У Кропивницькому батьки дітей з особливими освітніми потребами виступили проти масового звільнення асистентів вчителів (фото)

Перегляди: 672

Сьогодні, 29 серпня, представники від батьків та асистентів, які працюють з дітьми з особливими освітніми процесами зібралися під міською радою, щоб підписати звернення до міської та обласної влади з проханням звернути увагу на масові звільнення педагогів, що допомагають дітям у здобуванні інклюзивної освіти.

Ви є у Telegram? Підпишіться на наш телеграм-канал, там ми часто повідомляємо те, про що на сайті не пишемо: https://t.me/cbnua

За словами мами хлопчика з особливими освітніми потребами Ольга Топор, школа відмовилася продовжувати контракт з їхньою асистенткою, аргументуючи це тим, що вчителька мови та літератури не може асистентувати. При цьому умова для цієї роботи - наявність вищої педагогічної освіти, що передбачає і спеціальність вчителя мови та літератури.

"Враховуючи норми законодавства про інклюзивну освіту, моїй дитині передбачені корекційні години та асистент вчителя у класі. Це було передбачено, з п'ятого класу класу у нас в класі є асистент вчителя. Цього року нам сказали, що враховуючи той факт, що батьки класу проголосували за дистанційне навчання всього класу, асистент вчителя не потрібен. Але вже два з половиною роки було дистанційне навчання і вони працювали. Сьогодні я була у директорки і мені сказали, що асистент вчителя не може бути мовником. Але наша асистентка - вчителька мови. На моє питання якою повинна бути освіта, мені відповіли, що вища педагогічна", - розповідає жінка.

Схожа ситуація склалася і в інших школах міста. Батьки та представники асистентів прийшли під будівлю міськради, щоб з'ясувати, на яких підставах було прийняте рішення про звільнення педагогів.

"Нам у відділі, який відповідає за інклюзію, сказали, що ваканції відкриті. Нам шукають асистентів. Але поки вони нам не передбачені, бо форма навчання - дистанційна", - зазначає Ольга Топор.

На питання батьків та педагогів вийшла відповісти очільниця міського департаменту освіти Лариса Костенко.

"Якщо навчання дистанційне, то ми будемо підбирати таких асистентів вчителів, які зможуть адаптувати та пояснювати матеріал. Асистенти вчителів будуть, тільки не ті, які раніше сиділи у класі і допомагали фізично, а ті, які спроможні допомогти дитині освоїти матеріал. Ми проводили батьківські збори, на яких батьки визначали форму навчання. Якщо діти навчаються очно, то ніяких питань щодо призначення асистентів немає, це стандартна ситуація. Вчитель призначається залежно від висновків інклюзивно-ресурсного центру. Якщо дистанційне навчання, то ми будемо ще спілкуватися з претендентами на посади асистентів, щоб підібрати компетентних вчителів, які зможуть адаптувати та донести матеріал, тому що як раніше цей процес реалізовувати не буде можливості. У нас є це три дні, тому ми можемо це зробити", - зазначила посадовиця.

Оскільки у батьків було ще багато питань щодо організації навчання їх дітей, у тому числі і щодо співпраці між учнем та асистентом, то поспілкуватися з ними Лариса Костенко запропонувала в індивідуальному порядку.


Фото: Ігор Філіпенко, CBN