Куди утекло 14 тисяч гривень? «Дніпро-Кіровоград» нарахував кропивничанці борг за воду

Перегляди: 4397

Кропивничанка Ніна Беженарь має борг у 14 тисяч гривень за 500 кубів води, який нарахували їй в ОКВП «Дніпро-Кіровоград». Жінка не погоджується з цим рішенням, стверджує, що стався порив води, та доводить свою правоту в суді.

Ніна Беженарь розповіла журналістам CBN передісторію появи боргу.

Ви є у Telegram? Підпишіться на наш телеграм-канал, там ми часто повідомляємо те, про що на сайті не пишемо: https://t.me/cbnua

У будинку на Новомиколаївці жінка проживає з 2012 року, відтоді має й лічильник на воду, впродовж цього часу боргів не мала, як і витрат води, наближених до цифри у 500 кубометрів.

«19 вересня у 2020 році у мене сталася біда, вийшов із ладу фільтр, я відкрила колодязь і побачила, що він наполовину у воді. Я зателефонувала нашому контролеру, Ніні Тимошенко, і повідомила про це. Вона якраз була неподалік і зайшла приблизно о 16:00 годині. Подивилася, вичерпали воду, контролер залізла в яму, перетелефонувала у водоканал. Потім вона перевірила лічильник, він працював. Вона зробила акт, що пломба не порушена. Вона ж мені порекомендувала перетелефонувати у водоканал, написати заяву. Через те, що це був кінець робочого дня, п’ятниця, вже нікого було викликати. Я зателефонувала своєму знайомому, він приїхав і перекрив воду до понеділка», - розповідає Ніна Франківна.

[caption id="attachment_172067" align="alignnone" width="640"] Фото: Ігор Філіпенко, CBN[/caption]

У понеділок, 22 вересня, жінка прийшла у водоканал писати заяву, там їй одразу нарахували борг – 10 600 грн за показниками лічильника, які зафіксувала контролерка у відповідному акті, але, як говорить Ніна Беженарь, вона цього акту не отримувала.

«Я пішла у відділ там, де знімають лічильники на перевірку. Мені сказали прийти завтра. Ще мені сказали написати заяву на комісію, я написала. У мене уже був борг, а лічильник знаходився ще в ямі. 23-го числа зняли лічильник, я запитала, що могло статися з ним, мені сказали, що подивляться. 29 вересня лічильник поставили, сказали, що він справний. Я перепитала, чи це можливо взагалі, як могло витекти 502 куби води?», - додала кропивничанка.

6 жовтня було засідання комісії, але без присутності Ніни Беженарь, вона не мала запрошення. Після 6 жовтня жінка пішла у водоканал, де їй повідомили рішення - реструктурувати борг.

«Потім водоканал подав на мене в суд. Я звернулася до центру надання вторинної правової допомоги у Кропивницькому, там мені надали адвокатку. Вона зібрала усі мої платіжки, усі документи, що в мене є. Суд скасував рішення щодо виплати боргу. Пройшов деякий час і водоканал знову подав на суд. І я знову з допомогою адвоката відправилася на суд. Там я вже особисто усе розповіла. Суддя сказала, що все розуміє, але у мене немає акта про поломку лічильника. І знову мені присудили виплатити борг, вже майже 14 тисяч гривень», - розповідає кропивничанка.

[caption id="attachment_172065" align="alignnone" width="640"] Фото: Ігор Філіпенко, CBN. Ніна Беженарь[/caption]

Журналістка CBN також звернулася до контролерки Ніни Тимошенко, яка була у Ніни Беженарь в день, коли стався порив.

«Нехай жінка підходить в абонвідділ, її боргу зроблять реструктуризацію. Я в такому випадку нічим не можу допомогти. Якщо був порив і вода бігла, то так по лічильнику воно і набігло. Це хай вирішує керівництво, я такими питаннями не займаюся», - сказала жінка.

Як кропивничанка отримала борг з точки зору підприємства, нам пояснив начальник юридичної служби ОКВП «Дніпро-Кіровоград» Олександр Слюсар.

«До нас зверталася споживачка, вона подала документи на комісію, мотивуючи тим, аби ми зняли куби, зафіксовані лічильником. Стався, чи не стався порив, ми його не фіксували. Споживачка до нас не зверталася із питанням, аби зафіксувати порив у неї. У 2021 році вона звернулася на комісію, яка створена підприємством, щоб розв'язувати спірні питання. Комісія, розуміючи майновий стан, вирішила дати реструктуризацію заборгованості на 60 місяців, місячний платіж складав 166 гривень у місяць. Це не було обтяжуючим для споживачки», - розповідає Олександр Слюсар.

[caption id="attachment_172066" align="alignnone" width="640"] Фото: Ігор Філіпенко, CBN. Олександр Слюсар[/caption]

Жінка пропозицію проігнорувала. У зв'язку з цим у 2022 році підприємство звернулося до суду.

«Рішення суду винесли у жовтні 2023-го. Споживачка скористалася наданими їй правами, вона подала усі документи до суду, і процесуальні заяви, як того вимагає законодавство. Суд це питання розглядав і виніс відповідне рішення щодо правомірності нарахування послуг і заборгованості. Рішення суду винесли на користь підприємства. Якщо споживачка вважає, що її права порушили, то вона має право оскаржити це у судовому порядку, подати апеляційну скаргу»,- додав начальник юридичної служби.

Ніна Франківна знову звернулася до центру надання вторинної правової допомоги у Кропивницькому, з яким співпрацює адвокатка Наталія Язан, яка захищає інтереси кропивничанки.

«Позивачка звернулася за правовою допомогою через суму боргу, яку нарахували за вересень, коли сталася помилка безпосередньо в колодязі, який знаходився на подвір'ї відповідачки. Скажімо так, не з причини дій відповідачки сталася поломка у колодязі. Від цього і зламався лічильник, і були нараховані великі об’єми за один день», - розповіла CBN Наталія Язан.

«Ми заперечуємо цей борг. Тому що пояснювали, що сталося, і що поломку треба було зафіксувати, але так складається, на жаль, 99% населення в Україні не володіють юридичною освітою, і не знають, як правильно захистити свої права у такій ситуації, - додала адвокатка. - Ми подали відзив (заперечення) на позовну заяву із своїми запереченнями. Проте, наразі є рішення Кіровського районного суду, яке винесли 4 жовтня, де все-таки задовольнили повністю позов «Дніпро-Кіровоград» і ухвалили стягнути повну суму заборгованості», - додала адвокатка.

Надалі Наталія Язан та Ніна Беженарь приймуть рішення щодо оскарження рішення в апеляційному суді, адже пенсіонерка вважає його несправедливим, а суму боргу непосильною для неї.