Пішохідні зони - пішоходам. Де тепер можна кататися на електросамокатах та велосипедах?

Перегляди: 1844

Тепла весняна погода відкриває українцям можливість пересуватися альтернативними видами транспорту. На дорогах та у пішохідних зонах вже почали з‘являтися велосипеди, а також електросамокати та моноколеса - екологічний транспорт.

Відтепер рухатись на електросамокатах треба буде по велодоріжках, а якщо їх немає — по крайній правій смузі проїзної частини, або по узбіччю. Рух на електротранспорті пішохідними зонами, тротуарами забороняється задля забезпечення безпеки пішоходів.

Ви є у Telegram? Підпишіться на наш телеграм-канал, там ми часто повідомляємо те, про що на сайті не пишемо: https://t.me/cbnua

До недавнього часу в українському законодавстві та ПДР малі електричні засоби пересування не були визнані транспортними засобами, через що їхні власники вважалися пішоходами. Відтепер електросамокати та моноколеса вважаються транспортом і в разі ДТП водія цього транспорту вже не визначатимуть як пішохода, як це було раніше.

17 березня президент України Володимир Зеленський підписав законопроєкт про деякі питання використання транспортних засобів, оснащених електричними двигунами.

У законопроєкті поділили легкі електричні транспортні засоби на дві категорії:

Легкі персональні електричні транспортні засоби мають від одного колеса, електродвигун потужністю до 1000 Вт (середня потужність електросамоката приблизно 350Вт) та розвивають максимальну швидкість до 25 км/год. Для кермування цими транспортними засобами не передбачена наявність посвідчення водія, реєстрації та номерного знаку.

Низькошвидкісні легкі електричні транспортні засоби - ті, що можуть їхати зі швидкістю 10-50 км/год, мають від двох коліс та у спорядженій масі триматимуться в діапазоні до 600 кілограмів. Для кермування цими транспортними засобами знадобиться посвідчення водія та шолом.

Відтепер у законодавстві чітко прописано - електросамокати та моноколеса це транспортні засоби, а їх кермувальники перестали бути пішоходами.

[caption id="attachment_153961" align="alignnone" width="640"] фото Ігоря Філіпенка, CBN[/caption]

Окрім елетросамокатів та моноколес на дороги міста традиційно повертаються велосипеди. На відміну від нововведених транспортних засобів для велосипедів давно існують правила дорожнього руху:

  1. Рухатися по дорозі на велосипедах дозволяється особам, що досягли 14-річного віку.
  2. Велосипед повинен мати справні гальма, звуковий сигнал, бути обладнаним світловідбивачами (світлоповертачами): спереду – білого, позаду – червоного, по боках – жовтогарячого кольору.
  3. Велосипедисти повинні рухатися по велодоріжках, а якщо їх немає — по крайній правій смузі проїзної частини, в один ряд (також можна їздити по узбіччю, не заважаючи пішоходам.
  4. Під час руху по проїзній частині, перед зупинкою, перестроюванням, поворотом або розворотом велосипедисти зобов’язані подавати попереджувальні сигнали:

- поворот або перестроювання праворуч: витягнута права рука;

- поворот або перестроювання ліворуч: витягнута ліва рука зупинка: піднята догори будь-яка рука.

Визначення ж правил руху для моноколес та електросамокатів очікується у найближчому майбутньому.

«Зміни в ПДР для електросамокатів та моноколес чекаємо найближчим часом», - розповів CBN речник патрульної поліції Кіровоградської області Дмитро Поперешняк. Також він додав, що повідомлення про порушення ПДР велосипедистами, керманичами самокатів та моноколес фіксуються, але окремо статистика саме таких порушень не ведеться.