У Кропивницькому обиратимуть керівника театру. Хто претендує на посаду

Перегляди: 2759

У Кропивницькому обиратимуть нового керівника обласного академічного театру імені Марка Кропивницького. За новою редакцією статуту закладу - директора-художнього керівника. На цю посаду претендують дві відомих особистості – Євген Курман та Ігор Спінул.

Що про себе розповіли кандидати в документах, поданих на конкурс?

Ви є у Telegram? Підпишіться на наш телеграм-канал, там ми часто повідомляємо те, про що на сайті не пишемо: https://t.me/cbnua

Досягнення та нагороди

[caption id="attachment_77180" align="aligncenter" width="640"] Євген Курман. Фото з Facebook[/caption]

Євген Курман організував дитячий театр Incunabula при Київському центральному палаці дітей та юнацтва, викладав майстерність актора в Київському державному інституті театрального мистецтва імені Карпенка-Карого, працював режисером-постановником Київського академічного театру юного глядача на Липках, Київського академічного молодого театру, Івано-Франківського обласного музично-драматичного театру імені Івана Франка, Донецького національного академічного українського музично-драматичного театру. І вже дев’ятий рік є головним режисером Кіровоградського академічного обласного українського музично-драматичного театру імені Марка Кропивницького.

Євген Курман нагороджений почесним званням «Заслужений діяч мистецтв України».

[caption id="attachment_26922" align="aligncenter" width="640"] Ігор Спінул[/caption]

Ігор Спінул є художнім керівником народного ансамблю бального танцю «Конвалія». Про досягнення ансамблю та його артистів варто писати окремий матеріал. Одночасно він - доцент кафедри музичного мистецтва та хореографії, а донедавна був помічником ректора з виховної роботи та соціальних питань ЦДПУ імені Винниченка.

Нагороджений нагрудним знаком «За заслуги ІІ ступеня».

У 2011-2012 роках Ігор Спінул вже працював виконуючим обов'язки директора обласного театру.

Рекомендації

З рекомендаційним листом на підтримку кандидатури Євгена Курмана до конкурсної комісії звернулись головний режисер Національного академічного драматичного театру імені Івана Франка, Народний артист України, лауреат Національної премії України імені Тараса Шевченка Дмитро Богомазов та директор-художній керівник Київського національного академічного молодого театру Андрій Білоус.

«…Євген має власну концепцію успішного театру. Тридцятилітній досвід практичної роботи у театрі, власний творчий метод, глибокі теоретичні знання - ось запорука втілення цієї концепції в життя. Євген Васильович, незважаючи на довголітній стаж роботи, продовжує вивчати новітні театральні техніки і за необхідності вдало їх застосовує. Пильно слідкує за розвитком технологій у театрі. Вміє працювати з людьми, комунікабельний, разом з тим пристрасний митець. Його інтелект, культура, порядність, старанність та відповідальність легко дозволять йому опанувати нові горизонти в царині адміністративного керівництва. Художнім керівництвом Євген Васильович володіє бездоганно», - написав у рекомендаційному листі Дмитро Богомазов.

«Після, скажемо правду, складного періоду в історії кіровоградського театру утворилася трупа, про яку стали говорити критики, експерти, театральна спільнота України. Служіння Євгена Васильовича, нагадаю - киянина, на кропивницькій сцені є прямим свідченням його відданості мистецькій справі та українському театру.

Посада директора-художнього керівника є нагальною вимогою часу. Власне, людина, яка напряму пов'язана зі створенням художнього продукту, знає та розуміє його властивості, може забезпечити подальший менеджмент та просування цього продукту на ринку», - вважає Андрій Білоус.

Народна артистка України Ольга Сумська в рекомендаційному листі на підтримку Ігоря Спінула зазначила його державницьке бачення розвитку української культури, великий досвід роботи з людьми та досвід керівної роботи, розуміння специфіки театрально-видовищного виробництва, його широке визнання в царині культури і спорту, працьовитість, організованість, толерантність та заслужений авторитет серед колег.

«Ігор Васильович Спінул визнаний у місті Кропивницькому як особа, яка працює на імідж свого краю, як фахівець, котрому не байдужа доля талановитої молоді та людей поважного віку. Пан Спінул - цілісна та творча натура, великий майстер танцю і постановки, активний громадський діяч, креативний менеджер. Працюючи на посаді керівника народного ансамблю бального танцю "Конвалія", Ігор Васильович постійно вдосконалює підходи до підготовки учасників ансамблю, що проявляється у високих нагородах його вихованців на престижних загальнодержавних та міжнародних конкурсах. Ігор Васильович дбає про моральний і комфортний клімат для всіх його учасників: творчої молоді та тренерів. Це свідчить про високі професійні і організаторські якості Спінула І. В. та його вміння забезпечувати безперебійну й активну роботу колективу, керівником якого він є. Спінул І. В. - відомий громадський і культурний діяч українського спортивного і танцювального середовища. <…>

Спінул І. В. - людина з яскраво вираженими менеджерськими здібностями. Він має бездоганну ділову репутацію в колах культурних діячів України, а також у колективі ЦДПУ імені Володимира Винниченка», - вказав у рекомендаційному листі Народний артист України Володимир Горянський.

Що пропонують кандидати?

Ігор Спінул стратегічними завданнями для нового директора театру бачить:

  • проведення фінансового та творчого аудитів театру. Зміцнення матеріально-технічної бази театру; участь у написанні грантів та проектів; вивчення можливості підвищення рівня доплати за академічність; розробку та затвердження ключових показників ефективності (КРІ) для працівників всіх підрозділів театру та пошук альтернативних джерел фінансування нових постановок;
  • підвищення ролі маркетингу, маркетингових досліджень та маркетингових комунікацій у діяльності театру;
  • максимальне охоплення глядача, особливо молоді та незахищених верств населення;
  • створення при театрі дитячої та дорослої театральних студій; організацію та проведення прослуховувань-кастингів з метою пошуку талановитих дітей та підлітків; вивчення можливості створення на базі мистецького факультету ЦДПУ акторського відділення; залучення відомих та молодих режисерів для постановок вистав; організацію та проведення майстер-класів для акторів та режисерів театрів, із залученням провідних українських та зарубіжних акторів; роботу з аматорськими театральними колективами області;
  • систематичні гастролі театру як в області, так і за її межами та участь у фестивалях та конкурсах.

Євген Курман у разі обрання на посаду своїм головним завданням вважає «подальший розвиток театру як значного культурно-мистецького осередку, що відповідав би на сучасні глядацькі запити і вимоги часу, за допомогою традиційних та новітніх технологій створював би високохудожній культурний продукт, задовольняв би естетичні потреби глядачів, був долучений до наукових і освітніх програм в галузі культури, здійснював міжнародну діяльність. Сьогодні театр повинен розширювати свої функції, перетворюючись з, умовно кажучи, фабрики зі створення та показу вистав на універсальний мистецький hub, що надає актуальні культурні послуги населенню».

«За час моєї роботи на посаді головного режисера вдалося якісно на краще змінити рівень театральної культури та виконавський рівень у театрі та Кіровоградській області загалом (багаторічна робота у конкурсі-огляді “Театральна весна Кіровоградщини”). Оновилася трупа, застосовуються сучасні технології в музичній складовій театру. Залучення до роботи в театрі кращих сценографів України забезпечило яскраве візуальне оформлення вистав. Проте всі позитивні процеси, що відбуваються в театрі в нинішніх умовах, необхідно розширити та перевести на вищий ступінь», - вважає Євген Курман.

Засідання конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади директора-художнього керівника театру назначили на 17 серпня. Далі буде…

Лара Гуріна, спеціально для CBN