Чи варто купувати на вторинному ринку Lanos або Nexia, і яка між ними різниця
Автомобілі марок Lanos та Daewoo Nexia на вторинному ринку одні з найдешевших. Після перекриття краника «нульового розмитнення» для багатьох купити одну із них може бути єдиною можливістю придбати автомобіль. Однак обидві ці моделі мають не найкращу репутацію - небезпечні, незручні та ті, які часто ламаються. Експерти Avto.pro допоможуть купити якісні запчастини на «Део Ланос» і розібратися, чи є в цьому зерно істини, чи йдеться про стереотип.
Автомобіль Lanos має безліч втілень на ринку і відомий під різними іменами у різних збірках. Одне з цих імен - Chevrolet Lanos виробництва України (Запоріжжя), також відомий український ZAZ Lanos. Проте створена модель була у Південній Кореї 1997 року — у концерні Daewoo. І її основне призначення, озвучене розробниками, - замінити на ринку Daewoo Nexia. Однак позбутися Nexia виявилося не так просто: модель мала таку стійку популярність, що в 2008 році виробник здався і відродив бренд. Автомобіль поміняв екстер'єр, салон і оснащувався двома двигунами — 1,5 або 1,6-літровим, відповідно на 90 або 109 к. с. Саме ці авто сьогодні заполонили українську вторинку, оригінальну стару Nexia 90-х ви навряд чи там відкопаєте, тож про неї говорити немає сенсу.
Якщо Nexia все більш-менш однакові і відрізняються лише двигуном, Lanos має безліч модифікацій, комплектацій та версій. Найбільшою популярністю користуються авто корейської збірки — Daewoo Lanos, які є в трьох кузовах: седан, тридверний хетчбек і п'ятидверний. Двигун можна знайти на 1,4 л (75 к. с.), на 1,5 л (86 к. с.), на 1,6 л (106 к. с.). Український Chevrolet Lanos продається з мотором на 1,5 л, а ZAZ Sens - ще й з 1,3-літровим.
Незважаючи на те, що оновлені Nexia випереджають Lanos на ціле покоління, обидві моделі безнадійно застаріли в 2022-му. З сучасних функцій в них можна зустріти кондиціонер і ABS. У салоні обох об'єктивно мало місця і невисокий рівень комфорту, проте зовні Lanos вважаються цікавішими, тим більше можна вибрати кузов.
Що стосується технічного стану, він залишає бажати кращого, тому що більшість авто побувало в таксі. Завдяки інтенсивній експлуатації вони мають величезну різноманітність дефектів, спільним місцем серед яких є проблеми з корозією. Тому купувати їх ми радимо лише після ретельної багаторівневої перевірки спеціалістів або як короткочасне вирішення термінової проблеми.