Кандидат на посаду ректора ЦДПУ Євген Соболь: «Корупція нам у жодному разі не загрожує»

Перегляди: 2549

CBN продовжує серію інтерв’ю з кандидатами на посаду ректора Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. Сьогоднішній співрозмовник - доктор юридичних наук, професор, завідувач кафедри державно-правових дисциплін та адміністративного права ЦДПУ Євген Соболь.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

Ви є у Telegram? Підпишіться на наш телеграм-канал, там ми часто повідомляємо те, про що на сайті не пишемо: https://t.me/cbnua

- Якою ви бачите модель керівництва університетом?

- Переконаний, що сучасний європейський університет має відмовитися від архаїчної практики, коли ректор - це такий собі цар або директор. Насправді ж сучасний ректор університету – це передусім керівник-менеджер, найнятий трудовим колективом. Це має бути людина, рівновіддалена від різних груп впливу, яка захищатиме інтереси кожного члена нашого педагогічного колективу. Людина, здатна приймати складні рішення і нести персональну відповідальність за них. Це головні принципи, які повинен сповідувати керівник сучасного європейського університету.

- Навіщо вам особисто посада ректора?

- Справа в тому, що я особисто свою кандидатуру і не висував. Після минулорічних виборів ми залишилися з тимчасовим керівництвом. Склалася патова ситуація, і група колег з різних факультетів звернулася до мене з пропозицією балотуватися. Їхня мотивація була побудована таким чином (цитуючи певні висловлювання): Євген Соболь має всі необхідні людські якості та керівний досвід, щоб обійняти цю посаду. Однак чи не найголовнішим було те, що я на сьогоднішній день є нейтральним, рівновіддаленим від груп впливу кандидатом і здатен захищати й відстоювати інтереси кожного працівника. Щоб не було так: «для своїх все, а для інших закон».

- Керівний досвід - це мається на увазі ваше керівництво кафедрою?

- Так. За цей час відкрито дві магістерські програми з права та правоохоронної діяльності, пройдено акредитацію на п’ять років на ЗЯВО (забезпечення якості вищої освіти. - Авт.), ліцензовано аспірантуру на доктора філософії з права, відкрито фаховий вісник. Ось це зроблено за чотири з половиною роки - наголошую, спільною працею нашого колективу.

- У вашій програмі йдеться про «кафедроцентризм». Поясніть, будь ласка, що це означає.

- Університет не може існувати без кафедр. Вони є основою для будь-якого університету. Я бачу п’ять ключових кроків.

Перший крок ректора-менеджера - розвиток та зміцнення кафедр. За рахунок чого: за рахунок підсилення спеціальностей, що вже існують, визначення їх престижності та відкриття нових.

Другий - збільшення набору студентів, насамперед за рахунок сучасної маркетингової стратегії та впровадження інноваційної моделі профорієнтації. Тобто створення сучасного профорієнтаційного відділу, який буде інформаційно популяризувати наш університет на всіх рівнях.

Третій крок - зняття з викладачів виконання другорядних обов’язків та повноважень. Є документообіг, який потрібно систематизувати. Тим самим ми полегшимо життя не тільки викладачам, а й допоміжному персоналу.

Четвертий крок - це захист прав кожного викладача і студента. Адже кожному що цікаво - перспектива розвитку, стабільність, для студентів ще - працевлаштування.

І п’ятий крок на посаді ректора-менеджера - фінансова й наукова підтримка. Створення наукового фонду для преміювання успішних викладачів та студентів, а також - грантового відділу, який забезпечить додатковими коштами наукову роботу викладачів, лабораторій, студентських наукових гуртків.

[caption id="" align="aligncenter" width="640"]Євген Соболь Євген Соболь. Фото Ігоря Філіпенка, CBN[/caption]

- Фінансова підтримка - це зрозуміло і чудово. Де взяти гроші?

- У нас працює грантовий відділ, який треба дещо підсилити. По педагогічному напрямку сьогодні є доволі значна кількість грантів. Налагодити систему залучення грантів, їх розподіл поміж кафедрами, супровід та підтримку. Тим паче, у нас талановитий колектив, який здатний посилити зазначений напрямок діяльності. От і будуть надбавки до заробітної плати, премії.

- В університеті є корупція?

- По-перше, наш університет не був у епіцентрі корупційних скандалів. По-друге, я юрист і знаю, як попередити зазначене явище. Крім того, я обраний Верховною Радою до складу комісії з проведення конкурсу на зайняття адміністративних посад у Спеціалізованій антикорупційній прокуратурі. Тому корупція нам у жодному разі не загрожує.

- Часто пишуть про зниження загального рівня студентів, їх кількості... Ну і взагалі на адресу педуніверситету лунає чимало критики.

- Почну з критики. Зараз у нас в розпалі виборча кампанія, тому й чути критику, іноді необґрунтовану, з боку окремих кандидатів. Наш університет - це освітня перлина в центрі України. Ми скоро будемо святкувати його сторіччя - сторіччя глобальної історії, наукових шкіл, не з тисячами навіть, а з мільйонами випускників. Університет розвивається, потребує деякого осучаснення, адже має йти в ногу з часом, рухатися вперед. Бути не на рівні з реформами, які тривають в освіті, економіці, а на декілька кроків їх випереджати.

Що стосується рівня випускників. У нас - талановита й обдарована молодь. Якщо пройтися Великою Перспективною - мовні центри, центри психологічного розвитку, спортивні заклади. Там викладають наші випускники. Тому говорити про низький рівень недоречно. Дев’яносто відсотків працівників шкіл у Кропивницькому й області - випускники нашого університету.

- Чому студентів і викладачів навчив карантин?

- Різке впровадження карантинних заходів поставило перед освітою нові виклики. Звісно, повністю до них готовим не був ніхто, як суспільство в цілому, так і окремі університети. Однак з карантином з’явилася можливість розвитку дистанційного навчання. Треба цей напрямок розвивати далі. Я у своїй виборчій програмі заклав упровадження дистанційного навчання і дистанційних центрів, осучаснення й облаштування у відповідному напрямку аудиторій, щоб викладач міг спокійно прийти на своє робоче місце - там у нього вже все підключене - і проводити свої заняття.

- У ваші програмі йдеться про відкриття нових спеціальностей. Яких?

- По-перше, треба посилювати ті спеціальності, що існують. Є досить затребувані і престижні спеціальності, які сьогодні відкриті й роками функціонують. Їх потрібно більше популяризувати, так само популяризувати талановитих людей, які на цих спеціальностях викладають.

Що ж стосується відкриття, то на кожному факультеті є свої міркування. Наприклад, на мистецькому факультеті можна було би впровадити спеціальність «режисура». Природничо-географічний - можна відкрити спеціальності з експертного напрямку, туризму. Інклюзивна освіта набирає обертів - це педагогічний факультет. Так по кожному факультету можна пройтися. І ще одна ніша, яку треба потужно розвивати, - курси підвищення кваліфікації.

- Закінчимо філософським запитанням. Ви щаслива людина?

- Я вважаю себе щасливою людиною. У мене є чудовий син, прекрасна донька, улюблена робота, колектив, у якому з задоволенням працюю.