Розкішні краєвиди та прекрасні українські дівчата: на хуторі «Надія» відбувся фотопленер (ФОТО)
Теплом осіннього сонця та шепотом листя на верхівках столітніх дубів зустрів фотохудожників хутір «Надія». На пленер до цього мальовничого куточка кіровоградської землі місцевих майстрів фотооб’єктиву та їхніх колег з Кривого Рога запросив обласний Центр народної творчості.
Наша земля багата на захоплюючі краєвиди, історико-культурні пам’ятки, де уява переноситься на сто, а може, й тисячі років назад, а натхнення спонукає творити. Лита могила, де знайшли золоті скіфські платівки з зображенням степового орла, що сьогодні прикрашає герб області, Володимирська балка з нерукотворним джерелом, монолітами і кратерами, де на дослідників п’ять тисяч років чекали кам’яні баби, Монастирище з древньою обсерваторією та наскельним малюнком, який точно відображає зоряне небо – Альдебаран, Сіріус, Бетельгейзе...
Хутір, що носить одне з найкрасивіших жіночих імен, став місцем, де колишній поліцейський столоначальник Іван Тобілевич перетворився на видатного українського драматурга Івана Карпенко-Карого, чиї серйозні комедії стали класикою світової драматургії. Днями ми відзначатимемо 175-річчя з дня народження знаного земляка, та відбудеться 50-й ювілейний фестивaль «Вересневі сaмоцвіти».
То й не варто було шукати інше місце для творчої зустрічі. На порозі рідної хати фотографів зустрів сам хазяїн – Іван Карпович - з дружиною Надією. Їхні образи втілили поет, майстер художнього слова та режисер Микола Барабуля та викладачка Економіко-технологічного інституту імені Роберта Ельворті Тетяна Жолонко Вони запросили гостей погуляти стежками маєтку, помилуватися красою величних дубів та посидіти на березі ставка, скуштувати запашних яблук у садку та відчути ту любов, якою просякнутий кожен куточок цієї садиби.
Фотомайстри з Кривого Рогу приїхали не з порожніми руками. Привезли свої доробки – виставку з понад 80 світлин.
«Ми хотіли показати, як фотомистецтво розвивається у Кривому Розі, що нового ми для себе відкрили», - розповів голова спільноти творчих фотографів Олександр Водолазський.
А відкрили майстри свій творчий напрямок – цікавої фотографії.
«Вона розвивається за своїми законами, у неї зовсім інша композиція, і залежить вона від інших факторів. Від швидкості мислення, від культури виховання, від освіти, від того, дитина знімає чи дорослий, хороша апаратура або погана, тут уже відходить на другорядний план, від надінтуїції, надчутливості», - розповів Олександр Водолазський та додав, що головне, щоб світлина «звучала».
Крім чудових краєвидів музею-заповідника, фотохудожники мали змогу серед запашних яблунь закарбувати витончені образи українських дівчат. Надихнули на створення нових світлин й актори криворізького театру живої скульптури Magic, які відтворили образи музики, шахтаря, засновника міста - кошового отамана Запорізької Січі на ім’я Ріг (він був кривий, тобто без одного ока) та Рудани. За легендою, щоб плем’я, яке жило в давні часи між річками Інгулець та Саксагань, позбавилося гніву богів і посухи, найщасливіша закохана пара повинна була віддати свої життя. Це були Рудана та її коханий. Рудана першою кинулася зі скелі, а за нею і юнак, бо не хотів жити без дівчини. Кажуть, що кров Рудани стала багатою залізною рудою, а кров хлопця - біднішими рудами.
За словами майстрині з Петриківського розпису та фотохудожниці Віри Єрифи, вона щаслива з того, що опинилася в такому творчому колі і в такому поетичному місці: «Мені подобається, як усі знімають, подобається, що я знімаю. Кіровоградщина і хутір “Надія” – це просто супер! Я думаю, ми сюди ще не один раз приїдемо».
Для Сергія Мохни перш за все було важливо познайомитися з новими людьми, закоханими у фотографію, та відвідати цікаві історичні місця: «Важливо знати історію країни, в якій ти народився. Пленер надав можливість відкрити завісу історії і долучитися до культури».
Що буде потім? Результати творчих пошуків під час фотопленеру у затишному маєтку Івана Карпенко-Карого кропивничани і криворожани побачуть на фотовиставці «Золотими стежками Ексампею».
Фото Ігоря Філіпенка та Сергія Гусарченка