Перевізники у Кропивницькому хочуть підвищення вартості проїзду, не виконуючи умов договору

Перегляди: 1436

Проєкт рішення про підвищення вартості проїзду в маршрутках Кропивницького на сайті міськради з’явився наприкінці січня.

Про це повідомляє кореспондент CBN.

Ви є у Telegram? Підпишіться на наш телеграм-канал, там ми часто повідомляємо те, про що на сайті не пишемо: https://t.me/cbnua

З того часу громадська організація «Територія успіху» почала аналізувати інформацію, яку надавали перевізники у 2017 та 2020-их роках, аби розрахувати справжню вартість тарифу.

Однак, за словами виконавчої директорки ГО Інги Дуднік, жодної реальної інформації щодо пасажиропотоку, витрат на паливо-мастильні матеріали та інші складові, які впливають на розмір тарифу, в загальному доступі немає.

«Немає достеменних цифр ані пасажиропотоку, ані довжини маршруту, ані кількості маршруток, які виходять у рейс, ані кількості водії, які обслуговують ці маршрути. Це є базові дані, вони всі є розрахунковими, а ми не можемо їх побачити й порахувати», — зазначила Інга Дуднік.

Всього активісти аналізували дані від семи перевізників, які обслуговують 22 маршрути міста. Інформацію брали з відкритих джерел, шукали на сайті міської ради та робили інформаційні запити. Однак всіх даних так і не отримали.

Активістка також заявила про систематичні порушення умов договорів з боку перевізників. Наприклад, під час карантину вони відмовлялись перевозити пасажирів. Разом із тим, зменшувати або збільшувати встановлену паспортом маршруту кількість машин, що випускається на лінію, заборонено. Однак це лише частина порушень, каже Інга Дуднік.

«Ми бачимо, скільки пунктів договору не виконується. Це відношення перевізників до громади міста й це відношення перевізників до тих, від кого вони хочуть грошей. І тут я рада, що наше місто наповнюється комунальним транспортом, і в нас, які у містян, з’являються альтернативи», — додала жінка.

Чимало зауважень під час пресконференції було до роботи перевізника, який обслуговує маршрут №108. Зокрема, на зупинках їх доводиться чекати від однієї до трьох годин.

Згідно з договором, на маршруті №108 має працювати не менше десяти машин. Однак, у коментарі CBN директор приватного підприємства «Олікс» Дмитро Вінницький повідомив, що наразі на цей маршрут виходять лише три.

«Зараз працює декілька водіїв, а всього у нас три машини. В нас немає закріплених конкретно за цим маршрутом водіїв. В нас лише один закріпленим за цим маршрутом водій, який постійно працює, а інші підмінюють. Графік руху в нього теж постійно змінюється, адже зараз дефіцит водіїв, ми не в змозі забезпечити повним чином виконання договору», — зазначив Дмитро Вінницький.

Чим обґрунтоване ймовірне підвищення ціни за проїзд у маршрутках із п’яти до семи гривень, у міськраді не пояснюють.

«Я не буду коментувати. Це її особиста думка. Я думаю, вам краще з фахівцями мати справу», — зазначив начальник управління розвитку транспорту міськради Віктор Житник.

Всю проаналізовану інформацію активісти передадуть до Кропивницької міськради. Також вони збираються взяти участь у громадському обговоренні щодо підвищення вартості тарифів. Воно відбудеться 26 лютого о 9:00 в кабінеті №426.