Чи не найамбітніший проект за останні роки: у Кропивницькому планують реанімувати Балашівську промзону

Перегляди: 7451

Сергій Полулях, «Україна-Центр»

Під час понеділкової апаратної наради мер Кропивницького Андрій Райкович оголосив про початок реалізації чи не найабмітнішого інфраструктурного проекту - реконструкції дорожньо-транспортної мережі Балашівського промислового вузла.

Ви є у Telegram? Підпишіться на наш телеграм-канал, там ми часто повідомляємо те, про що на сайті не пишемо: https://t.me/cbnua

Нагадаємо, що реалізовані проекти (арка, продовження вулиці Кропивницького від третьої поліклініки до Полтавської, ремонт шляхопроводу біля аеропорту) хоча і підняли транспортне сполучення обласного центру на новий рівень, але в плані реалізації були локальними. Тут же мова йде про цілий комплекс дорожніх робіт, які повинні сприяти реанімації колись потужної Балашівської промзони. Але це тільки частина плану, реалізація якого залежить і від стану кільцевої навколо міста.

Андрій Райкович сказав, що підписав звернення до голови Кіровоградської ОДА Андрія Балоня, в якому просить врахувати інтереси й потреби міста і знайти можливість для проведення ремонту кільцевої. Наявність такої дороги свідчить про надзвичайне вигідне транзитне положення Кропивницького, розташованого на перетині кількох трас європейського значення. Це дороги Е50 (Париж - Прага - Ужгород - Кропивницький - Донецьк - Махачкала), Е584 (Полтава - Кропивницький - Кишинів - Галац, яка є частиною Пан'європейського транспортного коридору №9), М12 (Стрий - Кропивницький - Знам'янка), М13 (Кропивницький - Платонове - Кишинів). Крім цього, на нашу кільцеву замикаються практично всі автомобільні напрямки через центр України, на ній же знаходяться всі в'їзди і виїзди з міста. Інакше кажучи, це стратегічна розв'язка в масштабах України, тим більше для Кропивницького та Кіровоградської області.

Через кільцеву проходить трафік на найбільші промислові об'єкти міста, такі, як «Ельворті», «Гідросила ГРУП», «Радій», завод «Дозавтомати», «Ятрань», «Зорянка», маслоекстрактний завод, Інгульська шахта і багато інших. Крім цього, кільцева має особливе значення і для селища Нового, оскільки фізично з'єднує селище й місто в одне ціле.

Без інтенсивного руху кільцевою промисловий розвиток Кропивницького і значної частини області виглядає проблематичним. Це великою мірою стосується і Балашівської промзони, яка не втратила своєї інвестиційної привабливості при збереженні значної частини промислового потенціалу. Зараз там знаходяться великі бази, ринки, склади, транспортні підприємства, але доступ до них ускладнений через відсутність доріг з якісним покриттям. До речі, і згортання діяльності багатьох у минулому успішних підприємств, таких, як Молкомцентр, теж пов'язують з поганими дорогами, за якими ніхто не стежив кілька десятків років.

За цей час дороги Балашівської промзони були просто знищені великовантажним транспортом, на який покриття радянських часів було не розраховане. До речі, мер нагадав, що захист нових міських доріг залишається першочерговим завданням для комунальних служб і патрульної поліції. За час каденції Райковича капітально відремонтували вулицю Короленка (про арку, вулиці Кропивницького і Полтавську ми вже говорили), завершуються роботи у провулку Об'їзному, на вулицях Херсонській, Степана Разіна, Шухевича, проведена реконструкція вулиць Ельворті і Левитського, низки інших, що дозволило відкрити кілька маршрутів для пасажирського транспорту. Так ось, усі ці об'єкти стають жертвами автопоїздів, які правдами і неправдами намагаються обійти заборони на проїзд через місто. Нещодавно було зупинено вантажівку, яка прямувала на одне з переробних підприємств з перевантаженням більше 40 тонн! Саме такими фурами і були знищені дороги Балашівської промзони, яку треба реанімувати.

Це завдання одному місту, вірніше його бюджету, особливо в умовах пандемії коронавірусу, яка потребує значних коштів, не вирішити. Андрій Райкович пропонує об'єднати зусилля і можливості бізнесу, шукати державні й недержавні інвестиції на всіляких майданчиках і ресурсах, у тому числі на рівні уряду і Верховної Ради. У свою чергу, місто готове на партнерських умовах взяти на себе виготовлення проектно-кошторисної документації.

«Я хотів би, щоб ми чітко розуміли: плани сьогодення – це основа містобудівної програми розвитку на наступний період», - впевнений мер. У цьому контексті лежить і проект реконструкції доріг Балашівської промзони, яка при наявності якісного транспортного сполучення здатна перетворитися на великий промисловий кластер.