Підвищення тарифів та Wi-Fi без електроенергії: актуальні запитання до провайдера Shtorm.Net

Перегляди: 1948

Компанія Shtorm.Net надає телекомунікаційні послуги на Кіровоградщині з 1999 року. Послугами компанії користуються організації та приватні особи у Кропивницькому, Новоукраїнському та Олександрійському районах.

Через повномасштабну війну та російські ракетні обстріли інтернет-провайдер, як і всі українці, зустрівся з низкою складнощів, серед яких і проблеми з електропостачанням.

Ви є у Telegram? Підпишіться на наш телеграм-канал, там ми часто повідомляємо те, про що на сайті не пишемо: https://t.me/cbnua

Журналісти CBN завітали до команди підприємства та дізналися, як нині працює Shtorm.Net. Насамперед директор підприємства Роман Воронков показав обладнання, яке забезпечує безперебійну роботу центральних вузлів.

- Це промисловий генератор, яким забезпечені всі наші центральні ядра – це вузли, які ніколи не вимикаються, за будь-яких обставин. Якщо зникає електроенергія на більш як 4-6 годин у момент блекаутів, вони все одно працюють. Підтримують роботу основних вузлів, які вже живлять районні, а далі ще дрібніші вузли. У нас різні потужності. У середньому - 15-20 кіловат. Наприклад, у перший блекаут ми за день спалили 400 літрів пального. Така машина може за годину використовувати 5-6 літрів пального.

[caption id="attachment_147188" align="alignnone" width="640"] Генератор, яким забезпечені всі центральні ядра[/caption]

Також є компактна версія генератора, що дозволяє інженерам приїздити на будь-який вузол, де зникло живлення. І коли ми не розуміємо скільки буде часу потрібно, аби розв'язати проблему, інженери під'єднуються до вузла і заживлюють його, поки необхідно. Це такий спосіб підтримувати роботу вузла. Щодо кількості важко сказати, адже вони виходять з ладу, ми їх часто ремонтуємо. У нас їх десятки.

У мирні часи ми використовували генератори у якихось екстрених випадках. Якщо раніше це була якась надзвичайна ситуація, то зараз такі ситуації виникають щодня. Тому швидко зношуються ресурси, заміну масла робимо щотижня. Генератор на повному баці може працювати десь 5 годин, але якщо є пальне поруч, то можна підливати.

За словами Романа, компанія нещодавно отримала павербанки великої ємності (з літієвими батареями) для своєї роботи. В Україні їх немає, замовляли їх за кордоном. Довго розбиралися на митниці. І тепер замість генератора, який постійно гудить і потребує пального, будуть використовувати ці павербанки, які можуть підтримувати роботу вузлів до 5-10 годин, в залежності від масштабу вузла.

[caption id="attachment_147190" align="alignnone" width="640"] Павербанки великої ємності (з літієвими батареями)[/caption]

Сергій Прокопчук, енергетик компанії, розповів про забезпечення безперебійного живлення вузлів:

- Це майстерня, де ми перевіряємо стан наших акумуляторів, безперебійників та інших пристроїв. Працюємо зараз напружено, адже з режимом відключення світла 2/2 години акумулятори не витримують, обладнання перестає працювати у нормальному режимі. У нас працює вся команда, аби забезпечити людям інтернет, іноді ми їздимо і в комендантську годину. Можемо тут у майстерні зарядити 5 акумуляторів.

Провідний інженер Shtorm.Net Геннадій Токар показує свою частину турбот:

- Моя робота – системне адміністрування. На моніторі комп'ютера я слідкую за графіками підключення абонентів, проходження трафіку по ділянках мережі, радіотехнічних об'єктах. Також – за несправностями, аби їх швидко усунути. Якщо я бачу помилку, тоді телефоную мобільній бригаді і вони ремонтують. Як швидко виконають роботу - залежить від їхнього розташування.

[caption id="attachment_147194" align="alignnone" width="640"] Провідний інженер Shtorm.Net Геннадій Токар[/caption]

Роман Воронков показав і обладнання, яке вийшло з ладу, адже воно не розраховане на таку інтенсивність роботи. Обладнання купують нове, попри деякі проблеми у закупці.

[caption id="attachment_147193" align="alignnone" width="640"] Обладнання, яке вийшло з ладу[/caption]

Також Роман розповів про абонплату, перерахунки тарифів, активні та пасивні мережі. Це те, що найбільше цікавить абонентів Shtorm.Net:

- Ми два роки не чіпали тему щодо підняття тарифів, і намагалися до останнього тримати ті ціни, які у нас були. Але нині склалася ситуація, коли вартість пального у декілька разів підняли, а у нас це теж велика витратна частина, бо машини цілодобово курсують по області - це понад 10 екіпажів. Кожна бригада складається з двох інженерів. Вони мають авто, у якому є все необхідне, аби відремонтувати чи проаналізувати роботу мережі.

Також в Україні переглянули тарифи на електричну енергію для підприємств, втричі більше, ніж було до цього. Дехто говорить, що ми перекладаємо свої витрати на клієнтів, але це взагалі не так. Витрат дуже багато, і ми не бажаємо їх ні з ким розділяти, але для того, аби механізм працював, треба змінюватися, розвиватися і ставати кращими, а це веде до здорожчання.

Нині робити перерахунки складно, адже це дуже несистемна ситуація. Ми намагаємося підходити в індивідуальному порядку, якщо це наша проблема, то ми її вирішуємо за короткий час і робимо перерахунки. Але якщо звернення з приводу того, що людина не користувалася інтернетом, бо не було світла, то – це зовсім інше. Коли зникає світло, і абонент не користується інтернетом, то в цей час ми живимо мережу, закуповуємо додаткові акумулятори, витрачаємо пальне на генерацію вузлів, і робота у нас не зупиняється.

Щодо активних мереж: на кожному будинку знаходиться активний вузол, який має живитися для того, щоб у людей був зв'язок. Це зазвичай у багатоповерхівках. І якщо людина буде живити свій роутер, то нічого з цього не вийде, поки не буде працювати обладнання, яке знаходиться на будинку.

А пасивні системи - це коли оптика заходить прямо у квартиру, і немає на будинку активного обладнання. Зараз люди намагаються розібратися, і часто запитують, чи можна під'єднатися оптикою на активних мережах, так - можна, але це нічого не дасть. Тому треба спочатку узгоджувати з компанією, чи може вона надати доступ до пасивної системи (PON).

Вже декілька років всі нові об'єкти, які ми під'єднуємо - це пасивні мережі. І назвати їх кількість важко. Нині ми знайшли обладнання, яке зможе нам допомогти, але у виробника велика черга, і вони на декілька місяців взяли передплати, і не можуть виконати нам це замовлення. І як тільки виробник дасть нам обладнання, ми почнемо робити так, щоб активні вузли могли працювати без електричної енергії.

Фото: Ігор Філіпенко, CBN.