У Кропивницькому піднімуть вартість проїзду в громадському транспорті 

Перегляди: 475
Фото: Ігор Філіпенко, CBN.

У Кропивницькому ціни на проїзд у громадському транспорті піднімуться через вартість палива, дефіцит запчастин та підвищення зарплат для працівників цієї галузі.

Про це на брифінгу повідомив начальник управління транспорту та зв’язку Кропивницької міської ради Віктор Житник.

30 жовтня, а потім 6 листопада, Управління транспорту і зв’язку опублікувало проєкт про встановлення граничної вартості проїзду на громадському транспорті.

«З моменту оприлюднення ініціативи повинно пройти 30 календарних днів. Ми очікуємо від громадян та суб’єктів господарювання обґрунтованих зауважень або пропозицій до цих актів, потім розглянемо їх, врахуємо або спростуємо, і лише після цього проведемо громадські обговорення, як передбачено ст. 5 закону про засади регулювання», — зазначив Віктор Житник. 

Вже після громадських обговорень вноситимуть питання про приведення тарифів на проїзд у громадському транспорті, які стосуються як комунальних, так і приватних перевізників, до економічно обґрунтованого рівня. Підвищення цін для електротранспорту становитиме 8 гривень, проїзд в автобусах — 10 гривень, а для приватних перевізників ціна стане 15 гривень. Обговорення пройдуть наступного тижня, про точну дату повідомлять додатково. 

Причинами підвищення вартості проїзду стали підвищення ціни на паливно-мастильні матеріали: 

Ви є у Telegram? Підпишіться на наш телеграм-канал, там ми часто повідомляємо те, про що на сайті не пишемо: https://t.me/cbnua

«Наразі, якщо влітку приватні перевізники могли заправлятися по 24 гривні за літр скрапленого газу, то зараз ми можемо спостерігати певні зміни. Тепер ціна становить 36 гривень за літр — це не може не впливати на доходи приватних перевізників і на їх збитковість», — зазначив Віктор Житник. 

Як зазначив начальник управління транспорту та зв’язку Кропивницької міської ради, ще у 2021 році затверджувалися нові тарифи, які протрималися до наступного підвищення цін. Тоді підвищення спровокувала рф, яка у той час впливала на ціни природного газу (метану), тим самим штучно підвищуючи ціни на паливо у Європі. Очевидно, що тоді вартість цього палива в Україні також підскочила. У цей період приватні перевізники вже хотіли суттєво підняти ціни на перевезення, проте тоді вдалося досягти компромісу і переконати перевізників перейти на скраплений газ, оскільки на той час він був дешевшим. Також підвищили ціни на електроенергію — зараз вона становить 12 гривень за кіловат, натомість у 2021 році цей показник становив 4 гривні за кіловат, що, очевидно, вплинуло на вартість перевезення тролейбусами. 
 
Наступною причиною, що спричиняє підвищення цін, є збільшення заробітної плати, передбачене Законом про Державний бюджет України, де встановлено мінімальні заробітні плати. 
 
Також Віктор Житник звернув увагу на одну з найбільших проблем для приватних перевізників: 

«Запчастини. Особливо страждають приватні перевізники, адже двигуни, трансмісії, мости традиційно вироблялися у рф. Наразі існує гострий дефіцит запчастин, особливо двигунів. Оригінальні запчастини, вироблені у рф, мають довший термін експлуатації, але коштують у десять разів дорожче, і це не собівартість, а дефіцит. Тому використовуються неоригінальні запчастини, які зношуються швидше, що призводить до необхідності частіше проводити ремонти, які переростають у капітальні». 

Також Віктор Житник зазначив, що державне регулювання цін на транспортні послуги призводить до скорочення кількості приватних перевізників, адже станом на зараз приватного транспорту не більше 170 одиниць, натомість три роки тому їх було 220–270 одиниць. 
 
Остаточне рішення ухвалять у кінці грудня.