Мер Кропивницького Андрій Райкович: «Я не можу бути опозиціонером»
Андрій Трубачев, «Україна-Центр»
Говорили з Андрієм Райковичем про дороги, труби, вивезення сміття і майбутній опалювальний сезон, поїздку до Харкова і особистий бренд.
Не лише арка
Буквально днями найобговорюваніший об'єкт в обласному центрі планують здати «Укрзалізниці» для монтажу шляхів - рух поїздів через міський вокзал має поновитися 15 червня (номер «УЦ», у якому надрукована ця стаття, вийшов 13 червня. - Ред.) Після окремих повідомлень про випередження графіку робіт у соцмережах заговорили про надійність і час застигання бетону. Мер Кропивницького Андрій Райкович заспокоює:
- Я хотів би подякувати всім фахівцям за небайдужість, за те, що вони стурбовані проблемами будівництва. Але відповідальність лежить на генеральному підряднику і виконавцях, майстрах-виробничниках. На сьогодні ми взагалі не говоримо про бетонні роботи, так як іде відсипання щебенево-піщаної суміші, все робиться правильно, під контролем сертифікованих фахівців-науковців Львівського політехнічного університету. Вони якраз співпрацюють з «Укрзалізницею» і спеціалізуються на виконанні таких тестових робіт. Все робиться технологічно правильно, а якщо випереджають графік, то це за рахунок максимально оптимізованих процесів, а не за рахунок якості.
Поки стоїть залізна дорога, закінчують роботи на полтавському мосту, точніше, під ним - від зміцнення схилів до бетонування колон і ригелів. Міст готується до підписання державного акту про проведення капітального ремонту - одна з гарантій того, що знову це знадобиться мінімум через чверть століття. На черзі - прилеглі вулиці.
- З ініціативи та за допомогою голови облдержадміністрації Сергія Кузьменка я зустрічався з посадовими особами, прем'єр-міністром України з питання виділення коштів Державного фонду регіонального розвитку на капітальний ремонт вулиці Полтавської та провулку Об'їзного. На ці роботи передбачено 28 мільйонів державного фінансування, ще три мільйони - співфінансування з міського бюджету. Гроші співфінансування витрачені на перші кроки - проектно-кошторисну документацію і перші організаційні кроки з початку цих робіт. На цих маршрутах здійснено заміну підземних водопровідних комунікацій, замість сталевої труби прокладена більш надійна і якісна пластикова. Її еластичність дає нам гарантію, що аварійних ситуацій на цьому водогоні буде в рази менше.
Такий же водовід тепер постачає воду в район Новомиколаївки і авіамістечка, далі - реконструкція каналізаційної мережі. Сучасна, з гофрованої пластикової труби, вона буде змонтована в районі арки і на Братиславській, яку в цьому році теж капітально відремонтують, до колектора на Авіаційній.
Сміття і терпіння
У черговий раз ультиматум від міського голови на адресу «сміттєвого» монополіста, фірми «Екостайл», яка орендує у міста полігон для накопичення побутових відходів на Завадівці.
- Від громади надходить великий потік скарг, мене, як керівника міста, не задовольняє робота «Екостайлу». Немає системності, немає ритмічності, з'являються перевантаження майданчиків і переповнення контейнерів. Сміття розноситься вітром територією міста. Контейнери морально застарілі, пошкоджені, не мають кришок, все це негативно впливає на санітарний стан, городяни обурюються. Я не буду аналізувати, чому так було зроблено роки тому, але я б не віддав такий важливий напрям, як концентрація, збір і утилізація сміття, на розсуд однієї приватної структури. Це надвеликі ризики. Наступний бюджетний рік покаже, якими будуть нова Верховна Рада, новий прем'єр-міністр і уряд, чи буде продовжена децентралізація, або вона буде згорнута, і буде знову централізоване фінансування.
У разі, якщо економічні взаємини між державою і міською громадою, місцевим самоврядуванням, залишаться такими, як є, то в бюджеті наступного року будемо закладати гроші на відновлення діяльності нашого комунального підприємства. Повернемо наш полігон по оренді, організуємо заново цю роботу. Ми і зараз частково вивозимо сміття власним транспортом, у нас є дві потужні спеціалізовані машини і п'ять маленьких «газончиків». Це слабка база, щоб покрити все місто, треба придбати в межах 10 одиниць спеціального транспорту, нові контейнери, збільшити чисельність колективу від 40, які сьогодні є, на 150-160 чоловік, які сьогодні в «Екостайлі» забезпечують цю роботу. Тому в межах 200 працівників будуть працевлаштовані на цьому комунальному підприємстві. Ми трудовий колектив у біді не залишимо. Як це було і з «Кіровоградтеплом», ми запропонуємо колективу повністю перейти в комунальне підприємство і продовжити ефективно працювати.
Зима близько
Але це в наступному році. Головним завданням, яке треба вирішувати найближчим часом, - мер вважає підготовку до опалювального сезону, яка повинна стати головним пріоритетом найближчих місяців.
- Люди звертаються за дозволами на отримання можливості встановити індивідуальне опалення, ми проводимо консультації і в разі необхідності вирішуємо ці питання, працюємо з трудовим колективом підприємства, яке буде забезпечувати теплопостачання міста, готуємо системи для оптимальної роботи в опалювальний сезон. Паралельно підходимо до проектування нової системи теплопостачання. Коли ми адміністративно і технологічно врегулюємо всі питання, досягнемо 100-процентного розуміння концепції проведення модернізації, будемо шукати інвестиційні або кредитні можливості. Місто готове до того, щоб узяти на себе кредитне навантаження, ми не використали до сьогоднішнього дня кредитні ресурси, і вважаю, що це дуже правильно. Кредити місто повинно брати тільки на вирішення стратегічних, надважливих проблем. І це якраз одна з них.
Політика - другорядне
Чимало запитань у представників політично активної місцевої громади викликала поява мера Кропивницького на з'їзді партії «Довіряй справам» імені двох інших мерів, Харкова та Одеси, одіозних Геннадіїв - Кернеса і Труханова. З'ясувалося, що запрошували не зовсім на з'їзд...
- Їздив, тому що міський голова повинен якомога більше спілкуватися, переймати позитивний досвід, знайомитися з життям різних міських громад, щоб кожне раціональне зерно застосувати у своїй роботі. Мені повідомили, що запрошені мери з багатьох регіонів. Потім виявилося, що Кернес і Труханов організували з'їзд партії. Було цікаво послухати, про що говорять на цьому з'їзді, я розширив свій кругозір. І переконався в правильності тієї позиції, яку займаю я, як глава міста, і міська рада: головне - це господарювання, політика - другорядне. У нашому регіоні ті політичні принципи, які позиціонує партія «Довіряй справам», не на часі, у нас інші виклики й інші потреби.
На пряме запитання, вступив чи не вступив у партію, відповідає однозначно - негативно.
- Я - Андрій Райкович, це мій бренд. І я його гордо несу, мені його батько з матір'ю дали. Я не причетний зараз до якихось політичних сил. Але я працював з промисловцями, підприємцями, мою кандидатуру на посаду міського голови, це не секрет, в 2015 році підтримала і запропонувала політична сила «Блок Петра Порошенка "Солідарність"», підтримали інші політичні партнери на той момент, коли була створена широка коаліція. Я спирався у своїй роботі на державницьку позицію, можливості й допомогу Кабміну. Це вектори моїх політичних поглядів. Я не можу бути опозиціонером, це негативно було б для громади. Шукати собі політичних преференцій, політичних «дахів» я не збираюся. Мені це не потрібно. Для мене дуже важливо мати право дивитися людям в очі.