Очільник «Дніпро-Кіровоград» розповів про скандал з радником, кримінальні провадження та аварії на водогоні

Перегляди: 10187

Виконувач обов'язків генерального директора ОКВП «Дніпро-Кіровоград» Олександр Пісний розповів CBN про структуру чинних тарифів на водопостачання та водовідведення, прокоментував грубий допис свого радника Сергія Кареліна на його фейсбук-сторінці, адресований споживачам, розповів про екскаватор Caterpillar, куплений Смолінським ВКГ, щодо обставин покупки якого ведеться досудове розслідування, та відповів на інші актуальні запитання, перше з яких - тарифи та ймовірність їхнього підвищення.

- Тариф визначає Регулятор — Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг. Найбільші витрати — зарплата та електроенергія. У запланованих на 2022-й та фактичних витратах ми одразу бачимо різницю у заробітній платі. Але це збільшення не говорить про те, що ми надавали якісь відповідні надбавки, премії, або інші виплати, збільшення адміністративного штату. Ми бачимо збільшення зарплати фактично виплаченої. Тому що при поданні структури тарифу на 2022 рік в розрахунках комісією не було враховано зміни середньої заробітної плати по підприємству. А різниця у ній склала близько 3000 грн. Виплачуємо і виконуємо фактично норми закону.

Ви є у Telegram? Підпишіться на наш телеграм-канал, там ми часто повідомляємо те, про що на сайті не пишемо: https://t.me/cbnua

Одне з досягнень підприємства — зменшення витрат на електроенергію. Економія, яку ми бачимо - 3 мільйони 100 тисяч кіловат електроенергії у порівнянні з попередніми роками. При вартості для підприємства 6 грн/кіловат розуміємо, що завдяки роботі колективу підприємства вдалося зберегти близько 18 мільйонів.

По місту Кропивницькому 4 станції переобладнали під нові двигуни. За контрактом зі Світовим банком має бути ще більше економії, яку ми з тих чи інших причин досі не отримуємо — приблизно 17,5 мільйонів кіловат ми маємо економити. Звичайно, це лягає й у тариф, і на споживача, і на все підприємство. Ми охопили й те, що не увійшло у заміну та модернізацію у рамках контракту зі Світовим банком.

Перед нами стояло завдання докладати зусиль, щоб не припинилося виконання контрактів, тому що Світовий банк поставив відповідні терміни. В стислі терміни ми провели заміну насосних агрегатів, ще післярадянських, у яких термін експлуатації закінчився. Провели заміну саме двигунів на насосних станціях. Не виключно на якихось насосних станціях на якусь вулицю, а на міста. Наприклад, у Знам'янці стояв двигун на 75 кіловат, заміну провели на 37 кіловат, а фактичне споживання там ще менше.

Маємо окупність цих капіталовкладень, інвестицій, за які взяло на себе відповідальність підприємство з розрахунку на те, що буде короткий термін окупності — 8-12 місяців. Ми говоримо про те, що ми вже економимо і після періоду окупності обладнання вже буде приносити ту економію, яку ми задекларували — 3 мільйони 100 тисяч кіловат на рік. Після того, як закінчимо роботу на основних насосних станціях і головних каналізаційних насосних станціях, отримаємо ще 7 мільйонів економії.

Ми бачили структуру тарифу і того всього було недостатньо фінансово, щоб підприємство забезпечило по всіх напрямках необхідність в реагентах, матеріалах. Підприємство вижило завдяки всьому колективу — ми працювали потужно з донорами. Це Червоний Хрест, це ЮНІСЕФ. І ми від них отримали те, що допомогло пройти нелегкий шлях 2022 року, у фінансовому плані компенсація від цих двох донорів склала майже 20 мільйонів.

Також завдяки нашим постачальникам, які нас безвідсотково прокредитували й не нарахували штрафні станції. Вони 6 місяців чекали й ми, так би мовити, у грудні заскочили в останній вагон потягу — виплатили 8,5 мільйонів за реагенти.

Зекономило і колективно прийняте рішення щодо придбання на один з водоканалів у Смоліному екскаватор, вживаний. Підприємство ВКГ Смоліне приєднали до ОКВП «Дніпро-Кіровоград» у 2016 році. У цьому підприємстві не було нічого, просто нічого. Раніше говорив, і зараз говорю, беру на себе відповідальність, в тому числі за порушені кримінальні провадження, не маю права не робити нічого та не міняти ситуацію. Щороку Смолінське ВКГ приносить 20 мільйонів збитків. Тому прийняли рішення після доповіді керівника Смолінського ВКГ, що з наявним обладнанням неможливо працювати та зупинити ті надмірні витрати, та придбали екскаватор Caterpillar.

https://cbn.com.ua/2023/01/12/sbu-ta-politsiya-provely-v-dnipro-kirovograd-obshuky-vodokanal-prokomentuvav-sytuatsiyu/

Результат від прийнятого рішення — це єдиний екскаватор, який працює у ВКГ. Без нього мешканці Смоліного просто були б без води. Завдяки новій техніці вдалося скоротити втрати води на 400 000 кубів за рік. Більш як наполовину скоротилося споживання електроенергії завдяки зменшенню кількості поривів.

Також завдяки новому автотранспорту, закупленому для ОКВП «Дніпро-Кіровоград» вдалося зекономити. «Газони» 1952 року - вони вже не їдуть. Витрати на 100 км — не можу на це дивитись. Запитання було у журналістів і у всіх з тим ЗІЛом за 680 тисяч. Аналізуючи повністю весь ринок, аналізуючи вартість транспортних засобів, все від двох мільйонів. Підписав ще до війни й згодом розірвав договір про закупівлю вантажного Reno — 1 700 000 грн без влаштування безпосередньо місця для аварійної бригади, всього б то обійшлося у понад 2 мільйони. Не може собі підприємство дозволити такі речі, тому що у нас не одна така бригада.

Знову ж, повертаючись до донорів: нам дали три водовози, які перекрили в умовах воєнного часу забезпечення безпосередньо споживачів водою у ручному режимі у випадку відсутності водопостачання. Від наших донорів ми отримали, про це я ще не повідомляв, на один мільйон трубопроводу різного діаметру. Уже є відповідний план-графік щодо проведення заміни у першому півріччі 2023-го безпосередньо у Кропивницькому.

Якщо і буде прийнято рішення про підвищення тарифів комісією, то вже працюємо над тим, щоб різницю між вартістю, яка є на сьогодні, і тією, яку буде прийнято, покласти на державу. Тобто, щоб це не стосувалося населення. Користуючись нагодою, озвучу прохання: весь колектив підприємства робить усе, щоб тарифи залишалися такими, якими є, але все-таки сплачуйте за послуги. Заборгованість від населення складає за 120 мільйонів. Ми не вчиняємо зараз жодних заходів щодо стягнення.

- Абонплата при зростанні тарифу зміниться?

- Абонплати це не стосується взагалі, це адміністративна складова, Регулятор не передбачив забезпечення заробітною платою служби збуту. Комерційні прилади обліку також обслуговуємо власним коштом - повірки, встановлення і подібне.

- Під час останніх ремонтних робіт у Світловодську постраждав робітник, яка його доля?

- Є порушене кримінальне провадження, як і повинно бути, бо це нещасний випадок на виробництві (прим. автора: у ГУ Нацполіції Кіровоградської області повідомили, що кримінальне провадження відкрито за фактом події за ст. 271 ККУ - порушення вимог законодавства про охорону праці, ведеться слідство). Було сплановано в аварійному стані проведення робіт в одній з насосних станцій, було визначено, як це має проводитись, це була виключна необхідність проведення робіт по заміні зворотного клапана.

Питання стояло в основному насосному агрегаті, який забезпечує чотири міста водою, ми не могли вчиняти по-іншому, ми вимушені й інженерно зобов'язані були це зробити, інакше б це призвело до інших наслідків. При проведенні цих робіт так склалося, що у мене якраз проводили обшуки, я втратив управлінський контроль. Але враховуючи стан самої інженерної структури насосної станції від засувок до водопроводу і заміни зворотного клапану стався витік під великим тиском. Звичайно, що це привело до того, що постраждав наш працівник. На сьогодні він почувається задовільно. У нього був легкий струс мозку і розсічення.

- Аварії у Світловодську, після яких по декілька днів не було води, пов'язані між собою, це одне й те саме обладнання?

- Останнім часом було чотири зупинки: три від наслідків війни й одна — те, про що ми щойно прокоментували. І у Світловодську два із них - це повне знеструмлення дві доби, що привело до спустошення всі мережі водопостачання - 800 кілометрів по Кропивницькому, а загалом 1 929 кілометрів мереж. Це цілодобова робота.

Ви бачили, що відбувається — відкритий телеграм-канал «Дніпро-Кіровоград», з яким мають контакт споживачі 24/7, де ми з-поміж іншого отримуємо і наклепи на нас і все, що там є. Серед іншого ви бачили, що відбулося, тут сьогодні немає одного з двох моїх радників — Сергія Кареліна. Я просив вибачення і знову перепрошую, я його вислів не підтримую, засуджую. Хто б на нас що не говорив, ми всім бажаємо здоров'я й усього найкращого, і робимо свою роботу, все, крапка.

[caption id="attachment_146366" align="aligncenter" width="640"] Скріншоти з фейсбук-сторінок Сергія Кареліна та ОКВП "Дніпро-Кіровоград"[/caption]