Які придбані товари можна повернути та як це зробити

Питання повернення товарів залишається актуальним для багатьох споживачів. Не завжди очевидно, чи підлягає річ поверненню, та яким чином правильно це оформити.
Товари, які не можна повернути після купівлі
першою чергою до цього списку відносяться продовольчі товари (яйця, борошно, рис, гречка тощо), а також ліки та засоби гігієни.
Також не підлягають поверненню: фотоплівка, фотопапір, корсетні вироби, парфумерія, м’які і гумові надувні іграшки, апарати для гоління, гребінці та масажні щітки.
Окрім того, не приймуть назад підборідники для скрипки, тканини, натільну та постільну білизну, панчішно-шкарпеткові вироби, речі в аерозольній упаковці, друковані видання, металопрокат, трубну продукцію та пиломатеріали.
Також до цієї категорії входять погонажні та плитні матеріали, нарізане скло, аудіо- і відеокасети, диски, перуки, товари для немовлят, інструменти для манікюру та педикюру, а також ювелірні вироби з дорогоцінних металів і каменів.
Що робити щоб повернути кошти за придбаний товар
Перший крок - після купівлі товару обов'язково збережіть чек. Він може бути паперовим або електронним. Фактично це документ, який посвідчує, що ви придбали річ саме в цьому магазині.
У випадку, якщо чек відсутній, ви можете підтвердити цю інформацію іншими способами. Для цього можете використати: виписку про транзакцію з банку, заяву свідків, запис з відеокамери або гарантійний талон. Також клієнт має право запросити у магазину копію чеку.
Другий крок - перевірте, чи зберегла річ товарний вигляд (відсутність слідів зношеності та пошкоджень), чи присутні на ньому всі наліпки, пломби та ярлики. Якщо придбаний товар, який ви хочете повернути, відповідає цим стандартам переходьте до наступного етапу.
Третій крок - зверніться до продавця з вимогою обміну або повернення коштів. Виконати таку операцію можна протягом чотирнадцятиденного періоду. День покупки в цей період не входить. Якщо після купівлі пройшло більше чотирнадцяти днів, повернути товар можна лише за гарантією, якщо річ бракована. Інколи продавець може встановити триваліший термін на повернення придбаних речей. Про ці нюанси запитайте одразу у магазині.
Завершальний крок - гроші, сплачені за товар, вам повинні віддати у той самий день, коли ви повернули до магазину придбану річ. Якщо з тих або інших причин кошти неможливо перерахувати одразу, сторони повинні домовитися про іншу дату, але не більше ніж період у сім днів.
Як повернути річ, якщо вона придбана у інтернет-магазині
Що стосується інтернет-магазинів, то тут покупець має ті ж самі права. Ви можете повернути будь-який товар, який дозволений законодавством. Інструкцію з поясненням різних особливостей тої або іншої платформи можна знайти на сайтах цих маркетплейсів. Зазвичай ця інформація знаходиться у нижній його частині. Інколи вона розташовується у категорії «для споживачів». Чотирнадцятиденний період для повернення придбаного товару починається з моменту отримання замовлення.
Що робити, якщо продавець відмовляється обміняти товар або повернути за нього кошти?
Спочатку подайте письмову скаргою до продавця або виробника. Якщо це не дає жодного результату, зверніться до Держпродспоживслужби. Цей орган уповноважений штрафувати продавців за порушення прав споживачів.
Щоб звернутися до Держпродспоживслужби, звертайтеся за номером: 050 230 0428 або 044 364 7780. Також ви можете звернутися на електронну пошту установи: info@dpss.gov.ua.
Останнім варіантом, як можна повернути кошти - це судовий позов, але розгляд справи може бути тривалим.
Джерело: Держпродспоживслужба.