Будівельник про реконструкцію арки в Кропивницькому: «Такого ще ніхто не робив»
Сергій Полулях, «Україна-Центр»
На сьогодні головна точка докладання зусиль будівельників у Кропивницькому знаходиться біля арки, де ведуться останні підготовчі роботи перед початком монтажу величезної труби. Обидві частини труби діаметром більше п’яти метрів вже змонтовані й чекають моменту, коли на два тижні припиниться рух залізничною гілкою над аркою.
[caption id="" align="aligncenter" width="573"] Фото Павла Волошина, «УЦ»[/caption]
Про те, що зроблено і що належить зробити, нам розповів безпосередньо на об'єкті директор підприємства «Кронос-лідер» Андрій Жила:
– На даний момент закінчено всі підготовчі роботи, тобто зроблено все, що ми мали зробити до «вікна». Перша колія, яка прокладена над аркою, буде демонтуватися 30 травня, о шостій ранку. 31-го, і теж о шостій ранку, буде демонтуватися друга колія. Коли ми розберемо колії, негайно почнемо вибирати ґрунт із залізничного насипу. Після того як насип повністю приберемо, почнеться інший етап.
Готуючись до «вікна», ми зробили все, що могли, – зняли ґрунт, доки досягли рівня безпечного відкосу, більше – не можна. Коли колії демонтують, весь масив ґрунту, який ви бачите під коліями поряд зі старою аркою, буде знято, але й це не все, бо ми будемо робити по всій довжині конструкції заглиблення для облаштування так званої подушки. Ми заглиблюємося на один метр 30 сантиметрів, робимо подушку під трубу, потім на подушку кладуться залізобетонні блоки та рейки, по яких за допомогою лебідок на підготовлене місце заводиться 70-тонна конструкція труби. Зараз вона складається з двох частин. Друга частина буде пристикована пізніше.
На все про все в нас буде 13 днів. Це досить складно, бо для міцної основи місце під трубою потрібно бетонувати, причому не за один раз, а шарами – по 20 сантиметрів. Там швидко не поженеш. Потім пустоту навколо труби будемо засипати.
На те, щоб затягнути трубу на місце, в принципі, потрібно не так багато часу, але терміни дуже стислі – з моменту прориття залізничного насипу, встановлення труби і до закінчення робіт у нас є 13 днів. Це складно, бо такого ще ніхто не робив, іншими словами, ніхто такі труби на місце на платформах не встановлював, і в такий короткий проміжок часу не формував новий залізничний насип. Але будемо намагатися, у нас люди будуть працювати в три зміни.
Я не так висловився, ми не те що будемо намагатися, ми зробимо – інших варіантів у нас просто немає. У нас для роботи все є, з боку керівництва міста й спеціалістів маємо не лише щоденний контроль, але й підтримку. На час вікна тут буде працювати близько 60 чоловік. 30 числа – початок.