У Кропивницькому стоять без діла (і розбираються небайдужими) вантажівки Януковича
У Кропивницькому (точну адресу чи інші координати ми не вказуємо через цілком зрозумілі причини, пов’язані з російською агресією) просто неба іржавіють вантажівки. CBN зацікавилося, кому вони належать.
- Вантажівки? Та ви он прямо їдьте, там побачите, вони огороджені, - сторож однієї з автобаз пропускає редакційне авто без жодних проблем. - То вже не моя територія, але хто там порядкує, я не знаю. Крутяться люди...
«Крутяться», вочевидь, там не те щоб постійно — ми не бачимо жодного гомо сапієнс, лише збоку на ланцюгу сидить здоровенний і трохи сумний алабай. За колючим дротом — кілька десятків вантажних «фур». На деяких — майже на всіх — надпис російською: «Логистик-МТС». Видно, що окремі автомобілі регулярно розбираються: то колеса немає, то фар, то ще якоїсь деталі. Що всередині, у якому стані двигуни — невідомо, бо лізти через дріт наша невелика делегація не ризикує.
[gallery type="rectangular" td_gallery_title_input="Фото: Ігор Філіпенко, CBN" td_select_gallery_slide="slide" ids="136992,136993,136994,136995,136996,136997,136998,136999,137000"]
ТОВ «Логістик МТС» легко знайти в електронній аналітичній системі YouControl. Формально цього підприємства (основний вид діяльності — вантажний автомобільний транспорт) вже не існує в природі: 3 жовтня 2019 року (номер запису 13811170018002181) воно офіційно стало банкрутом.
Єдиним власником ліквідованого ТОВ вказана кіпрська компанія «Конакра Холдинг Лімітед», бенефіціаром якої значиться громадянин Кіпру Стюліанос Вракас. (Дуже дивно як для пересічного громадянина офшорної країни, але він, схоже, ніде більше не засвітився.) Юридична адреса «Логістик МТС» - в тимчасово окупованому росією Лисичанську Луганської області.
Перевізник за часів своєї діяльності на ринку кілька разів мав неприємності через перевантаження зерновозів. «Економічна правда» писала 10 вересня 2015 року: «...за словами наших джерел, "Логістик МТС" - ніякий не новачок, а замаскований спадкоємець ТОВ "ДПЗКУ-МТС".
Це один з "клонів"-підрозділів Державної продовольчо-зернової корпорації (ДПЗКУ), які у 2011 році створила команда куратора аграрного сектора – нардепа від Партії регіонів Юрія Іванющенка.
Деякий час "ДПЗКУ-МТС" та інші її "родичі" формально виконували роль підрозділів державного зернотрейдера. Хоча до держави ці "одноденки" не мали ніякого відношення. Серед їх засновників числилися "прокладки", за якими ховалися менеджери уже згадуваного Іванющенка. А пізніше, їх власником стала кіпрська офшорка "Алдзас Інвестментс Лтд", за якою стоїть російський "Внєшекономбанк"».
23 жовтня 2018-го в кропивницькому тижневику «Україна-Центр» вийшла стаття, присвячена Дню автомобіліста. Її героєм став місцевий перевізник Василь Рубан, який вказував на те, що «МТС Логістик» має відношення до Януковича: «Свого часу він писав про це (про зерновози, які перевозять більше ваги, ніж це визначено нормативами. - Авт.) тодішньому прем’єр-міністру Азарову, а коли не допомогло, організовував у 2011 році акцію протесту біля Кіровограда проти практики перевантажень автомобілів, які руйнують дороги. Цим грішили перевізники зерна, зокрема відома структура "МТС Логістик" та інші, які перебували в орбіті інтересів оточення Януковича, а всі бачили і мовчали».
ТОВ «МТС Логістик» вже немає. А вантажівки є. Може, у них змінився власник — тоді питання до нього: хіба не краще віддати ці автівки ЗСУ, ніж дозволяти їм гнити й іржавіти на порослій бур’янами стоянці? Коли ж власник не змінювався, то не зовсім ясно, як держава могла «забути» про потенційну техніку для армії практично в себе під носом.