Головна лікарка кропивницької амбулаторії: «Ми вже відчуваємо другу хвилю коронавірусу»
Українцям пообіцяли другу хвилю коронавірусу. Наскільки готові до цього випробування у Кропивницькому, ми розповідатимемо на прикладі різних медичних закладів обласного центру.
Сьогодні - про амбулаторію загальної практики сімейної медицини, яка знаходиться у селищі Гірничому.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Головний лікар Центральної міської лікарні Кропивницького: «Зараз дуже багато пневмоній без ковіду»
Ми туди завітали по обіді. На вході пацієнтів зустрічають співробітники у захисних костюмах – перевіряють температуру, дають змогу при необхідності обробити антисептиком руки та направляють на ресепшен.
В амбулаторії немає звичної реєстратури і відсутня картотека паперових карток. Вони знаходяться як архівні дані в кабінетах у кожного сімейного лікаря, а самі лікарі працюють з електронними медичними картками. Тож звичного закутка за склом з полицями, на яких жіночки бальзаківського віку довго вишукують вашу картку, тут немає, а є молода дівчина з комп’ютером та телефоном.
- Зранку нам на ресепшен зателефонувало більше 40 осіб. Когось записуємо у чергу, когось направляємо на консультацію телефоном, даємо за необхідності поради. Ми коригуємо розклад прийомів таким чином, щоб люди не чекали, - розповідає медична сестра Раїса Петрук.
В амбулаторії працюють шість лікарів та два інтерни, які надають медичну допомогу жителям селища Гірничого, Масляниківки, Арнаутового, Сонячного та Кізельгуру. В цілому декларації з лікарями уклали 9800 жителів цих територій.
На практично порожні коридори поліклініки досі незвично дивитись. Ми звикли до стовпотворіння, особливо під час спалахів сезонних захворювань, але тепер такого немає. В амбулаторії чекають на прийом не більше десятка людей.
- До мене звернулася дівчина зі скаргами на температуру і слабкість. З урахуванням того, що зараз епідемія коронавірусу, не виключено, що міг бути контакт. Ми зробити КТ, нічого не виявили. Щоб виключити бактеріальне зараження, провели аналіз крові та з’ясували, що антибактеріальна терапія їй не потрібна. Тому я призначаю симптоматичне лікування, - говорить лікарка Олена Комарова, яка вела прийом молодої жінки.
Ще раз наголосимо, що натовпу хворих людей у поліклініці вже не побачиш. Не так давно впровадили медреформу первинної ланки, але люди вже звикли до того, що не треба ломитися в поліклініку ще до відкриття і чекати в довгій черзі годинами. Розумніше спочатку або зареєструватися в електронній черзі, або зателефонувати лікарю чи в амбулаторію на ресепшен і записатися на прийом.
- Коли в березні почався карантин, ми призупинили електронну чергу. Почали приймати пацієнтів, яким призначався прийом по телефону, щоб усім вчасно надати допомогу, - зазначає головна лікарка амбулаторії Світлана Васецька. - З червня її поновили, але це не означає, що людина не зможе попасти на прийом, якщо електронна черга заповнена. Якщо є необхідність, лікар обов’язково прийме. Крім того, ми збільшили час прийому: раніше було 15 хвилин, зараз - півгодини.
З початку карантину методом ПЛР в амбулаторії обстежили 1200 пацієнтів. У 38, в тому числі однієї дитини, виявили Covid-19. У половини цих людей коронавірус викликав пневмонію, і вони пройшли лікування в стаціонарі. Інші лікувалися амбулаторно.
- Ми роздруковуємо або надсилаємо електронною поштою пацієнтам чек-листи для самоконтролю за станом здоров’я, в які вони вносять свої дані. Це дуже зручно і хворим, і лікарям. Нам дуже подобається таке нововведення, - пояснює Світлана Васецька.
Нашу розмову перериває телефонний дзвінок. До лікарки звертається її пацієнтка Світлана Григорівна:
- Приймаю усе, що ви мені приписали, дотримуюся режиму, температуру поміряла – поки не піднімається.
- Вчора була, а сьогодні поки немає?
- Ні.
- Як кашель?
- Легше відкашлювати.
- Рідини п’єте багато, як я вам рекомендувала?
- Так-так.
- Тоді завтра ми з вами знову на зв’язку.
За словами Світлани Васецької, жінка перебуває у групі ризику і за віком, і за супутніми захворюваннями:
- Вона має хронічне захворювання органів дихання, тому в мене до неї особлива увага. Вона хворіє вже сьомий день, стан її покращився. Я призначила лікування, вона його добросовісно виконує. Ми тримаємо телефонний зв'язок щодня. Планую оглянути її найближчими днями, щоб впевнитися, що вона одужала.
- То чи почав відчуватися новий спалах вірусу, і як на нього реагує суспільство?
- Ми вже відчуваємо другу хвилю. Збільшилася кількість звернень до лікарів: електронні черги заповнені, більше стало людей у живій черзі. Але хочу підкреслити таке: певний елемент паніки вже відсутній. Як у людей, так і у лікарів спокійне ставлення до цього захворювання. Можливо, це добре, а можливо, погано, бо деякі пацієнти нехтують засобами захисту і не дотримуються правил карантину.