Оформлення державних соцдопомог: що зміниться з вересня

З 1 вересня оформлювати державні соціальні допомоги можна буде онлайн - на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України, також розповідаємо де та як їх можна оформити на Кіровоградщині.
Раніше 39 видами державних соцдопомог опікувалося Міністерство соціальної політики, сім'ї та єдності України. З 1 липня ці виплати призначає Пенсійний фонд України, вони стосуються таких категорій населення:
– внутрішньо переміщені особи;
– особи з інвалідністю;
– громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи та учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС;
– діти, батьки яких не сплачують аліменти;
– військовослужбовці, яких звільнили з військової строкової служби;
– студенти (курсанти) закладів фахової передвищої та вищої освіти;
– особи, які не працюють та досягли загального пенсійного віку, але не набули права на пенсійну виплату;
– діти, яких виховують у багатодітних сім’ях, та діти-сироти.
З 1 вересня оформити ці соцдопомоги можна через вебпортал електронних послуг ПФУ. До того часу документи потрібно подавати до відповідних установ:
- найближчі сервісні центри ПФУ. В Кропивницькому вони знаходяться за адресами:
- вул. Архітектора Паученка, буд. 41/26;
- вул. Євгена Маланюка, буд. 15;
- вул. Дарвіна, буд. 29;
- вул. Соборна, буд. 7А (сектор обслуговування військовослужбовців та деяких інших категорій громадян);
- на Кіровоградщині сервісні центри є в таких населених пунктах:
- місто Бобринець - вул. Незалежності, буд. 78,
- селище Компаніївка - вул. Паркова, буд. 12,
- місто Олександрія - площа Соборна, буд. 8,
- селище Петрове - вул. Святкова, буд. 20,
- місто Світловодськ - вулиця Холодноярська, буд. 1В,
- селище Онуфріївка - вул. Лісопаркова, буд. 68,
- місто Знам’янка - вул. Полтавська, буд. 7/55,
- селище Олександрівка - вул. Незалежності України, буд. 82,
- місто Новоукраїнка - вул. Соборна, буд. 66/17,
- селище Добровеличківка - вул. Незалежності, буд. 112,
- місто Мала Виска - вул. Центральна, буд. 62,
- місто Новомиргород - вул. Л. Українки, буд. 36/4,
- місто Долинська - вул. Центральна, буд. 137,
- селище Кам’янець - вул. Криворізька, буд. 10,
- селище Голованівськ - вул. Соборна, буд. 48,
- селище Новоархангельськ - вул. Центральна, буд. 71,
- селище Вільшанка - вул. Лагонди, буд. 30,
- місто Благовіщенське - вул. Ореста Гуменюка, буд. 7,
- місто Гайворон - вул. Свободи, буд. 20/10;
- до уповноважених осіб виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідної територіальної громади або ЦНАП;
- поштовим відправленням на адресу територіального управління ПФУ: gu@kr.pfu.gov.ua.
Скористатися послугами Пенсійного фонду України можна через вебпортал електронних послуг. Начальник управління інформаційних систем та електронних реєстрів головного управління ПФУ в Кіровоградській області Володимир Іщенко пояснив, що авторизуватися можна за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП), Дія.Підпису, електронного пенсійного посвідчення (ЕПП), номера особистої банківської картки (BankID), за логіном та паролем, для отримання яких необхідно звернутися до будь-якого сервісного центру ПФУ.
Авторизація за допомогою КЕП
Отримати КЕП людина може в будь-якому з Акредитованих центрів сертифікації ключів (АЦСК) у кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг:
- акціонерне товариство комерційний банк «ПриватБанк»;
- «Військова частина 2428» Державної прикордонної служби України;
- «Центр сертифікації ключів Збройних Сил України»;
- органи прокуратури України;
- Державна казначейська служба України;
- «Ринок електричної енергії»;
- «Дія»;
- Державне підприємство «Українські спеціальні системи»;
- Державна податкова служба;
- акредитований центр сертифікації ключів МВС України;
- центр сертифікації ключів акціонерного товариства «Державний ощадний банк України»;
- «Masterkey»;
- центр захисту ресурсів інформаційних систем товариства з обмеженою відповідальністю «Інтер-Метл»;
- товариство з обмеженою відповідальністю «Центр сертифікації ключів «Україна»;
- акціонерне товариство «Укрзалізниця»;
- «Депозит Сайн»;
- «Вчасно Сервіc»;
- «eSign» товариство з обмеженою відповідальністю «Ілайф»;
- Служби зовнішньої розвідки України;
- Служби безпеки України;
- акціонерне товариство «Пумб»;
- товариство з обмеженою відповідальністю «Амо Фінтех»;
- Національна гвардія України.
Після отримання КЕП зберігається на будь-якому зовнішньому носії: флешка, токен (спеціальний пристрій у формі USB-пристрою або картки з чипом) чи жорсткий диск комп’ютера.
Для авторизації за КЕП необхідно обрати пункт головного меню вебпорталу «Вхід», потім закладку «За КЕП» та, обравши АЦСК в якому отримали КЕП, увійти на вебпортал.
Авторизація за допомогою Дія.Підпису
Скористатися Дія.Підписом можна за умови, якщо у застосунку «Дія» є ID-картка, біометричний закордонний паспорт, закордонний паспорт, який видали після 2015 року, або посвідка на тимчасове чи постійне місце проживання.
Для авторизації на вебпорталі необхідно в меню «Вхід» обрати спосіб ідентифікації за «Дія.Підпис» та натиснути «Отримати код для входу». Потім телефоном відсканувати QR-код, підтвердити запит на авторизацію через «Дію», пройти перевірку за зображенням обличчя, отримати повідомлення про підтвердження особи і людина автоматично зайде на вебпортал.
Авторизація за допомогою ЕПП
Щоб увійти на вебпортал через електронне пенсійне посвідчення (ЕПП), необхідно вставити його до картрідера, який попередньо потрібно під'єднати до комп'ютера, щоб система зчитала записаний на нього КЕП.
Авторизація за допомогою BankID
Систему BankID (номер особистої банківської картки) підтримує більшість банків України, серед яких ПриватБанк, Ощадбанк, Монобанк, Райффайзен Банк, Sense Bank та інші.
Для використання BankID необхідно мати мобільний застосунок відповідного банку. Обравши авторизацію через BankID, користувача автоматично пересилає у мобільний банківський застосунок, де він підтверджує вхід на вебпортал.
Після авторизації на вебпорталі в особистому електронному кабінеті доступна наступна інформація:
- анкетні дані застрахованої людини (ПІБ, дата народження, рнокпп (реєстраційний номер облікової картки платника податків), стать, номер соціального страхування);
- адреса (місце реєстрації та місце фактичного проживання);
- контактні дані (телефон, факс, Е-mail);
- особисті документи (реквізити паспорта, страхового свідоцтва, пенсійного посвідчення);
- відомості з електронної пенсійної справи;
- дані про заробітну плату;
- відомості про страховий стаж.
Авторизовані користувачі вебпорталу можуть:
- подати заяву на призначення/перерахунок пенсій, житлових субсидій і пільг на оплату житлово-комунальних послуг, страхових виплат;
- замовляти онлайн-довідки з QR-кодом (про страховий стаж, заробітну плату, розмір пенсії тощо);
- переглядати відомості в електронній пенсійній справі;
- вносити зміни до персональних даних у Реєстрі застрахованих осіб (за наявності КЕП);
- мати доступ до відомостей в електронній трудовій книжці;
- подати документи про періоди трудової діяльності для оцифрування (за наявності КЕП);
- розрахувати орієнтовний розмір майбутньої пенсії чи житлової субсидії;
- подати заяву на виготовлення пенсійного посвідчення (за наявності КЕП);
- мати доступ до своїх листків непрацездатності;
- подавати звернення (заява, запит, пропозиція) та переглядати стан їх розгляду;
- укладати договір про добровільну сплату страхових внесків та проводити благодійну пожертву на виплату пенсій тощо.
Скріншоти: Володимир Іщенко.