Які траси Кіровоградщини стануть рівними, і чи можна буде доїхати до Миколаєва через Возсіятське

Перегляди: 2580

Ірина Требунських, «Народне слово»

Проблема дорожнього покриття особливо гостро постає влітку: це і сезон будівельних та ремонтних робіт, та й розпал відпусток, коли люди подорожують. Але ж частину повноважень служба автомобільних доріг передала облдержадміністраціям.

Ви є у Telegram? Підпишіться на наш телеграм-канал, там ми часто повідомляємо те, про що на сайті не пишемо: https://t.me/cbnua

Тож які траси Кіровоградщини стануть рівними і чи можна буде доїхати до Миколаєва через Возсіятське?

Наприкінці червня в Києві відбулася розширена нарада щодо ходу відновлення автошляхів в Україні, в якій взяли участь представники відповідних департаментів областей та міністр інфраструктури України Володимир Омелян. Під час наради було озвучено, що Державний дорожній фонд передбачає захищене фінансування дорожньої галузі в 2018 році на рівні 32 млрд гривень. Та слід зазначити, що з 2018 року за стан доріг загального користування місцевого значення відповідає тепер не Державне агентство автомобільних доріг України, а власне обласні державні адміністрації. На Кіровоградщині ця відповідальність лягла на плечі обласного департаменту інфраструктури та промисловості. Разом з відповідальністю було передано і ресурси: в обласному бюджеті на 2018-й затверджена субвенція на ремонт і утримання місцевих і комунальних доріг у населених пунктах в обсязі майже 382 мільйони. За інформацією директора департаменту інфраструктури та промисловості ОДА Олександра Корнюші, у січні цього року 591 дорога місцевого значення прийнята на баланс департаменту. До речі, загалом довжина мережі автомобільних доріг загального користування в області складає 6259,2 кілометра, з яких місцевого значення – 4262,6 км.

Голова ОДА Сергій Кузьменко в свою чергу зазначив: «На ремонт і утримання зазначених доріг наша область одержала значні фінансові ресурси, які необхідно ефективно використати. Більше ста ділянок доріг місцевого значення в усіх без винятку районах нашої області заплановано цього року відремонтувати».

Що ж робиться зараз? Нині Кіровоградщина займає лідируючі місця за темпами оголошення тендерних процедур на ремонт місцевих доріг. Невже знову ремонти проводитимуть восени під дощем, а до кінця фінансового року не встигнуть зробити все заплановане? Та Олександр Корнюша заспокоює: 13 областей ще не оголосили жодного тендеру, а у нас у системі «Прозоро» їх розміщено більше 60.

Під час прямого ефіру програми «Звіти. Наживо» на телеканалі «Кіровоград» (Кіровоградська філія ПАТ НСТУ) Олександр Корнюша пояснив:

– У цьому році з 591 дороги фінансуватимуться 88 доріг загального користування місцевого значення, а це дороги обласні і районні. І ще тринадцять доріг, що фінансуватимуться, – це вулиці комунальної власності. Вони є продовженням державних доріг, але проходять через населені пункти.

Посадовець розповів, як саме розподілили субвенцію: на поточний середній ремонт автодоріг загального користування місцевого значення виділили більше 227 мільйонів, а вже на їхній поточний дрібний ремонт та експлуатаційне утримання – 76,6 млн. При цьому на капітальний ремонт вулиць і доріг комунальної власності – 76 млн. Також врахували і вартість виготовлення проектно-кошторисної документації – два мільйони гривень.

За інформацією облдержадміністрації, по Олександрівському та Новомиргородському районах - з Кіровоградським облавтодором, по Олександрійському району укладено договори з ТОВ «Еліт-груп» (м.Київ), по Маловисківському – з ТОВ «БК Інвест Трейдинг» (м.Київ). Розпочато роботи в Олександрійському районі на дорогах Олександрія – Войнівка, Ясинуватка – Березівка та Ясинуватка – Пантаївка. У першій декаді липня планується завершити тендерні процедури ще по 27 об’єктах доріг місцевого значення.

Влітку пора відпусток, і багато бажаючих виїжджають у напрямку Херсонської, Одеської областей. Та шлях при цьому лежить через трасу Н-14 Олександрівка – Кропивницький – Миколаїв. Через Кіровоградську область пролягає 128,2 кілометра цього шляху. Цьогоріч вже розпочато ремонтні роботи на відрізку від 70-го до 103-го кілометра, який сполучає місто Кропивницький з Бобринецьким районом. Та найгірший відрізок траси поблизу села Возсіятського в Єланецькому районі Миколаївської області. Саме його водії давно вже прозвали «антидорогою»: тут асфальтового покриття немає, а «хвилі» на дорозі сягають подекуди півтора метра. Цей відрізок у 30-40 кілометрів доводиться проїжджати години за дві. Щодо цієї траси, то на сайті «Прозоро» 27 червня опубліковано тендерну заяву «Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Н-14 Олександрівка – Кропивницький – Миколаїв, км 165+000 – км 172+000, Миколаївська область (будівництво, влаштовування фундаменту та покриття шосе, доріг)» з очікуваною вартістю у 167 мільйонів 862 тисячі 91 гривню. Кінцевий термін отримання тендерних пропозицій – 30 липня 2018 року.