Начальника управління транспорту Кропивницького відсторонили через підозру у розтраті 12 млн грн (фото)

Керівника управління транспорту Кропивницької міськради відсторонили від посади через підозру у змові та розтраті понад 12 мільйонів гривень.
Про це стало відомо на засіданні Подільського районного суду міста Кропивницького.
Розглядалося клопотання про відсторонення від посади начальника управління транспорту та зв’язку Кропивницької міської ради Віктора Житника.
Слідчий суддя Леонід Плохотніченко, заслухавши аргументи прокурора Володимира Барабаша та захисника Олексія Пільгуя, ухвалив рішення про тимчасове відсторонення Віктора Житника від виконання обов’язків на два місяці.
Прокурор Барабаш, посилаючись на матеріали кримінального провадження, повідомив, що Житник підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення за ознаками частини 2 статті 28 та частини 2 статті 364 Кримінального кодексу України. За даними слідства, Житник, діючи за попередньою змовою з директором КП «Електротранс» та в інтересах ТОВ «ТД Літан», придбав 10 автобусів «Mercedes-Benz» за завищеною ціною.
Це, за словами прокурора, призвело до збитків КП «Електротранс» на загальну суму 12 141 644 грн.
Прокурор наголосив, що перебування Житника на посаді сприяло вчиненню цього злочину. Також прокурор висловив побоювання, що підозрюваний може використати своє службове становище для створення неправдивих документів, щоб уникнути відповідальності. Крім того, слідчий стверджував, що Житник «може здійснювати тиск на працівників управління транспорту та зв’язку Кропивницької міської ради та працівників підконтрольної КП “Електротранс”».
Підозрюваний Віктор Житник не визнав провину, заявивши, що його повноваження у питанні придбання автобусів завершились після підготовки проєкту рішення міської ради. «Будь-якого відношення до питань, пов’язаних з придбанням автобусів великої пасажиромісткості, в тому числі формування тендерної документації, я не мав».
Він зазначив, що моніторинг цін він провів за дорученням керівництва міста, а тендерні процедури є виключною компетенцією КП «Електротранс».
Адвокат Олексій Пільгуй назвав підозру необґрунтованою. Він зазначив, що на момент повідомлення про підозру у слідства не було висновків судових експертів.
«5 серпня матеріали тільки поїхали кримінального провадження для проведення судової та правознавчої експертизи», — цитував адвокат постанову слідчого.
Пільгуй додав, що всі документи по закупівлі були вилучені вісім місяців тому, і його клієнт не має до них доступу, а отже, не може впливати на хід справи. Також адвокат надав суду матеріали, які позитивно характеризують Житника, та медичні довідки про його стан здоров’я.
Слідчий суддя Леонід Плохотніченко, заслухавши аргументи сторін, задовольнив клопотання прокурора. Ухвала суду передбачає відсторонення Віктора Житника від посади начальника управління транспорту та зв’язку Кропивницької міської ради строком на два місяці.
Після ухвалення рішення про відсторонення Віктора Житника від посади суддя розглянув клопотання прокурора щодо обрання запобіжного заходу. Прокурор клопотав про призначення застави у розмірі половини від суми завданих збитків.
Адвокат, своєю чергою, наполіг на особистому зобов’язанні для свого підзахисного. Він аргументував це тим, що немає підстав вважати, що Житник буде переховуватись від слідства.
Сам Віктор Житник заявив, що у нього немає коштів на внесення такої застави. Відповідаючи на застереження прокурора щодо можливого виїзду за кордон, він пояснив, що не може цього зробити, оскільки він посадовець і має відповідні зобов’язання, які не дозволяють йому виїжджати з країни під час воєнного стану. Крім того, він не є мобілізаційного віку.
Втім, суддя, заслухавши аргументи сторін, ухвалив рішення про призначення особистого зобов’язання. Таким чином, Віктор Житник, відсторонений від посади начальника управління транспорту та зв’язку Кропивницької міської ради, отримав запобіжний захід у вигляді особистого зобов’язання.
Після судового засідання прокурор Барабаш розповів, що слідство базується на вилучених договорах поставки, митних деклараціях та інших документах, які підтверджують закупівлю автобусів за завищеною ціною. Збитки від одного автобуса, за його словами, становлять 1,2–1,3 млн грн.
Він зазначив, що Житник готував документи для міськради, яка дала дозвіл КП «Електротранс» на укладання договорів. Першою підставою для закупівлі був лист ТОВ «ТД Літан» із пропозицією та зазначеною ціною, яка згодом стала основою тендеру, де був лише один учасник — ініціатор закупівлі. Барабаш підсумував, що ТОВ «Літан» отримало значні прибутки, а слідство триває для оцінки дій усіх причетних.
Як повідомляло CBN, правоохоронці підозрюють начальника одного з управлінь Кропивницької міськради та посадовця КП «Електротранс» у завданні державі понад 12 млн грн збитків під час закупівлі десяти автобусів-«гармошок». За даними слідства, з вересня 2024 по лютий 2025 року вони, зловживаючи службовим становищем та діючи в інтересах підприємства, організували держзакупівлю та уклали договір на понад 44 млн грн. Обом повідомили про підозру за ч. 2 ст. 28 та ч. 2 ст. 364 КК України.
Нагадуємо, перший багатомісний зчленований автобус з’явився у Кропивницькому 26 грудня 2024 року. Начальник управління транспорту і зв’язку міськради Віктор Житник тоді повідомив, що міська рада дозволила придбати десять таких автобусів, а КП «Електротранс» уклало кредитну угоду з «УкрГазБанком» під 7% річних. Планувалося, що вони працюватимуть на маршрутах 118, 116, 111 та 274, а під час відключень світла можуть замінювати тролейбуси, зокрема на 10-му маршруті. На момент першої публікації вже придбали чотири автобуси, один з яких почав курсувати на маршруті №111.
5 березня 2025 року стало відомо, що на маршрутах працюють лише шість автобусів-«гармошок». Житник пояснив, що хоча КП отримало всі десять ще наприкінці 2024-го, їх довго не могли зареєструвати через російські хакерські атаки. На той час три автобуси працювали на маршруті №274, два — на №111, один — на №126А. Два автобуси потребували запчастин, а решта були справними.
Посадовець також розповів про проблеми експлуатації: великогабаритний транспорт потребує більшої площі для розвороту. Запустити його на маршрут №116 не вдалося — на кінцевій у Никанорівці немає умов для безпечного розвороту.
Примітка: відповідно до ст. 62 Конституції України, особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку та встановлено обвинувальним вироком суду.