У виші Кропивницького композитор з Британії розповів про терапію музикою

Перегляди: 84
Фото: CBN

До Кропивницького завітав британський композитор з лекцією про травма-інформоване мистецтво та вплив музики на подолання травми війни.

У бібліотеці Центральноукраїнського державного університету імені Винниченка 29 березня провів лекцію британський композитор, викладач та гуманітарний працівник Найджел Осборн. Він є автором методики музичної терапії для дітей, які пережили воєнний конфлікт. Лекції є частиною проєкту «Art Therapy Force», який націлений на відновлення психоемоційного здоров’я через мистецькі практики.

Ви є у Telegram? Підпишіться на наш телеграм-канал, там ми часто повідомляємо те, про що на сайті не пишемо: https://t.me/cbnua

Зараз професор працює з дітьми, які постраждали від російського вторгнення в Україну.

На лекцію були запрошені учні Музичної школи № 2 імені Мейтуса та студенти ЦДУ імені Винниченка. Також лекція транслювалася в онлайн-режимі для тих, хто не зміг бути присутнім в аудиторії.

Музична терапія Найджела з дітьми зазвичай проводиться у формі гри. Діти слухають пісні з різних континентів, танцюють та співають. Такі активності знімають стрес та допомагають з навичками спілкування. Також, за словами професора Осборна, такі вправи допомагають дитині вирівняти дихання та вгамувати серцевий ритм, який пришвидшується під час стресу.

Композитор розробляв свою методику підтримки психологічного здоровʼя під час війни в Боснії та Герцеговині (1992-1995 роки), після чого її застосовували на Балканах, Кавказі, Близькому Сході, у Східній Африці, Південно-Східній Азії та Індії.

Серед учасниць була і викладачка мистецького факультету університету імені Винниченка Алла Растригіна, яка познайомилася з професором Найджелом Осборном у Хорватії. Спочатку композитор і громадська організація «Art Dot» співпрацювали з Харківською консерваторією та з Львівським університетом УКУ у напрямку відновлення психоемоційного стану від травми війни з дітьми, робили вони це у лікарнях та укриттях.

«Ми знаходимося в стані війни і фахових та професійних компетенцій фахівця музиканта та будь-якого фахівця мистецького спрямування замало для того, щоб мати здатність до відновлення та підтримки ментального здоровʼя дитини. Саме тому ми вирішили спробувати організувати такий пілотний проєкт щодо уведення в освітню програму вчителів музикантів додаткової кваліфікації, яка називається «Арт комунікація», - ділиться Алла Растригіна.

Композитор співпрацює з Харківським університетом мистецтв імені І. Котляревського, з Українським католицьким університетом у Львові та з Львівським університетом імені Франка. У цьому ж році до проєкту приєдналися Прикарпатський національний університет імені Стефаника та Центральноукраїнський державний університет імені Винниченка.

«Разом з лекціями професор проводить тренінги з дітьми, студенти курсу з арт-терапії працюють з дітьми в музичних школах, в дитячих центрах, в центрах реабілітації дітей з особливими потребами, ми бачимо результати та як діти на це реагують, це фантастично», - розповіла викладачка мистецького факультету університету у коментарі CBN.

Головна мета проєкту - на рівні Міністерства освіти зробити так, щоб арт комунікація була присутня у підготовці фахівців мистецького спрямування. Ці навички дадуть змогу використовувати мистецтво для відновлення та підтримки ментального здоровʼя дітей та дорослих, а також військових та ветеранів війни.

Композитор приїжджає до України приблизно на 10 днів кожного місяця, по 2-3 дні він проводить в університетах Харкова, Львова, а тепер і Івано-Франківська та Кропивницького.

 

photo_1_2024-04-01_10-33-10

photo_2_2024-04-01_10-33-10

photo_3_2024-04-01_10-33-10