У Кіровоградській ОВА спростовують звинувачення у нецільовому використанні гуманітарки на понад 2 млн грн

Перегляди: 2192

Держаудитслужба звинувачує Департамент соціального захисту населення Кіровоградської ОВА у нецільовому та неефективному використанні гуманітарки, що стало причиною фінансових збитків, але департамент ці звинувачення спростовує.

Як зазначає Держаудитслужба, фахівці Східного офісу під час ревізії виявили нецільове використання гуманітарної допомоги на понад 2 млн грн, а також неефективне використання гуманітарної допомоги на 377,7 тис. грн.

Ви є у Telegram? Підпишіться на наш телеграм-канал, там ми часто повідомляємо те, про що на сайті не пишемо: https://t.me/cbnua

Фінансову діяльність департаменту перевіряли за період з 24 лютого 2022 року по 31 жовтня 2022 року.

Всього, як зазначають у Держаудитслужбі, департамент допустив фінансових порушень на майже 2,4 млн грн унаслідок недотримання вимог законодавства щодо використання гуманітарної допомоги.

Аудитори розповідають, що у 2022 році департамент отримав від Міжнародної організації з міграції (МОМ) цільову гуманітарну допомогу на загальну суму 32,5 млн грн. Цю допомогу департамент мав розподілити між територіальними громадами Кіровоградської області та/або центрами компактного поселення переселенців на Кіровоградщині для задоволення їх базових потреб. Проте департамент розподілив та видав гуманітарну допомогу МОМ декільком закладам охорони здоров’я Кропивницького для власних потреб, а не для переселенців. Таким чином гуманітарну допомогу МОМ на понад 2 млн грн використали не за цільовим призначенням.

Окрім того, аудитори стверджують, що керівництво департаменту не розробило розпорядчих документів щодо отримання та безоплатної передачі гуманітарної допомоги МОМ. Також немає розпорядчих документів щодо повноважень та завдань комісії з організації та розподілу майна, а також відсутній контроль за цільовим використанням гуманітарної допомоги МОМ територіальними громадами та центрами розміщення переселенців. Зрештою, все вказане призвело до неефективного використання гуманітарної допомоги МОМ на 337,7 тис. грн.

На брифінгу з метою спростування опублікованої аудиторами інформації виступив директор Департаменту соціального захисту ОВА Олександр Догаров.

«Дійсно, чине законодавство, яке регулює бухгалтерський облік, вимагає, щоб усі товаро-матеріальні цінності, які знаходяться у віданні будь-якої організації були відповідно обліковані та оцінені. Ми повинні були всі ці вантажі обліковувати в електронній державній системі гуманітарної допомоги Офісу Президента, ми проводили облік цих вантажів саме на тій платформі. Але, на жаль, вона існувала лише до вересня минулого року. На сьогодні електронного обліку цієї допомоги ми не маємо. Але ми розуміємо, що ми повинні сортувати це майно, оцінювати його, а вже потім віддавати громадам. Гуманітарна допомога надходила до нас вагонами, по 3-5 вагонів. Зрозуміло, що департамент не мав можливості сортувати та оцінювати це майно. Ми отримали його у вигляді ящиків та пелет. Під час селекторної наради з Офісом Президента, дійшли до того, що на сьогодні ми не повинні були оцінювати та сортувати майно, а віддавати ці товари тими партіями, які ми отримували», - зазначає чиновник.

Окрім того, директор розповів, що у документації зазначено, що гуманітарна допомога з Кропивницького надавалася іншим областям на загальну вагу 108 тонн. Зокрема, така допомога надавалася Краматорську, Києву, Сумам та Чернігову. Її відправляли під час військової агресії, коли ці території найбільше постраждали. Керівники цих громад зверталися до ОВА з проханням надати можливу допомогу цим територіям. На переконання юристів ОВА, прямої заборони робити це ОВА не мала. Враховуючи військову ситуацію та наслідки військової агресії рф для населення, за словами Олександра Догарова, область була зобов'язана надати допомогу сусідам.

«Гуманітарна допомога надавалася нашою робочою групою і, відповідно до прийнятих рішень, безпосередньо територіальним громадам. Потім територіальні громади передавали їх установам, де проживали переселенці, малозабезпечені верстви населення. І кожна громада. Кожна громада - це орган місцевого самоврядування. Військова адміністрація не має повноважень надавати вказівки, якій категорії населення відправляти цю допомогу. Рішення органів місцевого самоврядування є самостійним рішенням», - зазначив посадовець.

Окрім того, як приклад нібито неефективного, за версією аудиторів, розподілу гуманітарної допомоги він навів досвід Компаніївської громади.

«Неефективно використала майно на загальну суму понад 60192 тис. грн. А саме 74 переселенців отримали по 18 рушників на одну людину. А також одній особі видали 32 мочалки. Але я хотів би вам показати, що таке мочалки та рушники. Мочалку кидати треба у воду, вона виростає, ми її дістаємо і ось вона у нас така є. Скільки її разів можна використати. Я вважаю, що на один день одній людині треба не менше 30 мочалок. Ефективне чи неефективне використання? Я вважаю, що ефективне», - зазначив Олександр Догаров.

[caption id="attachment_152976" align="alignnone" width="640"] Мочалки з гуманітарної допомоги
Фото: Олена Павлюк, CBN[/caption]


Джерело: Управління Східного офісу Держаудитслужби у Кіровоградській області

брифінг директора Департаменту соціального захисту ОВА Олександра Догарова