Жителям Кропивницького розповіли, як не пошитися в дурні у разі купівлі неякісного взуття (фото)

Перегляди: 1087

Про те, як захистити свої права від час вибору взуття, у Кропивницькому розповіли представники Держпродспоживслужби, передає CBN.

Фахівці установи зустрілися з кропивничанами на черговому «уроці» Школи досвідченого споживача, яку відкрили ОУНБ імені Дмитра Чижевського та Держпродспоживслужба в Кіровоградській області.

Ви є у Telegram? Підпишіться на наш телеграм-канал, там ми часто повідомляємо те, про що на сайті не пишемо: https://t.me/cbnua

Начальниця відділу контролю у сфері торгівлі, робіт та послуг управління захисту споживачів Лілія Буднікова нагадала, що змінити якісне взуття споживач має право протягом 14 днів, не рахуючи дня купівлі, якщо воно не використовувалося, збережений товарний вигляд, споживчі властивості, ярлики та розрахунковий документ, який видали під час придбання товару. Якщо ж взуття виявилося неякісним, з дефектами, споживач має право на пропорційне зменшення ціни, безоплатне усунення недоліків в розумний строк (тобто гарантійний ремонт) або відшкодування витрат на усунення недоліків. Ці вимоги повинні бути виконані в 14-денний строк.

Лілія Буднікова звернула увагу на той факт, що в Україні гарантійний строк експлуатації взуття становить 30 днів з моменту покупки. Якщо ж взуття було придбано не в сезон, гарантійний строк «вмикається» з початком відповідного сезону. Так, зимовий триває з 15 листопада до 15 вересня, весняно-осінній – з 15 березня по 15 травня, а літній – з 15 травня по 15 вересня.

Лілія Буднікова закликала кропивничан не забувати брати під час придбання речей розрахункові документи: фіскальний чек, розрахункову квитанцію або товарний чек. Лише за наявності документу продавець зобов’язаний задовольнити вимоги споживача.

Алгоритм пред’явлення вимог наступний: складання заяви в двох примірниках із зазначенням недоліків чи дефектів та сформульованою вимогою до продавця, вручення продавцю чи його представнику із зазначенням дати і прізвища того, хто прийняв заяву. Якщо протягом 14 днів продавець не відповість на заяву, слід звернутися до управління Держпродспоживслужби.

За словами начальника відділу ринкового нагляду Сергія Горового, краще немарковане взуття зовсім не купляти. Він додав:

«В Україні взуття не проходить через органи з оцінки відповідності. Тобто ніхто не перевіряє, чи дійсно виробник встановив правильне маркування і чи відповідає зазначений матеріал дійсності. З початку року перевірили майже 20 суб’єктів господарювання, яке реалізують взуття. Я скажу, що це дике поле. Те, що ми зараз купуємо, як правило, фейкове взуття».

За реалізацію взуття без маркування Держпродспоживслужба в області за вісім місяців винесла штрафів на 2 мільйони 421 тисячу гривень.

«Або ви торгуєте, як потрібно, або ви взагалі не працюєте. Така вимога Євросоюзу», – додав Сергій Горовой.

За словами фахівців, взуття, що реалізується на ринках та в магазинах в Україні, в основному фейкове. Бренди з країни пішли. Державного регулювання немає, і споживачі багато переплачують за товар, який невідомо де зробили.