Подорожчання проїзду у маршрутках Кропивницького: активісти проаналізували розрахунки перевізників

Перегляди: 709

Наскільки обґрунтованими є розрахунки підвищення вартості проїзду у громадському транспорті Кропивницького.

Цьому була присвячена зустріч у пресцентрі CBN з викoнавчою директoркою ГО «Територія успіху» Інгою Дуднік.

Ви є у Telegram? Підпишіться на наш телеграм-канал, там ми часто повідомляємо те, про що на сайті не пишемо: https://t.me/cbnua

Як повідомлялося раніше, перевізники надали обґрунтування підвищення вартості проїзду до 9,5 грн.

За словами Інги Дуднік, активісти опрацювали дані по 7 перевізникам і 22 маршрутам. За основу вони взяли критерії самих перевізників. Це кількість перевезених пасажирів, вартість палива, мастильних матеріалів, запасних частин, загальний пробіг за рік, довжина маршруту, кількість автомобілів, кількість днів на рік, які перевізник планує обслуговувати маршрут, тривалість робочого часу, коригуючий коефіцієнт на паливо та додаткові витрати.

Активісти порівняли дані за 2020-й і 2017-й, коли теж проходила процедура підвищення тарифу.

Як підкреслила Інга Дуднік, через відсутність документального підтвердження є питіння до цих показників.

«Жодної методології об’єктивного розрахунку пасажиропотоку немає. Останній раз офіційно його заміряли у 2013 році», — заявила активістка.

Зазначимо, що обстеження пасажиропотоків у Кропивницькому та їх опрацювання проводив Харківський національний автомобільно-дорожній університет за рішенням виконкому від 08.11.2012 року № 942.

Якщо взяти цифри перевізника по витратам на паливно-мастильні матеріали та порахувати самостійно, вийде невідповідність, зазначила вона: «Начебто різниця в кілька копійок, але на загальний кілометраж це дає тисячі гривень».

Крім того, громадська організація з’ясувала, що перевізники закладають більшу вартість палива: в декого вона перевищує середню ціну на АЗС Кіровоградщини на 12 відсотків.

За даними, які перевізники надали у 2020 році, у порівнянні з 2017-м довжина маршруту №4 збільшилась на 2,8 км, на 134-му – на пів кілометра, на 11-му зменшилась на 5,1 км, а на 126-му —на 3,6 км.

ГО «Територія успіху» зробила наступні висновки, які стосуються перевізників:

- всі дані є розрахунковими і документально не підтвердженими,

- є розбіжності між даними за 1017-й та 2020-й,

- кількість водіїв, яка вкладається у собівартість перевезень, фізично не може забезпечити якісні послуги,

- відслідкувати та проаналізувати адміністративні витрати неможливо,

- некоректно вказана довжина маршрутів тощо.

Активістка заявила про систематичні порушення умов договорів з боку перевізників. Наприклад, у п. 2.4.5 вимоги щодо організації перевезення вказано, що впродовж двох тижнів з моменту підписання Договору перевізники за власні кошти мають обладнати всі автобуси засобами gps-моніторингу, підключити їх до системи обраного виконавця з подальшим оприлюдненням їх даних у загальнодоступних інтернет-сервісах. Цей пункт не виконується вже 3 роки.

Під час карантину перевізники просто відмовились возити пасажирів, порушивши п. 2.4.23 договору: «Забороняється зупиняти (призупиняти) або виконувати інші дії щодо припинення обслуговування маршруту автобусами за винятком дострокового розірвання цього договору за згодою сторін».

Також перевізники порушують п. 2.4.24. договору щодо заборони зменшувати або збільшувати кількість транспортних засобів, яка встановлена паспортом маршруту, що випускається на лінію.

Через відношення перевізників до громади міста, тобто до тих, від кого вони хочуть грошей, активістка зізналась: «Я дуже рада, що наше місто наповнюється комунальним транспортом, але часто у містян немає альтернативи маршрутникам».

ГО «Територія успіху» напрацювала наступні рекомендації, щоб ринок перевезень став прозорим:

- провести дослідження пасажиропотоків,

- обладнати автомобілі валідаторами для переходу на безготівкову форму розрахунку,

- обладнати маршрутки GPS-навігатором, щоб була можливість в онлайн-режимі спостерігати за рухом маршруток, як це зробили для комунального транспорту,

- встановити відповідальність на рівні розірвання угод з перевізниками в разі не виконання ними умов договору.

Зазначимо, що  представників міського управління розвитку транспорту теж запрошували на пресконференцію, але вони не прийшли. Тож поспілкуватися з ними можна буде 26 лютого у міськраді (каб. №426) о 9.00, де відбудеться публічне громадське обговорення підвищення вартості тарифів.