а можна і потрібно йти сюди.

Ось алгоритм того, як дізнатися про терміни виходу на пенсію. Ви приходите в «прозорий офіс», йдете на рецепцію Пенсійного фонду, озвучуєте мету візиту, вам кажуть, які документи потрібно зібрати. Вони різні для чоловіків і жінок. Потім з документами приходите ще раз, берете талончик, чекаєте виклику, зустрічаєтеся з фахівцем, який підраховує стаж і називає приблизну дату виходу на пенсію.

Адміністративні послуги

Сюди входить ще і реєстрація місця проживання, нерухомого майна, бізнесу фізичних і юридичних осіб. Приватизація земельної ділянки - теж тут. Всі питання, пов'язані з архітектурою і Геокадастром.

Найпоширеніші звернення - реєстрація місця проживання. Це відбувається в найкоротші терміни. Людина приходить з пакетом необхідних документів і отримує прописку. Якщо вона до цього була прописана, наприклад, в Одесі, їй не треба туди їхати виписуватися. Це буде зроблено автоматично, за допомогою електронного оповіщення.

Взагалі терміни вирішення питань вражають. Реєстрація фізичних та юридичних осіб - протягом доби. Довідка про нерухоме майно видається на місці. Якщо його треба реєструвати - протягом п'яти днів, так належить за законом.

Зараз почастішали звернення з приводу рішення міжвідомчої комісії про встановлення автономного опалення. Активно узаконюють будинки, прибудови, перебудови. Земля на приватизацію - теж тут. Зручно тут отримувати свідоцтво про народження дитини. Сьогодні звертаєтеся - завтра отримуєте документ.

Соціальні послуги

Сюди можна звернутися за призначенням субсидії. Крім того, всі види допомоги одиноким матерям, малозабезпеченим громадянам, з питань аліментів, інвалідності, вагітності та пологів, усиновлення. Державна соціальна допомога громадянам, які не мають права на пенсію, теж тут. Це коли вік уже пенсійний, а стажу не вистачає. Можна вирішити питання з муніципальною нянею. Допомога багатодітним сім'ям теж тут оформляється. І будинки сімейного типу зі своїми соціальними питаннями звертаються сюди ж.

Найчастіше звертаються малозабезпечені громадяни. Ще на рецепції повідомили, що в місті стало народжуватися більше дітей. Все частіше звертаються за допомогою, яка надається при народженні дитини. І тут оформляється так званий «пакет малюка»: через спецрахунок перераховуються гроші на певні магазини, в яких можна купити все необхідне для новонародженого.

Адміністратори на кожній рецепції такі стримані й привітні, що здається, ніби вони пройшли курс психології зі спілкування з людьми різних темпераментів. Терпляче вислуховують, підказують, пояснюють, літнім людям допомагають написати заяву, якщо таке потрібно. Буквально за руку можуть взяти і підвести до терміналу. І директору не чуже співпереживання. Своєї черги чекала мама з маленькою дитиною, якій не подобалося сидіти на одному місці, що вона голосно демонструвала оточуючим. Сергій Петрович відвів жінку до вільного фахівця...

На кожній рецепції стоїть ящик для скарг і пропозицій. Всі вони порожні, а це значить, що скарги відсутні. Хоча ні, в одному ящику на рецепції соціальних послуг була записка. У ній були слова вдячності за увагу і подяки за отриману послугу.

- Наш центр працює для жителів не тільки Кропивницького, але і всієї Кіровоградщини, - зазначив Сергій Коваленко. - Є у нас послуги, які надаються без прив'язки до місця проживання. В «Прозорому офісі» діє багатоканальний телефон - 30-87-90. Телефонуйте, запитуйте і отримуйте вичерпні відповіді. І приходьте до нас - обов'язково допоможемо.

Фото Ігоря Філіпенка, CBN