У Кропивницькому через ремонт мосту утворився велетенський затор. У мерії сподіваються, що востаннє
Сергій Полулях, «Україна-Центр»
18 листопада в місті Кропивницькому сталася подія, яка в прямому сенсі не залишилася непоміченою для більшості городян і особливо водіїв. У цей день виник, можна сказати, останній автомобільний затор, пов'язаний з роботами на шляхопроводі по Об'їзному провулку, який у народі давно називають Полтавським мостом.
Правда, затор мав запланований характер і був пов'язаний з перекриттям руху Полтавським мостом для проведення фінішного етапу ремонтних робіт, які тривали, починаючи з неділі, 17 листопада, до вечора наступного дня. Завчасно були змінені графіки руху тролейбусів та автобусів. Поки ремонтники укладали верхній шар асфальту на Полтавському і доробляли інші необхідні роботи, щоб міст був повністю готовий до експлуатації, основне транспортне навантаження лягло на арку, де через надмірне скупчення транспорту, причому в обидва боки, як на Новомиколаївку так і в центр міста, утворилися довжелезні «тягучки» на вулицях Левитського та Ельворті. Тобто до і після арки, але тут необхідно нагадати, що без спорудження арки ні про який ремонт Полтавського моста на в'їзді в місто не могло бути й мови!
Протягом практично двох останніх років «УЦ» забезпечувала інформаційний супровід як ремонту моста, так і спорудження арки, присвятивши цьому близько десятка статей. У квітні 2018-го ми писали про те, що мер озвучив як першочергове завдання початок реалізації проекту «Арка», без якого не можна починати ремонт Полтавського мосту. Варіанти вирішення цього завдання з двома невідомими з'явилися давно, але вибрати правильну відповідь зважилася тільки команда Райковича, а не переклала її на плечі своїх наступників, як це робилося раніше. Міст давно потребував капітального ремонту через тріщини в несучих конструкціях, і, коли роботи почалися, транспортний потік перенаправили під стару арку і частково розосередили вулицями Новомиколаївки.
Роботи на мосту й арці велися паралельно, що дозволило по черзі концентрувати зусилля на головних напрямках. Рух мостом відкрився за два дні до Нового року, але роботи не були закінчені. Необхідно було завершити асфальтування та обладнання тротуарів, а пауза була використана для проведення основних робіт зі спорудження нової арки з унікальним за відповідальністю й виконанням проходом під залізничними коліями.
Цієї осені «УЦ» повідомила про закінчення робіт з будівництва нової арки, про її урочисте відкриття та навіть про новий тролейбусний маршрут, який поєднав віддалені райони Кропивницького між собою і з центром. Можна було, нарешті, приступити і до завершення робіт на мосту, благо, і погода допомагала в цьому році, як могла.
У минулі вихідні рух Полтавським мостом перекрили, роботи проводилися інтенсивно, до вечора рух було відкрито, але ніхто цього особливо не помітив, затори розсмокталися - і все.
Ми зв'язалися з заступником міського голови Олександром Вергуном.
– Рух мостом було відновлено навіть раніше, ніж планувалося, о 18:30 понеділка. Чому запланували на неділю? Звичайно, розпочати в суботу було б ідеальним варіантом, але потрібно було закінчити облаштування тротуарів. Ми попереджали про тимчасові труднощі, знаючи, що все навантаження ляже на арку, але тепер зрозуміло, що без неї не було б і ремонту мосту.
– І це був останній масштабний затор у Кропивницькому?
– Мабуть. В усякому разі ми зробили все від нас залежне.