Тариф на проїзд у маршрутках Кропивницького хочуть підвищити до 14 гривень (фото)
У Кропивницькому чотири перевізники просять вдвічі збільшити тариф на проїзд у маршрутних таксі.
Про це сьогодні, 12 листопада, під час пресконференції у Центральноукраїнському бюро новин повідомив Леонід Лузан, голова громадської ради при виконавчому комітеті Кропивницької міськради.
«Перевізники ініціюють вартість проїзду до 14-ти гривень. На сайті виконкому є певні анонсування щодо підвищення тарифу, — розповів Леонід Лузан. — Те, що у нас в місті запропонували тариф 14 гривень — не є правильним».
За його словами, наразі лише три перевізники погодилися на ціну в 10 гривень, ще чотири мають намір підняти тариф у два рази.
«Тільки три перевізники погодилися на те, щоб підтримати наші вимоги та умови, на яких наполягає громадськість», — розказав Леонід Лузан.
Утім, хто саме хоче підвищити тариф вдвічі, він не уточнив.
За словами Леоніда Лузана, жителі Кропивницького постійно скаржаться на якість послуг, наданих маршрутчиками міста:
«Маршрутки в більшості у занедбаному стані. Їздять з «лисими» скатами, в них провалюється підлога. Більшість маршруток не працює після сьомої вечора. Тому розрахунки щодо нового тарифу, надані перевізниками не відповідають дійсності. Якщо перевізник не може виконати умови договору, звільніть місце для нових надавачів послуги».
Леонід Лузан зазначив, що грубе порушення прав громадян маршрутчиками — часте явище у Кропивницькому:
«Багато було випадків, коли водій не міг дати здачу та висаджував людину з транспорту. Коли відмовлялися везти учасників бойових дій, дітей з багатодітних сімей. Про те, як поводять себе водії, всі знають, і про це теж неодноразово писали у ЗМІ — грубість, неохайність, недотримання карантинних норм. Всі бачили переповнені маршрутні таксі».
За словами Леоніда Лузана, у споживачів накопичилися багато претензій, однак місто не зможе повноцінно функціонувати без приватних перевізників. Тому підвищення тарифів має відбутися лише за певних умов. Одним з них є створення єдиного диспетчерського центру для перевізників на базі міськради.
Він має контролювати виїзди машин на маршрути, аналізувати графіки роботи водіїв, та виконувати роль гарячої лінії для скарг та пропозицій щодо стану та умов перевезення пасажирів.
«Однозначна позиція громадських рад — не підвищувати тариф до 14 гривень. Міська рада та міський голова запевнили, що це рішення не буде підтримано», — стверджує Леонід Лузан.
За його словами, ситуацію стабілізує наявність комунального транспорту, але для того, щоб повністю відмовитися від маршрутних таксі, потрібно 10-15 років.
«Крім того, навіть якщо буде підвищено тариф, це не будуть 14 гривень. Можливо, ціна збільшиться на гривню-дві, ми теж бачимо ситуацію і розуміємо перевізників. Але лише за умови приведення до належного стану маршрутних таксі, врегулювання графіку перевезень у вечірній час, а також створення диспетчерського центру», — підсумував голова громадської ради міста.
Свої варіанти вирішення проблеми підвищення тарифу та графіку перевезень запропонував Василь Рубан, голова комісії житлово-комунального господарства та транспорту Кропивницької міськради:
«Існує проблема ковідних обмежень. Це перевезення пасажирів тільки на сидячих місцях. Я бачу, як її вирішити — треба звернутися до Кабінету Міністрів, щоб дозволити перевозити пасажирів стоячих, хай не на 100%, хоча б на 70%. Це вирішить фінансову проблему перевізників».
«Але тільки “Електротранс” не зможе задовольнити потреби містян. Єфективність приватного перевізника завжди більша, ніж комунального, та й у місті не повинно бути монополії. Я допускаю, що можливо підвищити тариф увечері — з 19-ї до 22 години. Хай буде і 14, і 15 гривень. Це варіант вирішення проблеми, коли малий пасажиропотік», — підсумував Василь Рубан.
Фото Ігоря Філіпенка