На маршрутах у Кропивницькому курсує шість автобусів-«гармошок»

У Кропивницькому на маршрутах громадського транспорту працює шість автобусів -«гармошок», ще два знаходяться в резерві.
Про це на брифінгу розповів начальник управління транспорту і зв’язку Кропивницької міської ради Віктор Житник.
У кінці 2024 року комунальне підприємство «Електротранс» отримало 10 нових зчленованих автобусів, які відомі як «гармошки». Проте через російські хакерські атаки тривалий час цей транспорт не могли зареєструвати, тому на дорогах Кропивницького вони з'явилися пізніше.
Як повідомляло CBN, наприкінці грудня 2024 року у Кропивницькому почав курсувати перший зчленований автобус.
«Три автобуси зараз працюють на 274-му маршруті, два автобуси — на 111-му маршруті. Вчора один автобус маршруту 126А запустили з кінцевої по вулиці Кульчицького. По суті, 126А дублює 103-й маршрут, але він їде тільки до площі Богдана Хмельницького. 126А більш ніж удвічі довший за 103-й, однак обидва продовжують функціонувати. На 103, як і раніше, працюють дві машини, які рухаються за звичним графіком. Від площі Богдана Хмельницького вони прямують далі на Нову Балашівку», - розповів Віктор Житник.
Натомість автобус 126А розвертається на площі Богдана Хмельницького. Повний оборотний рейс займає приблизно 50 хвилин – це включає один рейс у прямому напрямку та зворотний до кінцевої зупинки. Перший запуск рейсу пройшов із невеликою кількістю пасажирів, проте вже наступного дня їхня кількість зросла.
Цей транспорт закупили для розв'язання найактуальніших питань. Його пускатимуть на маршрути, де спостерігається найбільший пасажирообіг, оскільки автобуси мають велику пасажиромісткість. Також комунальне підприємство має гострий дефіцит водіїв, тому за допомогою такого транспорту сподіваються дещо компенсувати нестачу працівників.
Комунальне підприємство «Електротранс» має у своєму розпорядженні 55 звичайних автобусів та 41 тролейбус. До норми, яка передбачає на таку кількість транспорту певну чисельність робітників, підприємству не вистачає 30 водіїв.
Також Віктор Житник розповів про спробу запустити зчленований автобус ще на один маршрут, але виникли певні проблеми:
«Цей транспорт потребує більшої площі для розвороту на кінцевій зупинці. Це не за мірками великих міст, а саме для Кропивницького. Через це виникають певні проблеми. Ми планували запустити його ще й на маршрут 116 і навіть провели кілька пробних поїздок. Однак на Никанорівці не вдалося забезпечити належні умови безпеки – як для самого транспорту і водія, так і для інших учасників дорожнього руху. На кінцевій зупинці в районі Никанорівки не вистачає місця для його безпечного розвороту», - зазначив посадовець.
Зараз комунальне підприємство має вісім справних зчленованих автобусів, із яких шість працюють на маршрутах, а два знаходяться в резерві. Ще два автобуси вже працювали на маршрутах, але до них потрібно докупити деякі запчастини.