Якісні українські дороги – один з пріоритетів діяльності Уряду

Перегляди: 1308

Аліна Жук

З 1 січня у межах децентралізації 123 105 км доріг місцевого значення передано до відповідальності місцевої влади. Відтак з цього року Укравтодор відповідальний за ремонт і утримання доріг тільки державного значення. Кошти для ремонтів доріг місцевого значення передаються через Дорожній фонд на місця. Тепер немає потреби випрошувати кошти на ремонт місцевої дороги у держави: кожен регіон отримує ресурси і сам визначає, які місцеві дороги потребують ремонту. Лише в Кіровоградську область цього року надійшло фінансування на дороги місцевого значення в сумі 305,6 млн грн. Загалом по Україні місцева влада отримала 11,5 млрд грн. на ремонт місцевих доріг, наступного отримає ще більше – 17 млрд.

Ви є у Telegram? Підпишіться на наш телеграм-канал, там ми часто повідомляємо те, про що на сайті не пишемо: https://t.me/cbnua

Хто відповідальний за місцеві дороги?

Відтепер обов’язок за якість місцевих робіт покладений на місцеву владу та на підрядників, яких вона допустила до виконання ремонтних робіт.

«Деякі новозбудовані дороги вже мають ушкодження. Хто зробив халтуру, виправлятимуть помилки за свій рахунок. Ми ввели 5-10-річну гарантію на якість доріг. В угодах вже зараз з'являються гарантійні умови, які потрібно виконувати підрядникам», - написав на своїй сторінці у Фейсбук Володимир Гройсман.

Ремонт доріг – під суворим контролем!

Всі тендери на ремонт доріг проходять винятково в системі ProZorro. Відтак всі учасники мають рівні умови. Такий підхід дозволяє не лише економити бюджетні кошти, а й забезпечує якісне виконання робіт. Окрім, якість доріг контролюватиметься суворіше, - зазначають в Уряді. Якщо експертиза встановить, що ремонт виконано неякісно – платити за це українці не будуть. Відтак, вимоги до підрядників – тепер за всіма контрактами на середній ремонт – гарантія не менше 5 років, на капітальний – не менше 10 років. «Дороги будемо приймати тоді, коли по ним будуть проведені всі дослідження (якості). За халтуру платити не будемо, - сказав Глава Уряду. - Немає сумніву, що та якість робіт, яка вже закладається в технологічний процес, дає можливість отримати гарантію».

Контракти, які було укладено 2015-2016 року, де гарантійний термін становив 3 роки, також не залишають без уваги. Наразі в Укравтодорі їх переглядають і якщо цей термін завершується, проводяться перевірки, щоб замовник усунув дефекти за власний кошт: «Я нагадаю, що з 2005-го по 2013 рік державний борг зріс на 50 млрд дол., але за цей період, окрім до Євро-2012, дороги не будувалися. Ми отримали руїну. Та як би не було важко, ми знайшли 47 млрд грн, які направили на будівництво, реконструкцію доріг. З них – 11,5 млрд передали на місця. І тепер потрібна відповідальність (при виконанні робіт і освоєнні коштів)», - наголошують в Уряді.

Як фінансуватимуть дороги в майбутньому?

Цього року Уряд запустив роботу Дорожнього фонду, який забезпечить в подальшому гарантоване безперебійне фінансування доріг та значно збільшив фінансування доріг на наступний рік. Якщо станом на 2016 рік зі 170 000 км українських доріг понад 90% були визнані такими, що не відповідать нормам, а протягом 10 років будівництво, капітальний ремонт та реконструкція в країні майже не проводилися, то:

• В 2016 році відновлено 900 км доріг.

• В 2017 – вже понад 2100 км ( це найбільша кількість доріг, яка відремонтована за рік, з 2005 року)

• В 2018 році планується якісно відремонтувати до 4 000 км автошляхів.

Наступного року Уряд виділив планує відремонтувати та побудувати доріг на 56 млрд грн. «Наступний рік - на дорожнє будівництво буде виділено 56 млрд грн. На місцеві дороги виділяємо 17 млрд грн. І я вимагаю, аби за кожну гривню звітували перед громадянами», - сказав Глава Уряду Володимир Гройсман.

Об’єднати якісними дорогами всі обласні центри – основна мета Уряду!

Нині в Україні запроваджується європейський підхід до розвитку мережі, тобто дороги будуються за маршрутним принципом. Голова уряду наголосив, що дороги в Україні будуються системно із огляду на необхідність з'єднати населені пункти, а не лише виконати обсяг робіт у кілометрах. «До нас дороги будували кілометрами, ми ж будуємо тисячами кілометрів. І за 5 років всі обласні центри будуть об’єднані хорошими дорогами. Нам на це потрібно близько 300 млрд грн. За 5 років це осяжна цифра, яку можемо направити на ці цілі», - зазначив Прем’єр-міністр.

Так, у 2019 році ремонт також буде проводитись за маршрутним принципом:

М-03 (Київ - Должанське);

М-04 (Знам'янка - Луганськ);

М-05 (Київ – Одеса);

М-09 (Львів - Рава Руська);

М-12 (Стрий - Знам'янка);

М-14 (Одеса - Новоазовськ);

М-19 (Доманове - Порубне);

М-21 (Виступовичі - Могилів-Подільський);

а також Н-01, Н -03, Н- 08, Н-11, Н-14 (в Миколаївській області), Н-26.