Інфокампанії, чат-боти, подкасти: інструменти для того, щоб бути корисним своїй громаді
Наприкінці вересня у Кропивницькому Агенція сталого розвитку «Хмарочос» організувала два дводенні семінари. Перший блок навчав розробляти та використовувати у власних громадських ініціативах інформаційні кампанії, другий - чат-боти та подкасти. Семінари проходили у формі воркшопів, тобто кожен учасник міг створити прототип інфокампанії, чат-боту, подкасту як частини проєкту, готового до практичного втілення.
Навчали використовувати інфокампанії під час семінару «Як розробити інформаційну кампанію з громадської безпеки: креативні та медійні рецепти» тренери Світлана Литвиненко та Сергій Ткаченко. Під час семінару учасники та учасниці шукали ідеї для інфокампанії у сфері громадської безпеки та просвітництва, навчалися створювати ключові повідомлення, розробляли план інфокампаній та знайомилися з успішними кейсами.
Воркшоп планувався як захід, після участі в якому всі охочі почали б створювати свої власні інфокампанії, посилювати важливі соціальні теми своєї спільноти, змінювати фокус зору і бачити, що не лише офіційна влада щось може робити, а і члени спільноти можуть бути корисні один одному. Надані практичні інструменти можна використовувати у блогерстві, але загалом інфокампанії зручно оперативно створювати та втілювати, одноразово чи час від часу, на відміну від блогів, які необхідно вести постійно.
Організатори розповіли, що метою навчання є також допомога спільноті освіченої молоді, яка може втілювати власні медійні проєкти, долучатися до інформаційних хвиль і допомагати громаді. Сфера основної діяльності при цьому не має значення, це може бути освіта, культура, інфопростір, екологія, медіагігієна, безпека в інтернеті. Тобто надані інструменти є універсальними.
Сергій Ткаченко, один з тренерів воркшопу, розповів:
— Люди можуть міняти світ на краще, кожен може долучитися до змін: у родині, на роботі, в громаді, у країні. Один з підходів, який можна для цього використовувати, — впровадження інфокампаній. Цей підхід доступний для будь-якої людини, якщо вона буде керуватися базовими підходами, розрахує основні кроки, які потрібно на цьому шляху зробити. Наш захід якраз про ці основні кроки. Я бачу свою роль в тому, щоб допомогти учасникам, які вирішили інвестувати час у свій ріст, повірити в те, що вони зможуть знайти однодумців і разом завдяки впровадженню інфокампаній поліпшити життя хоча б на трошечки у сфері, яка для них актуальна. Моя задача — допомогти людям повірити у себе.
Ще одна тренерка - Світлана Литвиненко:
— Ми всі зараз учасники інформаційного простору. Хочемо чи ні, ми ними є. І не будемо ними, лише якщо покинемо суспільство і обірвемо всі соціальні звʼязки та джерела інформації. Публікуючи щось у соціальних мережах або долучаючись до наймасштабніших флешмобів, у нинішніх умовах ми вже є авторами важливих меседжів. І планування інфокампній — це така навичка, яка допомагає людям бути більш медіакритичними, послідовними, формулювати свої повідомлення чітко і використовувати це у повсякденному житті. Я впевнена на 90%, що після семінару учасники та учасниці одразу не спланують великих інфокампаній, але колись згадають ці ази і зможуть застосувати.
[gallery type="rectangular" td_gallery_title_input="Фото: Мирослава Липа, CBN" td_select_gallery_slide="slide" ids="138833,138834,138835,138836,138837,138838,138839,138840"]
«Сучасні інструменти для інформаційних та освітніх кампаній з громадської безпеки: чат-боти та подкасти» - наступний семінар, влаштований у Кропивницькому в рамках проєкту з адвокації громадської безпеки. Тренерки, які під час заходу навчали й мотивували: Вікторія Талашкевич, Вікторія Поліщук та Ірина Ткаченко.
Організатори розповіли, що мета цього дводенного семінару - дати учасникам та учасницям більше прикладних інструментів. А саме: як створити чат-бот, який би допоміг популяризувати тему безпеки, допомагав би втілювати проєкти соціальної дії, реалізовувати інформаційні, просвітницькі кампанії. Подкасти ж - чудова ідея для тих, хто працює з молоддю, шкільною аудиторією, загалом у освітній системі, тому що подкаст зручно слухати будь-де. Це зручний формат, щоб зафіксувати інтерв’ю з цікавими особистостями і надати постійний доступ до їхніх порад, знань і загалом інформації.
Мета заходу - аби в місті зʼявлялося більше інфо- та медійнограмотних людей, які вміють професійно користуватися такими інструментами, як чат-боти і подкасти. Організатори й тренери обов’язково відстежують, які у підсумку створюються проєкти. Програми будуються таким чином, щоб підштовхнути людей до певних ідей, напрацювати план втілення та далі у межах проєкту супроводжувати, допомагати як технічно, так і консультаційно.
Тренерка Ірина Ткаченко також прокоментувала актуальність чат-ботів:
— Чат-боти актуальні особливо зараз, у воєнному повсякденні. Наприклад, є чат-бот, що допомагає знайти дітей, які загубилися через воєнні дії, який ювенальна поліція України запустила у Telegram, є чат-бот, який підказує, куди звертатися у разі домашнього насильства або іншого гендерно обумовленого насильства, є чат-бот у спільноті «Годуємо патріотів», який підказує, як сушити овочі та зелень для супів та борщів на фронт та дає поради щодо того, як організувати таку ініціативу в себе у громаді. Чат-боти допомагають як бізнесу, так і громадським організаціям швидко відповідати на типові запитання людей.
Під час цього воркшопу учасники та учасниці розбиралися з тим, що таке чат-боти, якими вони бувають, та навіщо потрібні громадським активістам. Говорили про подкастинг та громадську безпеку, переглядали приклади подкастів (про ментальне та фізичне здоров'я, актуальні питання про війну, історію України тощо), розбиралися з тим, яке технічне забезпечення потрібно для запису. Генерували ідеї безпекових чат-ботів та подкастів, пропрацьовували сценарії, записували трейлери подкастів.
Воркшопи відбувалися у рамках проєкту «Програма з адвокації громадської безпеки під час війни для лідерів громад», яка реалізується ГО «Фонд прав людини» за підтримки Чорноморського фонду регіонального співробітництва (The Black Sea Trust for Regional Cooperation). Регіональні партнери проєкту: Агенція сталого розвитку «Хмарочос» (Кропивницький), міжнародний благодійний фонд «Небайдужі» (Черкаси).
Анонси наступних подій шукайте на сторінці ГО Агенція сталого розвитку «Хмарочос».