Що голови Кіровоградської ОДА говорили про аеропорт

Перегляди: 3004

Ледь не кожен очільник Кіровоградщини вважає за потрібне сказати хоч щось про летовище. Іноді це смішно. Загалом же - сумно.

«Вікіпедія» (з незначними скороченнями): «У часи найбільшого розквіту (перша половина 1980-х) аеропорт "Кіровоград" приймав та відправляв триста тисяч пасажирів на рік, щодня було кілька десятків рейсів - на Київ, Москву, Ленінград, Ригу, навіть в обласні центри України та райони області.

Ви є у Telegram? Підпишіться на наш телеграм-канал, там ми часто повідомляємо те, про що на сайті не пишемо: https://t.me/cbnua

Економічна криза 1990-х болюче вдарила по підприємству, яке так і не відновило дотепер свою діяльність. Перебуваючи на балансі міського бюджету, аеропорт для міста був збитковим, саме тому навесні 2008 року міськрада ухвалила рішення про його приватизацію. Насправді ж у приватних руках уже давно перебувають окремі ділянки колишньої території аеропорту і землі навколо злітної смуги (за СРС площа підприємства становила 25 га, тепер залишилось тільки 19). Кіровоградська обласна рада того ж року прийняла рішення забрати землі аеропорту із комунальної власності і передати їх на баланс Кіровоградської державної льотної академії».

Очевидно, що відновити роботу летовища помахом чарівної палички не вийде. Однак в інтернеті регулярно з’являються повідомлення про стурбованість голови ОДА долею аеропорту. CBN порилося в Мережі й підготувало цілу добірку цитат. І це ми ще не заглядали у підшивки місцевих газет.

Сайт «України-Центр», 17 травня 2007 року: «У вівторок дуже серйозна компанія чиновників обласного та міського рівнів під головуванням губернатора Вадима Черниша і в присутності всіх без винятку його заступників провела робочу нараду з питання подальшого функціонування комунального підприємства "Аеропорт Кіровоград" <...> Але вивести підприємство з кризи можливо тільки при співробітництві трьох структур, що володіють частинами комплексу аеропорту: КП "Аеропорт Кіровоград", ДЛАУ та МААК "УРГА". Тому учасники наради ще раз попросили представників цих організацій сісти за стіл переговорів і спробувати домовитися».

Сайт ОДА: «В обласній державній адміністрації розглянули можливість створення сучасного міжнародного аеропорту у м. Кіровограді.

Питання реконструкції аеропорту розглянули на нараді 9 лютого, яка відбулася у малій залі облдержадміністрації під керівництвом голови облдержадміністрації В. Мовчана. <...> За підсумками наради було створено робочу групу на чолі з першим заступником голови облдержадміністрації Анатолієм Ревенком, яка повинна вжити заходів для найскорішої розбудови аеропорту».

[caption id="attachment_94136" align="aligncenter" width="640"] Фото Ігоря Філіпенка, CBN[/caption]

Чи не найближче серед очільників облдержадміністрації до реального відкриття аеропорту наблизився Сергій Ларін. Навіть тодішній президент засвітився в темі: «Президент України Віктор Янукович разом із головою Кіровоградської облдержадміністрації Сергієм Ларіним та генеральним директором ЗАТ "Міжнародна акціонерна авіаційна компанія "УРГА" Леонідом Шмаєвичем перерізали символічну стрічку перед входом до новозбудованого комплексу. <...> Глава держави привітав представників місцевої влади та працівників аеропорту з успішною реалізацією проекту з будівництва міжнародного терміналу. Віктор Янукович зазначив, що "це гарний початок" і подякував усім, хто долучився до реалізації проекту». Чим «гарний початок» завершився, ми всі знаємо. Нічим.

«Розбудовувати» летовище продовжив наступник Ларіна Андрій Ніколаєнко: «Впевнений, що кіровоградський аеропорт найближчим часом буде одним з кращих в країні. Перші кроки у цьому напрямку нами вже зроблено».

Олександр Петік, який кілька місяців керував ОДА після Ніколаєнка, про аеропорт нічого не говорив. Натомість Сергій Кузьменко за п’ять років роботи на посаді голови облдержадміністрації не втримався: «<...> проект відновлення аеропорту є абсолютно можливим. Разом із тим, реконструкцію і добудову злітно-посадкової смуги він вважає "казками". "На це потрібно витратити мільярди бюджетних коштів, для того щоб перебудувати фактично злітно-посадкову смугу", - відзначив Сергій Кузьменко».

Андрій Балонь у перервах між підрахунками знайдених пізніше при обшуку грошей теж не зміг промовчати. «На нещодавній нараді з питань захисту "Великого будівництва" за програмою Президента України я аргументував, чому для Кропивницького дуже важливо відкрити міжнародний аеропорт. Це базова точка економічного зростання. Відновлення авіаційного сполучення з іншими pегіонами Укpаїни та кpаїнами ствоpить спpиятливі умови для pоботи інвестоpів у Кіpовогpадській області», - заявив він в інтерв’ю «Точці доступу».

Нинішній голова облдержадміністрації Андрій Назаренко не відстає від попередників: «Дорожню карту для відновлення роботи аеропорту в Кропивницькому і подальшого запровадження регулярних пасажирських рейсів напрацьовує Кіровоградська облдержадміністрація».

Голови ОДА змінюються, аеропорт лишається. Років через п’ять повернемося до теми?